• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Blev lite 60 Atmos idag, den är så bra på shark mesh! :)
PSX_20200719_114611.jpg

Min säger hej, sjukt glad att jag har en :D
B04A9F8D-82C6-4DE1-8B6C-4F4E605B8AF4.jpeg

[QUOTE="MaBr, post: 343829
Tack! Ska kolla. Sedan är väl 1545 40 kontra 39, men minimal skillnad.

Stämmer :) Gör en viss skillnad, SH känns mycket mindre och betydligt mer slimmad än 1545. Kör man båda på original Oyster gör det 1545 ännu större då den har en utskjutande mittlänk vilket gör lug2lug ganska många millimeter längre än på pappret. Jag personligen kan tycka att SH O39 kan kännas lite liten vilket jag inte tyckte om Squale 1545. Gillar man lite mindre klockor så SH ett bättre val, bättre finish och billigare prislapp. Vill man ha en lite större klocka och ett roligare märke så är Squalen bäst :) Båda är dock sjukt prisvärda.

Stämmer :) Gör en viss skillnad, SH känns mycket mindre och betydligt mer slimmad än 1545. Kör man båda på original Oyster gör det 1545 ännu större då den har en utskjutande mittlänk vilket gör lug2lug ganska många millimeter längre än på pappret. Jag personligen kan tycka att SH O39 kan kännas lite liten vilket jag inte tyckte om Squale 1545.
Mycket fin! :)

I värsta fall borde det gå att fixera verket på något annat fiffigt sätt (alltså liiite proffsigare än två sketna plastbitar förstås ;)).
Fan va bra den är ändå, burdus buse på riktigt :D
Haha ja verkligen! Hade såklart varit kul med något som är gjort för att sitta där men bara jag får funktionen så är jag mer än nöjd :) Ja han skrev att han tyckte den var riktigt cool :cool::D

Tack gubben :) Vulgärt? Lite formel 1-bilvarning kanske men skit i det :angel:
Haha, det är faktiskt lite sexpunktsbälte över det men vulgärt skulle jag inte kalla det. :)

Velar fram och tillbaka om glaset ska få sitta kvar eller ej, vad tycker ni? :hungry:

20200719_133342.jpg

20200719_133356.jpg

20200719_133241.jpg

20200719_133633.jpg

20200719_133852.jpg

20200719_133933.jpg

(Vill inte röra något förrän allt är fixat så datum, tid och att allt är vridet får ni bara strunta i ;))
Jag säger som de andra, kan du leva med lite sämre läsbarhet och om det inte har spruckit så låt det vara. Det ger sjukt mycket karaktär till klockan och har en historia att berätta! :)

Högg tänderna i världens längsta (dyraste? :nailbiting:) natoband. Med tanke på att sy är gubbsvårt är jag ändå ganska nöjd. Komfortabelt är det iaf :happyhappy:
jeIbtbx.jpg

FzsMlv5.jpg

fzaEItM.jpg

9ug8Ih9.jpg
Snyggt ju:)
Gjorde sig bra på det gummit med :)

Blev jättebra tycker jag! Somrigt, så det är väl helt enligt dina önskemål :)
Tack, ja det satt rätt bra där! :)
Haha, det är faktiskt lite sexpunktsbälte över det men vulgärt skulle jag inte kalla det. :)

Jag säger som de andra, kan du leva med lite sämre läsbarhet och om det inte har spruckit så låt det vara. Det ger sjukt mycket karaktär till klockan och har en historia att berätta! :)
Det är just läsbarheten eller kanske snarare att man inte riktigt ser den fina tavlan som jag tror kommer störa mig lite. Men vore ändå kul att ha kvar det som det är för just karaktär och historian som du säger. Får fundera och testa mig fram helt enkelt :)

Tack för allas åsikter :)

Stämmer :) Gör en viss skillnad, SH känns mycket mindre och betydligt mer slimmad än 1545. Kör man båda på original Oyster gör det 1545 ännu större då den har en utskjutande mittlänk vilket gör lug2lug ganska många millimeter längre än på pappret. Jag personligen kan tycka att SH O39 kan kännas lite liten vilket jag inte tyckte om Squale 1545. Gillar man lite mindre klockor så SH ett bättre val, bättre finish och billigare prislapp. Vill man ha en lite större klocka och ett roligare märke så är Squalen bäst :) Båda är dock sjukt prisvärda.
Tack för all input! Ska se om det kommer upp någon fin 1545 framöver:)

Velar fram och tillbaka om glaset ska få sitta kvar eller ej, vad tycker ni? :hungry:

20200719_133342.jpg

20200719_133356.jpg

20200719_133241.jpg

20200719_133633.jpg

20200719_133852.jpg

20200719_133933.jpg

(Vill inte röra något förrän allt är fixat så datum, tid och att allt är vridet får ni bara strunta i ;))
Den är så sjukt bra... sjukt bra...

Jag personligen hade bytt ut glaset mot safir med AR och fyllt i sprickan i vridringsinlägget så att det inte spricker mer och börjar att tappa bitar. Jag hade inte gjort något mer. Den är sjukt snyggt sliten...

Riktig klockporr det där :)
Ja den är riktigt gooo! :)
Den är så sjukt bra... sjukt bra...

Jag personligen hade bytt ut glaset mot safir med AR och fyllt i sprickan i vridringsinlägget så att det inte spricker mer och börjar att tappa bitar. Jag hade inte gjort något mer. Den är sjukt snyggt sliten...
Ja den är bannemig fin :D Tack för det, fårse vad det blir och vad urmakaren säger när han har klockan hos sig men oavsett tror jag det blir bra :)

Jag är grymt sugen på en 1521 med full lume och kommer med stor sannolikhet köpa en!

Är det Zackrissons ur som gäller? Har förstått att vi kan få fin rabatt där.

Är det värt de extra kronorna att köpa den på orginal meshlänk? Eller är det bättre att köra någon watchgecko?

Jag är grymt sugen på en 1521 med full lume och kommer med stor sannolikhet köpa en!

Är det Zackrissons ur som gäller? Har förstått att vi kan få fin rabatt där.

Är det värt de extra kronorna att köpa den på orginal meshlänk? Eller är det bättre att köra någon watchgecko?
Grymt val, har ingen själv men tycker den är riktigt läcker! Har aldrig sett den på mesh och men någon här kanske har någon fräsig bild att dela med sig utav.

Polerade mesh verkar det vara struligt med från Squale just nu och har varit det ett bra tag så du har det i åtanke om du vill ha orginal, kan tyvärr inte uttala mig om Squale kontra watchgecko men det kan säkerligen någon annan här :)

Med koden all25 så får man 25% hos @Zackrissonsur.se

Grymt val, har ingen själv men tycker den är riktigt läcker! Har aldrig sett den på mesh och men någon här kanske har någon fräsig bild att dela med sig utav.

Polerade mesh verkar det vara struligt med från Squale just nu och har varit det ett bra tag så du har det i åtanke om du vill ha orginal, kan tyvärr inte uttala mig om Squale kontra watchgecko men det kan säkerligen någon annan här :)

Jag väntar fortfarande på mitt polerade Squale mesh som jag beställde i april :) ... antar att de har lunchstängt eller nått på Squale :p

Tack för input.

Jag väntar svar från Zackrissons. Hur brukar deras leveranstid vara?

Jag såg att gnomon har meshlänk i lager, men det kanske är den borstade då?

https://www.gnomonwatches.com/colle...ducts/squale-50-atmos-milanaise-bracelet-20mm

Tillbaka
Topp