• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Vill också hoppa och leka! Är less på att ligga inne nu.. :doctor:

Är det gula prickarna maskrosor?:wideyed: Här finns de knappt knoppar på träden än..
Dottern fyller år idag så jag tog halvdag för att hänga med henne istället. :) Här har äppelträden blommat över, gräsmattan är full med maskrosor och syrenen slår snart ut. :D
PSX_20200508_161946.jpg

PSX_20200508_161959.jpg

Härligt! Här snackas det om eventuell snö på söndag...
Jävla drömfarsa :cool: Hur gammal blir hon?:)
Vi har haft snö typ tre dagar på hela vintern. Har knappt varit någon vinter alls. :confused: Jäkligt härligt att det blivit vår här i alla fall. :)

Drömfarsa vet jag inte, haha. Hon blir tre idag och har lika mycket attitydproblem som pappa. :rolleyes: Lika välkammad också...
PSX_20200508_164201.jpg

Vi har haft snö typ tre dagar på hela vintern. Har knappt varit någon vinter alls. :confused: Jäkligt härligt att det blivit vår här i alla fall. :)

Drömfarsa vet jag inte, haha. Hon blir tre idag och har lika mycket attitydproblem som pappa. :rolleyes: Lika välkammad också...
PSX_20200508_164201.jpg
ha ha ha :) Vilken jäkla hårding med jackan o allt !:cool:
Ni kör lite samma frisyr va ? :)

Beror säkert på att det bara är trevligt folk som känner till Squale.
Är väl främst för att 1545 inte är särskilt egen i jämförelse med andra Squalemodeller som gör den mindre ”Squaleig”. Alla homager får ju lite hat då och då. Det får man ta:)
Lite konstigt dock att tex Steinhart får mycket kritik här på forumet men Squale klarar sig rätt bra.

Att det är en bra klocka för slanten råder det inga tvivel om :)
F31903FA-E612-4512-BA07-C44D369BD47B.jpeg

PSX_20200508_164201.jpg
haha fuck off farsan, fan va sköna dom är! Ibland önskar jag att man hade en lugn och fin flicka (har tre små huligangrabbar mellan 1-7) men nu ser jag att det verkar vara samma skrot och korn så skitsamma :hilarious:

Är det någon som har provat Squales originalmesh på 1545? Tänker att det ju är lite trångt mellan bandstiften och boettkroppen så det kanske inte funkar. Har bara mesh till min Matic och där är det andra dimensionella hinder ;)

ha ha ha :) Vilken jäkla hårding med jackan o allt !:cool:
Ni kör lite samma frisyr va ? :)
Nä, henne bråkar man inte med... Hon har lite mindre skägg och jag har lite längre hår men annars är det i princip samma. :p

Din attityd här är då allt utom kass :D Stenhård tjej i alla fall :p
Ska jag vara ärlig så är hon bra mycket mer kaxig än mig. Gissa vem som bestämmer här hemma! :bag:

haha fuck off farsan, fan va sköna dom är! Ibland önskar jag att man hade en lugn och fin flicka (har tre små huligangrabbar mellan 1-7) men nu ser jag att det verkar vara samma skrot och korn så skitsamma :hilarious:
De är fan inte kloka! Hon räcker inte bara finger, hon skriker dessutom fuck off till en... :confused: Allt beror på attityden i uppfostran tror jag. Vi daltar inte ett skit med henne men hon är också jäkligt tuff och tar ingen skit. Det är på gott och ont för hon är ju precis likadan mot oss, hehe. :D

Vi kör liknande stil idag ser jag! ”Glesbygds-kavaj” och Squale på mesh. Perfekt kombo! :cool:

Trevlig fredag! :D
7C8CE755-599F-4408-9BC9-CC5AFA495B5D.jpeg
Jag ska vara ärlig och säga att jag har bott i min tröja sen det blev karantänsläge i Sverige, haha. Den är det bästa som hänt mig i klädväg. :cool:

Ha en fin fredagkväll, jag avslutar med lite Squale-mesh-bling och kalastatuering! :happyhappy:
PSX_20200508_210220.jpg

De är fan inte kloka! Hon räcker inte bara finger, hon skriker dessutom fuck off till en... :confused: Allt beror på attityden i uppfostran tror jag. Vi daltar inte ett skit med henne men hon är också jäkligt tuff och tar ingen skit. Det är på gott och ont för hon är ju precis likadan mot oss, hehe. :D
Vi kör typ samma självständighetsuppfostran på våra tre så här blir det högljutt runt middagsbordet kan jag lova. Sen brötar de på ganska bra tillsammans så man slipper liksom stå mitt i skottgluggen...för det mesta :angel:

Vi kör typ samma självständighetsuppfostran på våra tre så här blir det högljutt runt middagsbordet kan jag lova. Sen brötar de på ganska bra tillsammans så man slipper liksom stå mitt i skottgluggen...för det mesta :angel:
Det är inte helt lätt det där, man vill ju att de ska lyda men samtidigt vill man inte att de ska vara helt okritiska till det man säger. :confused: Vi har ju bara en här hemma så jag och frun får ta all skit, haha.

Det är inte helt lätt det där, man vill ju att de ska lyda men samtidigt vill man inte att de ska vara helt okritiska till det man säger. :confused: Vi har ju bara en här hemma så jag och frun får ta all skit, haha.
Precis, klart man får sätta gränser också. Jäkligt praktiskt med flera iom att de lär sig av varandra, både bra och dåliga saker såklart men tror verkligen det är nyttigt att man låter deras små personligheter få växa fram som sig själva och inte som någon uppstyrd version av sig själva, svår balansgång givetvis ;)

QUOTE="Zackrissonsur.se, post: 3329913, member: 14446"][/QUOTE

Tror tyvärr att det inte finns längre, drar ett mail och frågar men är rätt säker på att det har utgått

Tack! Du är grym :)

Precis, klart man får sätta gränser också. Jäkligt praktiskt med flera iom att de lär sig av varandra, både bra och dåliga saker såklart men tror verkligen det är nyttigt att man låter deras små personligheter få växa fram som sig själva och inte som någon uppstyrd version av sig själva, svår balansgång givetvis ;)
Lär de inte sig där så lär de sig på förskolan. Vår dotter lär sig nog det mesta dåliga hemma och sprider det till förskolan istället... :bag: Ja, det är en svår balansgång men jag tror nog att det blir bra till slut. :p

Tillbaka
Topp