Men jäklar vad najs den var då!Missade att lägga till videolänk.. Se det uppdaterade ovan
Nästan så den svarta är snyggare än blå iom svart insert...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men jäklar vad najs den var då!Missade att lägga till videolänk.. Se det uppdaterade ovan
Inte skruvarna som blivit lösa?
Tråkigt! Så ska den inte vara. Hoppas att det löser sig.
Vridringen på min Matic är snortajt. Den bästa jag någonsin vridit på. Extremt taktil.
Det finns ju skruvar att justera. Vet inte vilken grad det påverkar.
Det är bara att dra åt skruvarna, helt garanterat.Jag har noterat skruvarna... inväntar svar från @Zackrissonsur.se innan jag ev. Testar å skruva på dom... väldigt små är dom.
Ja. Svart var riktigt snyggt.Men jäklar vad najs den var då!
Nästan så den svarta är snyggare än blå iom svart insert...
Tråkigt! Så ska den inte vara. Hoppas att det löser sig.
Vridringen på min Matic är snortajt. Den bästa jag någonsin vridit på. Extremt taktil.
Det finns ju skruvar att justera. Vet inte vilken grad det påverkar.
Vad är syftet med skruvarna? Att man ska kunna justera hur tight eller lös man vill ha den? Sinn använder också skruvar men där är syftet bara att hålla fast bezeln och jag tror inte att det går att justera utan antingen sitter den som berget (men går så klart att vrida och använda som vanligt) eller så skruvar man loss skruvarna för att demontera bezeln.Det är bara att dra åt skruvarna, helt garanterat.
Drar man åt för hårt går den inte att vrida så man får testa sig fram lite
Men skaffa en sjysst mejsel först om du inte har det redan.
Det är bara att dra åt skruvarna, helt garanterat.
Drar man åt för hårt går den inte att vrida så man får testa sig fram lite
Men skaffa en sjysst mejsel först om du inte har det redan.
Vad är syftet med skruvarna? Att man ska kunna justera hur tight eller lös man vill ha den? Sinn använder också skruvar men där är syftet bara att hålla fast bezeln och jag tror inte att det går att justera utan antingen sitter den som berget (men går så klart att vrida och använda som vanligt) eller så skruvar man loss skruvarna för att demontera bezeln.
Äntligen!!!Vaknade upp till det här idag
Ja det var på tiden!Äntligen!!!
Så ja!Vaknade upp till det här idag
Annars har jag snokat reda på en sån här, det kanske är av intresse? Är själv jäkligt sugen på att köpa den men har ju siktet på annat. Blir tokig!
Finns hos en italiensk juvelerare för €990. Säkert lite prutbart också.är det denna?
https://www.ebay.com/itm/SQUALE-lim...063103?hash=item4208000eff:g:V5oAAOSwXF5cLzfZ
Eller har du hittat den billigare? 18 500 kr är inte gratis direkt.
Jasså, vart? Letade tidigare men fanns inte att hittaFinns hos en italiensk juvelerare för €990. Säkert lite prutbart också.
Skynda, skynda... spänningen är olidlig
Är du sugen på den så kan du få det via PM. Kan dock inte garantera att den finns kvar.Jasså, vart? Letade tidigare men fanns inte att hitta
Jag har ett stort klistermärke samt någon rund 60th annivesary i papp.Just det @Zackrissonsur.se, om du besöker dem så får du pusha för att de börjar sälja merch också. Jag vill ha klocklådor, travel case, fickknivar, t-shirts, stickers, posters, whatever! Lyckad du dessutom lägga vantarna på något sånt när du är där och du inte vill ha det själv så vet du var jag finns.
Ett sånt klistermärke har jag också, fick inte ha det på bilen för frun. Är det ett sånt papp-märke som liknar ett glasunderlägg?Jag har ett stort klistermärke samt någon rund 60th annivesary i papp.
Kul val som första Squale. Fantastiskt fin, grattis! Vet tyvärr inte vad det är för storlek på skruvarna men jag gissar 1,0 eller 1,2.
Efter lite över tre veckors väntan dök den äntligen upp, min första Squale. Sjukt nöjd, helt fantastisk säger jag så här tio minuter in
Sen det här med Squale och deras produktbilder, jag har förstått att de inte alltid är helt klockrena men Onda Aquamarina har ändå på de bilder jag sett grå bezel (inte alla iof)? Jag var visserligen lite tveksam till just den men slog ändå till eftersom tavlan såg så läcker ut. Som synes är den absolut inte grå.
En till fråga när jag ändå är igång, kan det vara så att skruvarna på meshet är 1 mm? Insåg precis att jag inte är tillräckligt utrustad.
Ja precisEtt sånt klistermärke har jag också, fick inte ha det på bilen för frun. Är det ett sånt papp-märke som liknar ett glasunderlägg?
TackKul val som första Squale. Fantastiskt fin, grattis! Vet tyvärr inte vad det är för storlek på skruvarna men jag gissar 1,0 eller 1,2.
Snygg, grattis! Är du säker att det är skruvar? Jag trodde det var push pins.
Efter lite över tre veckors väntan dök den äntligen upp, min första Squale. Sjukt nöjd, helt fantastisk säger jag så här tio minuter in
Sen det här med Squale och deras produktbilder, jag har förstått att de inte alltid är helt klockrena men Onda Aquamarina har ändå på de bilder jag sett grå bezel (inte alla iof)? Jag var visserligen lite tveksam till just den men slog ändå till eftersom tavlan såg så läcker ut. Som synes är den absolut inte grå.
En till fråga när jag ändå är igång, kan det vara så att skruvarna på meshet är 1 mm? Insåg precis att jag inte är tillräckligt utrustad.
Nej, finns många fina att välja mellan men den där är sjukt cool.Tack
Det var inte helt lätt att välja men insåg att det nog finns risk för att det blir fler så till slut blev det tavlan som knep det.
Verkar rimligt, det är definitivt inte 1,4 iaf.
Dubbelkollade nu och du har rätt. Jag blandade ihop det med mitt sharkmesh. Squales egna är pushpins.Snygg, grattis! Är du säker att det är skruvar? Jag trodde det var push pins.
Har ju ingen 60th anniversary att matcha det med, annars hade det varit en kul grej att ha.Ja precis
Varför sålde du din 1521a ? Genuint nyfiken bara så hoppas det är ok om jag frågarJag har ett stort klistermärke samt någon rund 60th annivesary i papp.
Jag gillar Horizons som fasen o skulle kunna ha enbart den,använder den hela tiden så tänkte jag minskar lite o får in lite pengar på kontot.Varför sålde du din 1521a ? Genuint nyfiken bara så hoppas det är ok om jag frågar
Låter som en sund plan. Hoppas du får blodad hajtand igen nångång i framtidenJag gillar Horizons som fasen o skulle kunna ha enbart den,använder den hela tiden så tänkte jag minskar lite o får in lite pengar på kontot.
Min tanke är en dyrare klocka framöver och behålla Horizons.
Den är kvar och tittar dagligen på dom,rätt så det är så hugger jag igenLåter som en sund plan. Hoppas du får blodad hajtand igen nångång i framtiden