Vad är detta? Jag ser en vikt vintagelänk, men berätta mer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, vitt kan nog också funka, ska prova det.Ja, orange funkar säkert bra ihop med indexen. Vit är ju en hyfsat neutral färg också så det kanske kan bli en bubblare? Aja, ska bli kul att se vad ni hittar på så småningom
Ska helt ärligt erkänna att jag inte tyckte denna var superbra till en början men den växer på mig varje gång ni slänger upp era goa bilder, ingen gravyr på sidan eller hur var det nu igen?
Nu är vi nyfikna! Visa och berätta mer
:O
Vad är detta jag ser?![]()
Hehe, ska inte vrida upp era förväntningar till max, ville bara retas lite!Nu är vi nyfikna! Visa och berätta mer![]()
Äh, en millimeters glapp kan man leva med. Bildgoogla du och kolla hur bra originallänkarna passade...Hehe, ska inte vrida upp era förväntningar till max, ville bara retas lite!
Jag hade för några veckor sen budat hem ett parti NOS-band. Utifrån bilderna såg det ut att vara en liten bunt..
Kort sagt så hämtade jag ut paketet idag och det var väldigt mycket mer än förväntat.
En massa vintage Nivada-länkar, och just denna passade rätt bra.. Tyvärr 19mm ändlänkar. Hade den varit i 20 så vore det guld värt då ändarna endast kräver lite slipning för att passa riktigt fint..
Tror den jag monterade blir riktigt fet på en vintage skindiver med 19mm mellan luggnarna, och så lätt slipning på ändarna!
![]()
![]()
Tar lite bilder imorgon så får ni en bild av hur det ser ut.. Om någon har en bekant inom stålindustrin så tar jag gärna uppgifterna för att få nya ändlänkar tillverkade![]()
Good oneHehe, ska inte vrida upp era förväntningar till max, ville bara retas lite!
Jag hade för några veckor sen budat hem ett parti NOS-band. Utifrån bilderna såg det ut att vara en liten bunt..
Kort sagt så hämtade jag ut paketet idag och det var väldigt mycket mer än förväntat.
En massa vintage Nivada-länkar, och just denna passade rätt bra.. Tyvärr 19mm ändlänkar. Hade den varit i 20 så vore det guld värt då ändarna endast kräver lite slipning för att passa riktigt fint..
Tror den jag monterade blir riktigt fet på en vintage skindiver med 19mm mellan luggnarna, och så lätt slipning på ändarna!
![]()
![]()
Tar lite bilder imorgon så får ni en bild av hur det ser ut.. Om någon har en bekant inom stålindustrin så tar jag gärna uppgifterna för att få nya ändlänkar tillverkade![]()
Skitbra! Visst är det Super Tropic du slängt på?Idag kör vi vintage-tjockis!
![]()
Fortfarande väldigt nöjd med hur det blev med det nya gummit.
![]()
Ja, eller New Tropic..? Squales namn är så jävla ologiska, jag har ingen aning om vad det är jag har på armen... Det är det som har Squale tryckt på flärpen. Grymt najs är det i alla fall och jag tycker även att PVD-spännet är så jäkla bra, helt perfekt nyans och "matthet".Skitbra! Visst är det Super Tropic du slängt på?
Riktigt snyggt!Idag kör vi vintage-tjockis!
![]()
Fortfarande väldigt nöjd med hur det blev med det nya gummit.
![]()
Ser ut att vara samma.Riktigt snyggt!
Tycker gummit är riktigt skönt ( om det nu är samma som på min 1521 men ser så ut?) men lär bli ännu bättre när rätt spänne anländer![]()
Har du tips på var man hittar ett orange Nato som poppar lika mycket på visaren på en 1521? Köpte ett från CNS på chans men blev inte riktigt nöjd med matchningen.Jag håller med, typ mogen lime när lumen lyser igenom, annars citrongul. Svårt att fånga på bild men jäkligt schysst i alla fall!
När det kommer till band så har jag inte testat något annat men mesh (är ju givet) eller orangea band. Det blir nog svårt med något annat.Ska i alla fall testa min på ett lysande orange nato, kan nog bli piffigt till sommaren.
![]()
De enda jag har hittat som ens är i närheten är Squales egna faktiskt.Har du tips på var man hittar ett orange Nato som poppar lika mycket på visaren på en 1521? Köpte ett från CNS på chans men blev inte riktigt nöjd med matchningen.
Vi löser det. Ska bara sortera upp lite så återkommer jag.Good one
Ja det var inget dåligt parti minsann.
Är eventuellt intresserad av en 19mm-länk till min Supermatic om du tänkte passa vidare något av dessa? Nivada är ju bra skit om man säger så
Kanon, inte så mycket bandhorn att snacka om på Supermaticen men det går kanske att pyssla till tänker jag, tackVi löser det. Ska bara sortera upp lite så återkommer jag.![]()
Borde inte vara några problem. Ändlänkarna har inte en rejäl böj i formen, så att säga. Denna till exempel är diskret.Kanon, inte så mycket bandhorn att snacka om på Supermaticen men det går kanske att pyssla till tänker jag, tack![]()
Aha okej! Jag som tyckte att det var rätt mjuktSer ut att vara samma.Det är mycket kraftigare och hårdare än Squales andra gummin men jag gillar det. Jag kokade dock mitt för att det skulle bli skönare, det gör stor skillnad.
Kul! Första dagen med den på jobbet?Idag får hajen följa med på jobbet![]()
![]()
Snyggt! Ser riktigt bra ut. Riktig sådan där vintage-retro-cool känsla.Borde inte vara några problem. Ändlänkarna har inte en rejäl böj i formen, så att säga. Denna till exempel är diskret.
![]()
![]()
![]()
![]()
Spontant ser det där väldans 70-taligt ut också så tror det kan bli najs på min (ser ju fan grymt ut på din trots glappetBorde inte vara några problem. Ändlänkarna har inte en rejäl böj i formen, så att säga. Denna till exempel är diskret.
![]()
![]()
![]()
![]()
Undrar om vi har samma då. Har du också Squale-loggan längst ut på flärpen på ditt band?Aha okej! Jag som tyckte att det var rätt mjuktFår bli en liten kokning då kanske för att prova
![]()
JajjemänKul! Första dagen med den på jobbet?![]()
Grymt!Jajjemäntrist att bara ha den på hyllan hela dagarna
mest kontorstid nu så det passar sig ju perfekt
![]()
Kika K&S tillbehör och se ifall du hittar någon du gillar.Kanon, inte så mycket bandhorn att snacka om på Supermaticen men det går kanske att pyssla till tänker jag, tack![]()
Säljer du någon länk som du tror passar till 1521:an?Kika K&S tillbehör och se ifall du hittar någon du gillar.![]()
Ingen som mäter 20mm vid ändarna förutom den böjda, men den är ingen idé att fila till tyvärr.. Den jag visat ovan har passat allra bäst men då har vi ju 19mm och forfarande en viss böj på ändarna. Hittar du passande 20mm ändlänkar som är raka så kan länken fungera.Säljer du någon länk som du tror passar till 1521:an?![]()
Okej! Får se, hade varit grymt med en välpassande länk till 1521. Något företag borde ju sälja sådana likt Uncle SeikoIngen som mäter 20mm vid ändarna förutom den böjda, men den är ingen idé att fila till tyvärr.. Den jag visat ovan har passat allra bäst men då har vi ju 19mm och forfarande en viss böj på ändarna. Hittar du passande 20mm ändlänkar som är raka så kan länken fungera.
Mitten & längst t. höger har godast chans, om rätt ändlänkar hittas.
![]()