Rosa Onda? En T183 hade varit skoj annarsJag är på! Vad kör vi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rosa Onda? En T183 hade varit skoj annarsJag är på! Vad kör vi?
Du kanske får skaffa en mindre låda sen istället Min låda har 54platser, börjar se lite tomt ut där i nu.Låter bra
Jag hade precis lyckats pressa ner samlingen till dussinet... nu måste en gå då lådan bara har 12 platser.
Det hade varit najs med en rosa Onda. T183 har jag bestämt mig för att inte gilla. Kanske bra att bli motbevisad iofs.Rosa Onda? En T183 hade varit skoj annars
Onda har vi ju kört, bara en annan färg, jag hade velat köra T183 eller någon 2002:a.Rosa Onda? En T183 hade varit skoj annars
Brukar dom lansera nyheter i samband med WOI-grejen?Jag röstar för att vi avvaktar till efter WOI för chansen finns att Squale släpper något läckert där!
Edit: Insåg att det inte är förrän i slutet av september.
Onda har vi ju kört, bara en annan färg, jag hade velat köra T183 eller någon 2002:a.
Nej, inte vanligtvis men eftersom Basel blev inställt så tror jag att de kommer att göra något där. Andrea hintade om det i intervjun med WOI och sen hintade han också om att det skulle komma stora nyheter "senare i år" när han intervjuade för Gnomon. Det senare kan dock ha varit flytten till Schweiz för det handlade mycket om att komma tillbaka till rötterna. Jag hade hoppats på en Squale Master i 40mm...Brukar dom lansera nyheter i samband med WOI-grejen?
Tror inte jag vågar hoppas på något, då slipper man bli besviken.
Bör väl ha varit flytten. För den rosa Ondskan kan det knappast ha varit. Men den spoilades ju å andra sidan redan i intervjun.Nej, inte vanligtvis men eftersom Basel blev inställt så tror jag att de kommer att göra något där. Andrea hintade om det i intervjun med WOI och sen hintade han också om att det skulle komma stora nyheter "senare i år" när han intervjuade för Gnomon. Det senare kan dock ha varit flytten till Schweiz för det handlade mycket om att komma tillbaka till rötterna. Jag hade hoppats på en Squale Master i 40mm...
Nej, Ondan var det inte men jag hoppas på en helt ny modell. De senaste har varit en besvikelse tycker jag. Senaste vettiga släppet som inte var en ny färg var ju Matic på Basel 2016.Bör väl ha varit flytten. För den rosa Ondskan kan det knappast ha varit. Men den spoilades ju å andra sidan redan i intervjun.
Den friskare luften i Schweiz ska nog göra susen, får vi hoppas ...Nej, Ondan var det inte men jag hoppas på en helt ny modell. De senaste har varit en besvikelse tycker jag. Senaste vettiga släppet som inte var en ny färg var ju Matic på Basel 2016.
Jag hoppas också på att de kanske tar tillbaka delar av tillverkningen, i princip allt är väl outsourcat nu tror jag. Sannolikt blir det för dyrt men man kan alltid hoppas.Den friskare luften i Schweiz ska nog göra susen, får vi hoppas ...
Hmm, ja ingen rök utan eld kanske. Det låter rimligt och hade vart kul med någon ny modell men jag håller mig stilla avvaktande som vanligt när vi snackar knasiga italienare.Nej, inte vanligtvis men eftersom Basel blev inställt så tror jag att de kommer att göra något där. Andrea hintade om det i intervjun med WOI och sen hintade han också om att det skulle komma stora nyheter "senare i år" när han intervjuade för Gnomon. Det senare kan dock ha varit flytten till Schweiz för det handlade mycket om att komma tillbaka till rötterna. Jag hade hoppats på en Squale Master i 40mm...
Det kanske inte blev den succé de hade hoppats på. Inte för att vara ogin, men mig gör det då inget.Hmm, ja ingen rök utan eld kanske. Det låter rimligt och hade vart kul med någon ny modell men jag håller mig stilla avvaktande som vanligt när vi snackar knasiga italienare.
Var helt säker på att det skulle släppas fler T-183 varianter ganska tätt men det hände inte så mycket mer
Inget förvånar mig när det gäller Squale, speciellt inte i dess nuvarande form. Den som lever får se!Hmm, ja ingen rök utan eld kanske. Det låter rimligt och hade vart kul med någon ny modell men jag håller mig stilla avvaktande som vanligt när vi snackar knasiga italienare.
Var helt säker på att det skulle släppas fler T-183 varianter ganska tätt men det hände inte så mycket mer
Vattendelare helt klart, har fortfarande inte bestämt vad jag tycker om den haha.Det kanske inte blev den succé de hade hoppats på. Inte för att vara ogin, men inte mig emot.
Med största säkerhet en klocka man måste uppleva för att kunna ge en rättvis bild av. Det har jag inte gjort. Jag bara dömmer. Likt Judge Doom.Vattendelare helt klart, har fortfarande inte bestämt vad jag tycker om den haha.
Tråkig gissning, men tror det mesta blivit kraftigt försenat pga C-19.
Fin samling av både nuvarande och föredettingar! Så här i efterhand så ångrar man att man inte fixade ett snyggt wristshot som du har gjort på alla klockor som man har ägt. Det är klart att man kan googla produktbilder men hur kul är det?Nu har jag fixat en Snupps-sida som @MaBr
Tog lite tid att gå igenom alla klockor man sålt, har säkert missat några.
https://snupps.com/tobiasd
Nästa vecka tillkommer två stycken Squales och två stycken Swatch!
Du kanske får skaffa en mindre låda sen istället Min låda har 54platser, börjar se lite tomt ut där i nu.
Tack! Tog tid att hitta alla wristshots. Gick igenom KS-historikenFin samling av både nuvarande och föredettingar! Så här i efterhand så ångrar man att man inte fixade ett snyggt wristshot som du har gjort på alla klockor som man har ägt. Det är klart att man kan googla produktbilder men hur kul är det?
Haha, jaa jag vet! Till mitt försvar tänker jag kanske en automat...DU hade din chans
Jaha då såHaha, jaa jag vet! Till mitt försvar tänker jag kanske en automat...
Jag vet inte hur många gånger under alla år jag har sagt "den här kommer jag aldrig sälja" men jag har inte lyckats ha någon keeper.Tack! Tog tid att hitta alla wristshots. Gick igenom KS-historiken
Jag har flippat alldeles för mycket, fan 40+ klockor på några år. Ska försöka att faktiskt starta en samling med keepers
Nice! Ska följa.Nu har jag fixat en Snupps-sida som @MaBr
Tog lite tid att gå igenom alla klockor man sålt, har säkert missat några.
https://snupps.com/tobiasd
Nästa vecka tillkommer två stycken Squales och två stycken Swatch!
2002!Jag är på! Vad kör vi?
Ja nej det kommer nog inte funka för mig heller. Men det är målet iallafall. Jag har några keepers också men jag kan egentligen sälja de andra om jag vill/måste.Jag vet inte hur många gånger under alla år jag har sagt "den här kommer jag aldrig sälja" men jag har inte lyckats ha någon keeper.
Har nog insett att jag inte kommer få någon heller är inte särskilt sentimental med klockor.
Men det finns 2 sälj av kanske 40 som jag verkligen ångrat i efterhand
Hoppas att jag också lyckas hitta någon keeperJa nej det kommer nog inte funka för mig heller. Men det är målet iallafall. Jag har några keepers också men jag kan egentligen sälja de andra om jag vill/måste.
Den blå/svarta skulle kommit en månad efter den röd/svarta och dom hade inte bestämt sig för om den svart/gråa från basel 2019 skulle sättas i produktion.Hmm, ja ingen rök utan eld kanske. Det låter rimligt och hade vart kul med någon ny modell men jag håller mig stilla avvaktande som vanligt när vi snackar knasiga italienare.
De valde fel färg, en grå/svart hade sålt bättre.Den blå/svarta skulle kommit en månad efter den röd/svarta och dom hade inte bestämt sig för om den svart/gråa från basel 2019 skulle sättas i produktion.
Efter vad jag förstått så satte coronan käppar i hjulet, men iom att den röd/svarta inte ens sålde slut på dom första 150/300 så känns det inte som att det blev någon sukke direkt...
Jag sätter ett fälgkors på att det inte blir några fler varianter av t183.
Jag hade som bekant köpt en om den såg ut som prototypen dom visade 2019. Men det dom släppte tilltalar mig inte tyvärr.