• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Grymt läcker tavla
D0A6D2D2-4BEC-42E5-B3C7-CE0BD4985305.png

Någon som hört av Zackrissons på sistone? Inte sett till honom här på forumet och har inte fått svar via Mail heller. Semester?
Jag tänkte fråga samma sak eftersom jag såg att han inte hade varit aktiv här på någon vecka och jag har en öppen förfrågan. Det är klart att han ska ha semester precis som alla andra men jag tänkte bara så man inte går och blir irriterad över utebliven respons om de inte ens har öppet. :happyhappy:
@Zackrissonsur.se

Visst ja, det är annan färg på lumepluppen. Går den att ta loss? :)

Tror du att det skulle funka till gilt? Tänker att det blåa inlägget har silvriga markeringar men det är guldiga på de andra två modellerna. Älskar för övrigt både Heritage och Rootbeer, så jäkla snygga. :cool:
Förutsatt att vi snackar keramiska inläggen så är markeringarna mer vita på det blåa inlägget. Vet inte hur mycket gilt det är på det bruna men det ser mer gult ut på bild, vi tar och frågar @Birchgrove hur han upplever det irl? Tror det skulle kunna bli ganska spännande till looken på din militaire (bättre än vita markeringar imo) :)
Pluppen sitter i en liten håla och bara att peta ut med något vasst, du skulle ju kunna transplantera den gamla helt enkelt?
7eIC0c6.jpg

Förutsatt att vi snackar keramiska inläggen så är markeringarna mer vita på det blåa inlägget. Vet inte hur mycket gilt det är på det bruna men det ser mer gult ut på bild, vi tar och frågar @Birchgrove hur han upplever det irl? Tror det skulle kunna bli ganska spännande till looken på din militaire (bättre än vita markeringar imo) :)
Pluppen sitter i en liten håla och bara att peta ut med något vasst, du skulle ju kunna transplantera den gamla helt enkelt?
7eIC0c6.jpg
Nu har jag inte just den klockan på mig, så kan inte ta en bild för stunden. Jag bidrar dock med två tre andra äldre bilder, där man kan se att det skiftar i färg beroende på ljus.
Ibland guldigt, ibland gult. Svårt att förklara egentligen, jag råder er alla därför att köpa den för att uppleva härligheten IRL :)
06EZGnl.jpg

u1WP6kC.jpg

3XYCSTY.jpg

Senast ändrad:
7eIC0c6.jpg
Känns nästan värt att chansa. Ska fundera på saken men som sagt, är väldigt sugen att testa! :cool:

• Like
Reactions: v0n
På ämnet så är det lite Squale-moddande i senaste Urban Gentry-avsnittet:
Yes, busenkelt på 1521 som synes :) önskar 1545 kunde haft en liknande konstruktion.
Kan meddela att jag hade ett mindre helvete att få ihop vridringen på 1545 som har två mikroskopiska fjädrar som måste sitta med 100% precision, tog av/på vridringen ca 149 ggr innan det blev rätt monterat :wtf: (har ändå viss erfarenhet)

hehe, du får nog gör dig beredd på att offra det gamla dessvärre. Om du nu inte vill ta bort hela vridringen som jag gjorde dvs (gör det inte :stop: ) :angel:
Låter inte som ett äventyr jag ska ge mig in på med tanke på att jag knappt fick tillbaka vridringen på min SKX... :confused: Vill heller inte förstöra mitt gamla vridringsinlägg. :bag:

På ämnet så är det lite Squale-moddande i senaste Urban Gentry-avsnittet:
Coolt, är väldigt sugen på att byta på min full-lume! :)

EDIT: OH my, detta var visst inlägg 10 000 för min del! :eek: :D

Låter inte som ett äventyr jag ska ge mig in på med tanke på att jag knappt fick tillbaka vridringen på min SKX... :confused: Vill heller inte förstöra mitt gamla vridringsinlägg. :bag:

Coolt, är väldigt sugen på att byta på min full-lume! :)

EDIT: OH my, detta var visst inlägg 10 000 för min del! :eek: :D
Oj oj det var väl tur att det inlägget kom i denna tråd, grattis till milstolpen!

Själv blivit sugen på en sån efter att ha smugit runt här i tråden en tid. Har du något negativt att säga om den eller är det bara att köra?:D
Nej, ingenting faktiskt. :D Jag har tre st, två 40mm och en 42mm GMT och är löjligt nöjd med allihopa. Säger som @Silverglantz, gillar du den så köp! Tänk på att den jag har är modifierad med andra visare och datumhjul bara. :)

Haha, verkar inte bättre än att jag får hålla utkik efter en! Verkar dock vara svåra att få tag på, så vi får väl se.

Nej, ingenting faktiskt. :D Jag har tre st, två 40mm och en 42mm GMT och är löjligt nöjd med allihopa. Säger som @Silverglantz, gillar du den så köp! Tänk på att den jag har är modifierad med andra visare och datumhjul bara. :)

Löjligt nöjd får man räkna som ett bra betyg! :D Tyckte väl att det var något lite extra över den där... riktigt lyckade modifieringar!

Haha, verkar inte bättre än att jag får hålla utkik efter en! Verkar dock vara svåra att få tag på, så vi får väl se.

Löjligt nöjd får man räkna som ett bra betyg! :D Tyckte väl att det var något lite extra över den där... riktigt lyckade modifieringar!
Kul, lycka till med jakten! :happyhappy:

Tack, ja jag är väldigt tillfreds. Länk, clasp och ändlänkarna hade dock lite ingrott smuts men nu är den så fin så. Tog 5 minuter med tops, varmt vatten och en fin borste att rengöra. Varför gör man inte sådant före försäljningen kan jag undra? :rolleyes:
Ja, man kan ju tycka det. Ibland har man fått tillräckligt med DNA för att starta ett eget Jurassic Park... :depressed: Jag kör alla länkar i ultraljudstvätten när jag får hem klockor som har det, det sitter alltid massor med äckel däri.

Kul att du är nöjd med den, den är definitivt med på min villhöver-lista! :)

Tillbaka
Topp