• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Buffi

Panerai
Ja den är grym. Måste säga att jag även föredrar denna limited edition framför den vanliga. Enda skillnaden är tavlan som har hellumade timmarkörer framför den vanliga som har fasade silver batons. Inte riktigt lika mycket polerat bling vilket jag föredrar.

Smaken är dock som baken och den vanliga har helt klart sin charm och stil.
20180109_161549.jpg

Limited 60ATM är fin. Saknar min lite...
Vj1zcWR.jpg
 

Daniel80

Cartier
Mycket läcker klocka. Om jag skulle köpa en till Squale (vilket jag faktiskt borde...eller?:confused:) skulle det vara just en sån med tvåfärgad vridring (hade dock ingen aning tills nu att de kom i en blank och en mer matt version, om jag fattat det rätt? Och gillar isf matt bättre!)
Kan tipsa om en grym klocka/nato-kombo som jag definitivt skulle köra på (© @PartiSan , som nog nu ångrar att han sålt sin...:bag:;)).
EDIT: ser nu de stora skillnaderna i index, vetefan vad som är bäst? Får jag svara bägge?:(
img_1702-jpg.624666
Man får helt klart svara bägge. Jag trånade förstvefter den blå polerade 1521 så för mig var det ett plus med denna enklare urtavla men som sagt originalet har mycket som talar för sig...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vad säger ni om denna?
Första reaktionen är wow, ge mig. Undrar bara varför kronan och datumet sitter klockan 2? Ser ju sjukt märkligt ut och jag undrar om det något nytt eller är det en remake av något gammalt? Kan ju också tycka att det är konstigt att man gör en så tjusig video med en klocka där datumet inte är centrerat i datumfönstret, det är ju helt snett! Tycker också att siffrorna på bezeln ser lite taffliga ut, speciellt femman och trean.

Overall måste jag dock ändå säga att jag gillar konceptet. Vet vi vad den kommer att kosta?
 

Engesvik

Breitling
2-Faktor
Första reaktionen är wow, ge mig. Undrar bara varför kronan och datumet sitter klockan 2? Ser ju sjukt märkligt ut och jag undrar om det något nytt eller är det en remake av något gammalt? Kan ju också tycka att det är konstigt att man gör en så tjusig video med en klocka där datumet inte är centrerat i datumfönstret, det är ju helt snett! Tycker också att siffrorna på bezeln ser lite taffliga ut, speciellt femman och trean.

Overall måste jag dock ändå säga att jag gillar konceptet. Vet vi vad den kommer att kosta?

http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/50-atmos-bronze-anthracite-limited-edition
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gillar att de testar brons som material men varför, varför måste det stå på tavlan? Sen har vi datum plus krona klockan två.. Många små saker som tyvärr blir stora, åtminstone för mig.

Och om detta verkligen är anledningen till varför boetten är större....
"Compared to the stainless steel sibling, the bronze has a 1mm wider case and beefier lugs for a more masculine look."

:hilarious: Nu får dem skärpa sig!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Härligt, har köpt några klockor från creation och det brukar också gå undan med dhl
Verkligen, med tanke på hur Postnord ibland misslyckas med att skicka inom Sverige är det imponerande. Och bra val om du kör på en 1545! Har bara hört gott om dem, och de ser riktigt bra ut också.
 

JCE

Cartier
Jag såg deras prototyp i Basel i fjol och boetten är väl lika men allt annat har ändrat som datumet, bezeln etc. Som AD har jag inte heller fått någon information om att dessa släpps. Det kan även vara så att Gnomon har tillsammans med Squale designat tavlan och kronans läge mm. Det verkar som Gnomon är så stora i Asien att de beställer egna limiterade upplagor. Smaken i Asien är även kanske lite annorlunda än här i våra breddgrader. Gnomon gjorde ju även ett eget färgcombo på Damaskos nya dykare som inte ännu är tillgänglig hos Damasko.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
På tal om Squales från Gnomwatches är jag lite svag för denna (mysig brun tavla och orange är alltid bra osv...):
Squale60AtmosBrownPolished3L.jpg

Men jag är inte så förtjust i (eller för att tala i klartext, den förstör klockan!) den svarta delen på vridringsinsertet. Men visst borde det gå att fixa till denna skavank genom att bleka den svarta delen av insertet?
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Helt perfekt...tills jag såg den vansinniga placeringen av datum...VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖR?:rage:
(Som en parentes (inom en parentes;)) har jag precis lika svårt för datumplacering kl 4-5, också helt obegripligt och alltid en dealbreaker för mig)

Haha japp lite väl kreativa. Hade gärna tyckt om datum kl 6.

Datumet sitter på sniskan på min longines vilket alltid gör mig irriterad, och stirrar lite till....
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
På tal om Squales från Gnomwatches är jag lite svag för denna (mysig brun tavla och orange är alltid bra osv...):
Squale60AtmosBrownPolished3L.jpg

Men jag är inte så förtjust i (eller för att tala i klartext, den förstör klockan!) den svarta delen på vridringsinsertet. Men visst borde det gå att fixa till denna skavank genom att bleka den svarta delen av insertet?

Oj! den bruna urtavlan ser underbar ut på fotot.
 
Topp