• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Haha ! Viva Italia : )

Sitter som en smäck. Ni får läsa mer om ni vill om i paketöppningstråden.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-534

En liten teaser.
IMG_20171214_200247617~2.png
Mycket bra! Stort grattis till den! :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Väldigt lugnt i den här tråden må jag säga.
Gillar 1521 men är lite tveksam till storleken då jag har smala handleder.

Finns det någon variant som är mindre? Eller har någon möjlighet att fota sin bredvid tex en Seiko turtle?
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Väldigt lugnt i den här tråden må jag säga.
Gillar 1521 men är lite tveksam till storleken då jag har smala handleder.
Finns det någon variant som är mindre? Eller har någon möjlighet att fota sin bredvid tex en Seiko turtle?

Jag har haft både 1521 och ett antal Turtles och jag anser att 1521:an bärs mindre på handleden än både dessa och många andra 42mm dykare. Squalen har ett nätt case med ganska kort lug-to-lug och en mycket diskret krona så jag skulle inte vara orolig även om jag hade haft något nättare handleder :) En anledning till att jag sålde min 1521 var just att den kändes för liten, dock har jag 19cm handleder..
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har haft både 1521 och ett antal Turtles och jag anser att 1521:an bärs mindre på handleden än både dessa och många andra 42mm dykare. Squalen har ett nätt case med ganska kort lug-to-lug och en mycket diskret krona så jag skulle inte vara orolig även om jag hade haft något nättare handleder :) En anledning till att jag sålde min 1521 var just att den kändes för liten, dock har jag 19cm handleder..
Alright. Fick för mig att squale hade 49mm L2L stämmer det? Isåfall är turtle mindre på den ledden iaf. Jag har 16cm runt handleden så jag har motsatt problem att de mesta känns för stort :p

Köpte mig en Tudor BB36 som sitter perfekt dock, därav tveksamheten till 1521 men den ser onekligen väldigt trevligt ut :)

Har en samurai blue lagoon hemma som jag tänkte sälja just för att den känns för stor och vill hitta ett bra substitut.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Anyone have the Lion shark limited ed skwale?
Nope, I don’t think so... at least I haven’t seen it here at KS yet! It’s a nice piece. I like the color scheme and the lack of a date window.

My personal favorite is the blue 1521! Sure, I’m not completely objective since I own one myself... but it’s a really great watch! ;)
 
Nope, I don’t think so... at least I haven’t seen it here at KS yet! It’s a nice piece. I like the color scheme and the lack of a date window.

My personal favorite is the blue 1521! Sure, I’m not completely objective since I own one myself... but it’s a really great watch! ;)
How many pieces is he making/selling? Do you know?
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Alright. Fick för mig att squale hade 49mm L2L stämmer det? Isåfall är turtle mindre på den ledden iaf. Jag har 16cm runt handleden så jag har motsatt problem att de mesta känns för stort :p

Köpte mig en Tudor BB36 som sitter perfekt dock, därav tveksamheten till 1521 men den ser onekligen väldigt trevligt ut :)

Har en samurai blue lagoon hemma som jag tänkte sälja just för att den känns för stor och vill hitta ett bra substitut.

Den bärs snäppet mindre än skx och den modellen är vi nog alla bekanta med. Klockren storlek om du frågar mig.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Köpte just en meshlänk till min 1521. Nu kanske jag är kinkig men...är den inte både lite för matt och rätt trött när man jämför med boetten i övrigt?
 

Daniel80

Cartier
Underbar, är själv sugen på att skaffa en! :)
Ja den är grym. Måste säga att jag även föredrar denna limited edition framför den vanliga. Enda skillnaden är tavlan som har hellumade timmarkörer framför den vanliga som har fasade silver batons. Inte riktigt lika mycket polerat bling vilket jag föredrar.

Smaken är dock som baken och den vanliga har helt klart sin charm och stil.
20180109_161549.jpg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja den är grym. Måste säga att jag även föredrar denna limited edition framför den vanliga. Enda skillnaden är tavlan som har hellumade timmarkörer framför den vanliga som har fasade silver batons. Inte riktigt lika mycket polerat bling vilket jag föredrar.

Smaken är dock som baken och den vanliga har helt klart sin charm och stil.
20180109_161549.jpg

Grattis till en fin klocka! (Och välkommen in i tråden ;))

Tokigt att det verkar vara ett par stycken som säljer sina nu?! Ajajaj säger jag. En mycket bra sommarklocka, och en sån bör man ju ha :angel:
IMG_4040.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ja den är grym. Måste säga att jag även föredrar denna limited edition framför den vanliga. Enda skillnaden är tavlan som har hellumade timmarkörer framför den vanliga som har fasade silver batons. Inte riktigt lika mycket polerat bling vilket jag föredrar.
Smaken är dock som baken och den vanliga har helt klart sin charm och stil.
20180109_161549-jpg.708701
Mycket läcker klocka. Om jag skulle köpa en till Squale (vilket jag faktiskt borde...eller?:confused:) skulle det vara just en sån med tvåfärgad vridring (hade dock ingen aning tills nu att de kom i en blank och en mer matt version, om jag fattat det rätt? Och gillar isf matt bättre!)
Kan tipsa om en grym klocka/nato-kombo som jag definitivt skulle köra på (© @PartiSan , som nog nu ångrar att han sålt sin...:bag:;)).
EDIT: ser nu de stora skillnaderna i index, vetefan vad som är bäst? Får jag svara bägge?:(
img_1702-jpg.624666
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Mycket läcker klocka. Om jag skulle köpa en till Squale (vilket jag faktiskt borde...eller?:confused:) skulle det vara just en sån med tvåfärgad vridring (hade dock ingen aning tills nu att de kom i en blank och en mer matt version, om jag fattat det rätt? Och gillar isf matt bättre!)
Kan tipsa om en grym klocka/nato-kombo som jag definitivt skulle köra på (© @PartiSan , som nog nu ångrar att han sålt sin...:bag:;)).
EDIT: ser nu de stora skillnaderna i index, vetefan vad som är bäst? Får jag svara bägge?:(
img_1702-jpg.624666
heheh...ångrar är väl lite för starkt ord i detta fall ;)...men såklart saknar jag den, den satt som smäck på handleden men till slut blev den för blingig för min del och jag blev sugen på en svart 1521a istället...letar efter en sådan fortfarande:rolleyes::rolleyes::rolleyes:...
 
Topp