• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Har varit på jakt efter böjda stift innan också. Min Tudor har sina bandstiftshål ganska nära boetten så när jag köpte ett läderband så gick det inte att använda originalbandstiften utan det gick bara med ett par böjda och tunna stift. Tog ett tag att hitta böjda och tunna bandstift i 21mm... :banghead::banghead:
Blev några från tyskland.
Var samma för mig, oerhört trångt mellan boett och bandhorn. Enda nackdelen är att om man har böjda stift så bör man ha ett lite bredare band. Jag har 21mm band på min klocka trots att den har 20mm mellan bandhornen för att bandet tar en liten omväg nu. :)

Inspirerad av @Norpanjr perlon, hittade ett gammalt i lådan som passar utmärkt till dagens Ernst-tema :D
9iPtRRv.jpg

Bidrar till fredagsstämningen med en torrt urverk (60 ATM). Gick misstänkt mycket minus, ställskruven ställd på max minus så tippar på att ingen har bemödat sig att optimera gången överhuvudtaget. Aja, får väl se om jag lyckades få till det :pirate:
26C2ngK.jpg

Bidrar till fredagsstämningen med en torrt urverk (60 ATM). Gick misstänkt mycket minus, ställskruven ställd på max minus så tippar på att ingen har bemödat sig att optimera gången överhuvudtaget. Aja, får väl se om jag lyckades få till det :pirate:
26C2ngK.jpg
Märkligt, hoppas den går bättre nu! :)

• Like
Reactions: v0n
Nybörjarfråga!

Jag har en 1545 (30 ATM Black GMT Ceramic) som jag tycker mycket om. Tycker att det är väldigt mycket klockkänsla för pengarna. Dock verkar det som att folk inte ser 1545-serien som "riktiga" Squale. Vad är anledningen till detta?

För att det är ytterligare en sub homage?:)
Ja, det kan jag ju till viss del hålla med om. De "vanliga" 1545orna är ju tämligen lika och visst finns det likheter även på GMT:arna även om likheten inte är med Rolex GMT utan med subbarna. Dock tycker jag det känns överdrivet. Det är ju en jäkla välbyggd och bra specad klocka (med mina referensramar i alla fall) för pengarna och GMTerna är ju inte jättelika rollarna, precis.

Ja, det kan jag ju till viss del hålla med om. De "vanliga" 1545orna är ju tämligen lika och visst finns det likheter även på GMT:arna även om likheten inte är med Rolex GMT utan med subbarna. Dock tycker jag det känns överdrivet. Det är ju en jäkla välbyggd och bra specad klocka (med mina referensramar i alla fall) för pengarna och GMTerna är ju inte jättelika rollarna, precis.
Är väl främst för att 1545 inte är särskilt egen i jämförelse med andra Squalemodeller som gör den mindre ”Squaleig”. Alla homager får ju lite hat då och då. Det får man ta:)
Lite konstigt dock att tex Steinhart får mycket kritik här på forumet men Squale klarar sig rätt bra.

Att det är en bra klocka för slanten råder det inga tvivel om :)
F31903FA-E612-4512-BA07-C44D369BD47B.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp