• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Herr Gås

Banned
Äh! :) Men jag föredrar också visarna. Har senaste batchen mercedes igen? Lite knasigt, som alltid med Squale. :)

Men du klippte en begad va? Tänkte på tvätten du fick göra :p
Haha japp, de har bytt tillbaka i smyg. Tji fick jag som satt och kollade lagerstatus under maj/juni. :banghead:

Yes, bra tajmat dök det upp en begagnad till bra pris någon dag efter att jag upptäckt ovanstående. Lika nöjd för det är jag och framförallt plånboken :p
 

v0n

Patek
2-Faktor
Känns bra att äntligen vara en av er :cool:

IMG_20200624_190041.jpg
IMG_20200624_190049.jpg
IMG_20200624_190051.jpg
Möcke bra, grattis! Sitter som den berömda smäcken :cigar:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Dagens eBay-roligheter! Finns alltid kul saker man kan hitta där... :p Postade denna för ett tag sen för att jag tycker att tavlan och vridringsinlägget är så satans snygga. Är ju tydligt att det är franken eftersom Squale mig veterligen aldrig har sålt 1521 med silvrig boett och svart vridring.
PSX_20200624_213133.jpg


Blev sugen ändå då priset är sänkt till ett mer attraktivt läge nu och började studera bilderna mer noggrant. Jag tyckte att det var lite konstig struktur på boetten och förstod inte riktigt hur det kunde bli så tills jag insåg att den är spraymålad!
PSX_20200624_213119.jpg

PSX_20200624_213110.jpg

PSX_20200624_213102.jpg

PSX_20200624_213052.jpg


Vem f*n kommer på att göra en sån sak? :D Innan du ställer frågan @Von; ja, det är en italienare. :p
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Grov beslutsångest för tillfället... :( Vad tror vi om en blästrad 1521 med sunbursttavlan från den polerade? Den helpolerade är så klart riktigt grym men jag tror att det blir lite blingigt för min smak och jag har dessutom svårt för hairlines och repor som lär synas till max så jag lutar åt den blästrade men tavlan är bara så jäkla platt och tråkig på den.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Grov beslutsångest för tillfället... :( Vad tror vi om en blästrad 1521 med sunbursttavlan från den polerade? Den helpolerade är så klart riktigt grym men jag tror att det blir lite blingigt för min smak och jag har dessutom svårt för hairlines och repor som lär synas till max så jag lutar åt den blästrade men tavlan är bara så jäkla platt och tråkig på den.
@North testade en matt tavla i den blanka boetten och det blev inte alls bra tycker jag. Svårt att säga hur det blir om man gör tvärtom men det kan kanske funka. Är det samma vridringsinlägg på båda modellerna?
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
@North testade en matt tavla i den blanka boetten och det blev inte alls bra tycker jag. Svårt att säga hur det blir om man gör tvärtom men det kan kanske funka. Är det samma vridringsinlägg på båda modellerna?
Jag har faktiskt ingen aning men jag antar att det är samma? De ser ibland lite olika ut på bild men jag tror att man blir lurad av den blanka rehauten/vridringen för när man tittar på högupplösta bilder och jämför dem sida vid sida (och fokuserar på inlägget) tycker jag att de ser identiska ut.

To each his own men den matta tavlan i polerad boett tycker jag också låter lite småtrist då den är så platt och tråkig i sig. Förhoppningen är att det omvända snarare lyfter klockan då den ger lite mer liv till klockan som helhet men om det inte lirar så är man ju rökt. :(
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har faktiskt ingen aning men jag antar att det är samma? De ser ibland lite olika ut på bild men jag tror att man blir lurad av den blanka rehauten/vridringen för när man tittar på högupplösta bilder och jämför dem sida vid sida (och fokuserar på inlägget) tycker jag att de ser identiska ut.

To each his own men den matta tavlan i polerad boett tycker jag också låter lite småtrist då den är så platt och tråkig i sig. Förhoppningen är att det omvända snarare lyfter klockan då den ger lite mer liv till klockan som helhet men om det inte lirar så är man ju rökt. :(
Ja, kan vara så att det är den matta boetten som lurar ögat. Alternativet är ju att köpa en lös sunburst-tavla och byta, då kan man alltid byta tillbaka och sälja tavlan om det inte funkar. Blir dock både dyrare och mer jobb så kanske inget bra alternativ. Håller med om att den matta är lite plattare men samtidigt är den cool på sitt sätt. :)
 
  • Like
Reactions: HSK

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Jag har faktiskt ingen aning men jag antar att det är samma? De ser ibland lite olika ut på bild men jag tror att man blir lurad av den blanka rehauten/vridringen för när man tittar på högupplösta bilder och jämför dem sida vid sida (och fokuserar på inlägget) tycker jag att de ser identiska ut.

To each his own men den matta tavlan i polerad boett tycker jag också låter lite småtrist då den är så platt och tråkig i sig. Förhoppningen är att det omvända snarare lyfter klockan då den ger lite mer liv till klockan som helhet men om det inte lirar så är man ju rökt. :(
Om Squale hade haft en finish likt den på de borstade 60 Atmos tror jag att din idé hade blivit helrätt. Men jag är rädd att det blir lite mishmash med blästrad boett, då den är så himla matt. Fast jag är nyfiken hur resultatet skulle bli :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ja, kan vara så att det är den matta boetten som lurar ögat. Alternativet är ju att köpa en lös sunburst-tavla och byta, då kan man alltid byta tillbaka och sälja tavlan om det inte funkar. Blir dock både dyrare och mer jobb så kanske inget bra alternativ. Håller med om att den matta är lite plattare men samtidigt är den cool på sitt sätt. :)
Det är det som är problemet, om det inte blir bra så vill jag nog hellre ha den helpolerade men då sitter man lik förbannat där med en blästrad... :( Svårt när det inte finns några ADs så man kan klämma och känna och bilda sig en uppfattning, valet hade nog varit betydligt lättare om man kunde jämföra dem direkt och föreställa sig hur det skulle se ut.
Om Squale hade haft en finish likt den på de borstade 60 Atmos tror jag att din idé hade blivit helrätt. Men jag är rädd att det blir lite mishmash med blästrad boett, då den är så himla matt. Fast jag är nyfiken hur resultatet skulle bli :)
Ja, det hade nog varit en perfekt kombo!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det är det som är problemet, om det inte blir bra så vill jag nog hellre ha den helpolerade men då sitter man lik förbannat där med en blästrad... :( Svårt när det inte finns några ADs så man kan klämma och känna och bilda sig en uppfattning, valet hade nog varit betydligt lättare om man kunde jämföra dem direkt och föreställa sig hur det skulle se ut.
Ja, det hade nog varit en perfekt kombo!
Ja, det hade helt klart varit en fördel att kunna se dem i butik. Jag har aldrig ägt en Squale med blästrad boett så jag vet inte riktigt hur den ser ut på riktigt. :sorry: Annars får du försöka hitta en begagnad blästrad så du inte förlorar några pengar på att sälja den vidare om det inte funkar?
 
  • Like
Reactions: HSK

v0n

Patek
2-Faktor
Dagens eBay-roligheter! Finns alltid kul saker man kan hitta där... :p Postade denna för ett tag sen för att jag tycker att tavlan och vridringsinlägget är så satans snygga. Är ju tydligt att det är franken eftersom Squale mig veterligen aldrig har sålt 1521 med silvrig boett och svart vridring.
PSX_20200624_213133.jpg


Blev sugen ändå då priset är sänkt till ett mer attraktivt läge nu och började studera bilderna mer noggrant. Jag tyckte att det var lite konstig struktur på boetten och förstod inte riktigt hur det kunde bli så tills jag insåg att den är spraymålad!
PSX_20200624_213119.jpg

PSX_20200624_213110.jpg

PSX_20200624_213102.jpg

PSX_20200624_213052.jpg


Vem f*n kommer på att göra en sån sak? :D Innan du ställer frågan @Von; ja, det är en italienare. :p
Tänker inte ens lajka den där styggelsen :bag: Tänk den paketöppningen för stackaren som eventuellt köper skiten.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Grov beslutsångest för tillfället... :( Vad tror vi om en blästrad 1521 med sunbursttavlan från den polerade? Den helpolerade är så klart riktigt grym men jag tror att det blir lite blingigt för min smak och jag har dessutom svårt för hairlines och repor som lär synas till max så jag lutar åt den blästrade men tavlan är bara så jäkla platt och tråkig på den.
Galen tanke, blir kanske mindre rörigt om du petar in en kul tavla i PVD boetten?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tänker inte ens lajka den där styggelsen :bag: Tänk den paketöppningen för stackaren som eventuellt köper skiten.
Jag hade startat ett korståg mot Italien kan jag säga. Tur att det var så tydligt på bilderna. Jag funderar på att höra av mig och ge ett skambud bara för att jag vill ha tavlan och eventuellt se om boetten går att rädda med lösningsmedel. Hade ändå kunna bli ett kul projekt. :)

Galen tanke, blir kanske mindre rörigt om du petar in en kul tavla i PVD boetten?
Ohh, sunburst-tavla i PVD-boett! :eek:
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Traska gjorde en variant med med svart boett och mintgrön tavla som blev sjukt cool och tavlan poppade galet mycket. Kan tänka mig att det blir samma effekt med en sunburst-tavla i Squales PVD-boett. :)
PSX_20200624_224149.jpg
PSX_20200624_224140.jpg
PSX_20200624_223935.jpg
Ja exakt så, kan man ju köra på det svarta Bundinlägget också så kommer tavlan poppa ännu mer. Oh my, nu blev jag sugen själv :woot:
 

[Bobo]

Rolex
hehe, du får nog gör dig beredd på att offra det gamla dessvärre. Om du nu inte vill ta bort hela vridringen som jag gjorde dvs (gör det inte :stop: ) :angel:
Säljer Squale lösa inserts?
Galen tanke, blir kanske mindre rörigt om du petar in en kul tavla i PVD boetten?
På temat...
Varför inte göra motsvarande med en t-183:a och passa på att sätta dit ett par snyggare visare?!:pompus:
Skulle inte den komma i svart/grått i maj @Zackrissonsur.se ?

Eller den röd/svarta med en röd sunburst och svarta visare? Finns röd sunburst? Finns röd ring? Finns tomten? Är vi framme snart? Varför gör det så ont att få ett stort skåp i huvudet?
SQUALE_T183_RED_3(1).jpg

Fotot är av prototypen från Basel 2019. Slängde det jag hade av den dom släppte för det hade kommit lite kräks på den.:(
Fan vad jag inte gillar stegvisarna dom valde.

Men det kan ju du rätta till @Von !
Och kanske vända på den också.;)
 
Topp