• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ruggigt nöjd med min nya guling, älskar tavlan! :hungry:
7C21D558-B714-46FF-9797-6D8DBAB59F7C.jpeg

Mkt nöjd med min 2002 som jag köpte av seikosthlm. Emellertid dags för en service. Ojämn gång och tappar en del tid. Någon som har något tips på var man ska vända sig? Kollade upp ukwatchrepair och är ju ett alternativ, men enklast att få det gjort i Sverige. ”Bara” ett enkelt eta. Tack! :)
59EACDFA-1989-4403-B96E-818470BC4380.jpeg

Ruggigt nöjd med min nya guling, älskar tavlan! :hungry:
7C21D558-B714-46FF-9797-6D8DBAB59F7C.jpeg

Fysatan så fin den gula tavlan är! Spelar bra med den vita och orange'a visaren, ska väl egentligen vara svarta va? Mycket bra! :)

Mkt nöjd med min 2002 som jag köpte av seikosthlm. Emellertid dags för en service. Ojämn gång och tappar en del tid. Någon som har något tips på var man ska vända sig? Kollade upp ukwatchrepair och är ju ett alternativ, men enklast att få det gjort i Sverige. ”Bara” ett enkelt eta. Tack! :)
59EACDFA-1989-4403-B96E-818470BC4380.jpeg

Kika Farfars Klocka och ABC, alt. någon Klockmaster. Vet att en Squale 1521 har varit inne hos Globen för tavelbyte bl.a. Tror inte de skulle ha problem att skruva i en äldre Squale heller!

På en annan not.. älskar hur sunbursten lägger sig under molnig himmel. Går inte att släppa blicken riktigt. Bra med lugnande färg
IMG_7964.JPG
IMG_7965.JPG

Fysatan så fin den gula tavlan är! Spelar bra med den vita och orange'a visaren, ska väl egentligen vara svarta va? Mycket bra! :)

Kika Farfars Klocka och ABC, alt. någon Klockmaster. Vet att en Squale 1521 har varit inne hos Globen för tavelbyte bl.a. Tror inte de skulle ha problem att skruva i en äldre Squale heller!

På en annan not.. älskar hur sunbursten lägger sig under molnig himmel. Går inte att släppa blicken riktigt. Bra med lugnande färg
IMG_7964.JPG
IMG_7965.JPG
Tack! Ja, den gula tavlan finns bara att köpa tillsammans med svarta visare i dagsläget och dessutom har min en äldre NOS-tavla med härligare gul färg. :)
Finns en bild från Squale.de med min kombination men den går inte att köpa (har kollat) och jag har aldrig sett en bild på kombinationen från verkligheten.

Tack! Ja, den gula tavlan finns bara att köpa tillsammans med svarta visare i dagsläget och dessutom har min en äldre NOS-tavla med härligare gul färg. :)
Finns en bild från Squale.de med min kombination men den går inte att köpa (har kollat) och jag har aldrig sett en bild på kombinationen från verkligheten.

Såg nu i efterhand t-swiss markeringen på din tavla, den kommer få sig en riktigt fin patina i framtiden vill jag tro! Är visarna också i tritium? Helt klart ett bra köp och roligare än luminova tavlan. Du kan ju alltid komplettera med den svart-gula vridningen för lite extra matchning :cool:

Bara att köpa! Är hur nöjd som helst med min.:) (Och det är inte fejkpatina, utan bara annan färg än vitt på vridring, index och visare...;))
Lite bildinspiration:
Squale1.jpg
Squale2.jpg
Squale3.jpg
Squale4.jpg
Squale5.jpg
Squale6.jpg
Squale7.jpg
:woot: grymt fin, slängde dock iväg alla pengarna på en SS worldtimer istället... Får bli efter lite extra sparande eller om man skulle sälja av lite annat...

Denna följde med direkt från Singapore. Riktigt nöjd hittills även om jag egentligen bara har erfarenhet från en blå Orient Ray sedan tidigare. Däremot tar det lite tid att vänja sig vid den bruna färgen, kanske ger sig.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    114.8 KB · Visningar: 1
Fanns det inte nån i tråden som var finsk återförsäljare för Squale? Någon som vet vem det är?
Vill evetuellt köpa mig ett ur. :)

42B6115F-8E32-4E9D-A735-0108F4C57D9E.jpeg
Efter ett antal Zodiac fick det bli denna, riktigt trevlig måste jag säga :cool:

Loggade precis in för att fråga squalefolket om just denna. Väldigt fin, känns som en perfekt sommarklocka :)

Hur skulle du säga att den känns storleksmässigt? På papper känns den ju rätt mastig, främst lugg till lugg samt höjden... verkar vara svårt att hitta info om just lugg till lugg-mått då Squale själva inte verkar skriva ut det. Har läst allt från 46-50mm.

Vad har du för omkrets på handleden om jag fråga?

Loggade precis in för att fråga squalefolket om just denna. Väldigt fin, känns som en perfekt sommarklocka :)

Hur skulle du säga att den känns storleksmässigt? På papper känns den ju rätt mastig, främst lugg till lugg samt höjden... verkar vara svårt att hitta info om just lugg till lugg-mått då Squale själva inte verkar skriva ut det. Har läst allt från 46-50mm.

Vad har du för omkrets på handleden om jag fråga?
Den känns kanon storleksmässigt. Kronan är ju relativt stor men det är inget jag stör mig på, än iaf. Jag har ca 17,5 runt handleden. För övrigt känns den rejäl och välbyggd.

Tillbaka
Topp