Definitivt! De blir ju bara snyggare också ju mer använda de ärJa, det är ju det de är till för. Man måste våga slita på grejerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Definitivt! De blir ju bara snyggare också ju mer använda de ärJa, det är ju det de är till för. Man måste våga slita på grejerna.
Håller med! Är det sånt man vet att man bara ska ha ett tag och sen sälja vidare så är det en sak men annars är det bara att köra.Definitivt! De blir ju bara snyggare också ju mer använda de är
Precis!Håller med! Är det sånt man vet att man bara ska ha ett tag och sen sälja vidare så är det en sak men annars är det bara att köra.
Ahhahah, va ballt
Snyggt!Ahhahah, va ballt
Det är du som är ball, fasen vilken bild som verkligen förtjänar sin plats i rampljusetAhhahah, va ballt
Vad kör du för kamera förresten? Såg att det var någon Sigma? Funderar på att köpa ny kamera om något år eller så. Kompakta kameror har blivit så jäkla bra att jag inte behöver en större längre. Letar efter någon trevlig mellanstor kompaktkamera som tar grymma bilder/bra video. Gärna med O.I.S när man filmar.Ahhahah, va ballt
Som utlovat.Den gamla räven, hoppas han kikar förbi här i tråden med juvelen när den anländer @marconimotet
Nästan så man blir tårögdSom utlovat.
Jävlar vad finSom utlovat.
Är toknöjd. Allt funkar som den ska. Den ska dock få sig en service till hösten. Tavlan är över förväntan. Alltid vanskligt med blå tavlor och dess ev. reaktioner mot index men tavlan är superfin. Skickades med DHL Express, så det gick fort.Nästan så man blir tårögd
Funkar som den ska och allt i sin ordning eller hur lyder omdömet thus far? Blixtsnabb frakt måste jag säga, inte helt vanligt nuförtiden.
Ja blå tavlor är ju kända för luriga skiftningar med åren. Igen, ser så jäkla bra ut på bild. Om tillfälle ges får du gärna ta en profilbild, vill ju se glaset i sin praktÄr toknöjd. Allt funkar som den ska. Den ska dock få sig en service till hösten. Tavlan är över förväntan. Alltid vanskligt med blå tavlor och dess ev. reaktioner mot index men tavlan är superfin. Skickades med DHL Express, så det gick fort.
Ja blå tavlor är ju kända för luriga skiftningar med åren. Igen, ser så jäkla bra ut på bild. Om tillfälle ges får du gärna ta en profilbild, vill ju se glaset i sin prakt
Förresten, kan man rengöra insidan på dessa inlägg eller är det helt kört? Inte menat på just din för det ser mest charmigt ut, mer allmänt så att säga.
Grattis till en underbar pjäs!
Helt ljuvligt, måste nog lägga mig ner lite hehe. Den boetten med glaset på det skojar man inte bort, ser så balanserat ut och verkar sitta komfortabelt på din arm också.
Tack! Vet faktiskt inte men bakelit är ju inte särskilt tåligt, om än riktigt snyggt.
Det är du som är ball, fasen vilken bild som verkligen förtjänar sin plats i rampljuset
Vad kör du för kamera förresten? Såg att det var någon Sigma? Funderar på att köpa ny kamera om något år eller så. Kompakta kameror har blivit så jäkla bra att jag inte behöver en större längre. Letar efter någon trevlig mellanstor kompaktkamera som tar grymma bilder/bra video. Gärna med O.I.S när man filmar.
Intressant! Ja Fujifilm verkar ha grymma grejer, ska kika lite på det. Inte bråttom men någon gång i framtiden ska det köpas ny kameraTackar
Jag har fotat passarounden med två kameror, båda kompaktkameror. En Sigma DP2 Merrill 44mpix och en Ricoh GXR med en normalzoom 16mpix och en fast 30/2,8 macro 12mpix Båda är väl dryga decenniet gamla så det finns nog bättre grejer numera Nu har jag inte varit aktiv i kamerasvängen på många år men jag har fått uppfattningen att om du vill ha en liten spegellös systemkamera som kan filma så har du tre alternativ, Fujifilm, Panasonic och Sony i den ordningen Fuji och Sony har ju dessutom fullformatare som är relativt små och som kan filma.
Men du kommer väldigt långt med riktigt gamla, billiga, men fortfarande bra grejer. Kolla bara på @MaBr Själv tror jag att Sigma DP3 Merrill eller Quattro är den ultimata klockfotar kameran med ett superskarpt fast 50mm (75mm eqv) 2,8 Macro och en APS Foevon sensor på antingen 44 eller 39mpix. Så fort jag hittar en billig en så skall jag knipa enIntressant! Ja Fujifilm verkar ha grymma grejer, ska kika lite på det. Inte bråttom men någon gång i framtiden ska det köpas ny kamera
Aha du menar så. Ingen aning men inget jag skulle rekommendera att man ger sig på. Lev med skiten och se det som härlig patina istället Din bezeln är väl ifs i väldigt fint skick?Helt ljuvligt, måste nog lägga mig ner lite hehe. Den boetten med glaset på det skojar man inte bort, ser så balanserat ut och verkar sitta komfortabelt på din arm också.
Det blir 5/5 toasters alla dagar i veckan
Edit. Jo, tänker lite att inlägget kanske är tvådelat men kanske är helt ute och cyklar. Tänker dock inte testa på mitt inlägg som är liknande
SnyggtMen du kommer väldigt långt med riktigt gamla, billiga, men fortfarande bra grejer. Kolla bara på @MaBr Själv tror jag att Sigma DP3 Merrill eller Quattro är den ultimata klockfotar kameran med ett superskarpt fast 50mm (75mm eqv) 2,8 Macro och en APS Foevon sensor på antingen 44 eller 39mpix. Så fort jag hittar en billig en så skall jag knipa en
Jäklarns vad bra! Snygg färgkombo med Den där bör du sätta ett vitt Tropic på
Tack! Vet faktiskt inte men bakelit är ju inte särskilt tåligt, om än riktigt snyggt. Förstår nog ifs inte riktigt vad du menar men antar att du syftar på ifall det går att göra något åt skadorna på bezeln. Isf är svaret nog nej.
Fantastiskt fin! Härligt att du hittade en med den färgkombinationen också, det är utan tvekan bland de bättre. Som tidigare har nämnts så är glaset på de där i en egen klass, jäklar vilken härlig höjd!
Tack! Vet faktiskt inte men bakelit är ju inte särskilt tåligt, om än riktigt snyggt. Förstår nog ifs inte riktigt vad du menar men antar att du syftar på ifall det går att göra något åt skadorna på bezeln. Isf är svaret nog nej.
Tack, kul att så många uppskattar den. Har letat efter en Master, av och till, under lång tid så är själv väldigt nöjd med den. Förstår att bezeln inte tilltalar alla men personligen skulle jag för allt i världen inte byta den mot något nytt, i så fall dör hela charmen med klocka för mig. Men så är jag en vintage-entusiast.Fantastiskt fin! Härligt att du hittade en med den färgkombinationen också, det är utan tvekan bland de bättre. Som tidigare har nämnts så är glaset på de där i en egen klass, jäklar vilken härlig höjd!
Lite synd att den vita delen av vridringsinlägget är förstört, det drar ner intrycket snarare än skapar charm tycker jag men nog inte mycket man kan göra åt det. Squale har helt slut på delar till Mastern tyvärr och hittar man ett begagnat så kostar de multum.
Tänker spontant blått Tropic Sport men ett vitt Tropic Star vore också coolt.Jäklarns vad bra! Snygg färgkombo med Den där bör du sätta ett vitt Tropic på
Helt enig egentligen, jag är sån där Dora utforskare som bara måste veta hur saker och ting fungerar (helst på andras ägodelar såklart )Aha du menar så. Ingen aning men inget jag skulle rekommendera att man ger sig på. Lev med skiten och se det som härlig patina istället Din bezeln är väl ifs i väldigt fint skick?
Håller absolut med dig där, hellre den du har än en NOS. Det är mer om man hade hittat en begagnad i bättre skick. Stort grattis till den där i alla fall, den är grym som den är! Jag gillar också gamla härjade pjäser, älskar den som @Norpanjr har klickat hem till exempel, utan tvekan en av de bästa i tråden och den ser ut som att den har varit med om ett krig.Tack, kul att så många uppskattar den. Har letat efter en Master, av och till, under lång tid så är själv väldigt nöjd med den. Förstår att bezeln inte tilltalar alla men personligen skulle jag för allt i världen inte byta den mot något nytt, i så fall dör hela charmen med klocka för mig. Men så är jag en vintage-entusiast.
Du har redan pajat en Squale med dina klåfingrar, håll dem borta från vintagepjäserna!Helt enig egentligen, jag är sån där Dora utforskare som bara måste veta hur saker och ting fungerar (helst på andras ägodelar såklart )
Yes, min är i finfint skick så ingen briljant ide' att gå på släggan där kanske.
hehe, tänkte du kunde skicka några fina gamla NOS-inlägg så vi får veta hur det ligger till egentligen? Allt för vetenskapen osvDu har redan pajat en Squale med dina klåfingrar, håll dem borta från vintagepjäserna!
Nu blev jag nyfiken...Håller absolut med dig där, hellre den du har än en NOS. Det är mer om man hade hittat en begagnad i bättre skick. Stort grattis till den där i alla fall, den är grym som den är! Jag gillar också gamla härjade pjäser, älskar den som @Norpanjr har klickat hem till exempel, utan tvekan en av de bästa i tråden och den ser ut som att den har varit med om ett krig.