• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

TotteH

Patek
2-Faktor
Snyggt @KlockTotte! :cigar::cigar:
843D4416-241E-49F0-9D59-A8BF1B7B8C79.png
Tack :D Kanske snart dags att kandidera mot @TobiasD om plats i senaten :hilarious: Eller absolut inte! :eek:
Nytt försök, då jag tydligen råkade posta i Tudor-tråden nyss... :hilarious:

Squale och lite eldvatten avslutar kvällen! :cigar:
BBABE68B-C8BD-4B02-B7F5-512E706361DB.jpeg
12E7F5FD-6B3C-4FA1-8AF0-760A6C49BC06.jpeg
Snyggt felpostat! :p Men kunde ju varit ganska mkt värre :D
Hur känns det med storleken? Har ju samma handled du och jag :happyhappy: Jag vet med mig att jag inte hade klarat av det. Alldeles för litet för mig :facepalm:
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Tack :D Kanske snart dags att kandidera mot @TobiasD om plats i senaten :hilarious: Eller absolut inte! :eek:

Snyggt felpostat! :p Men kunde ju varit ganska mkt värre :D
Hur känns det med storleken? Har ju samma handled du och jag :happyhappy: Jag vet med mig att jag inte hade klarat av det. Alldeles för litet för mig :facepalm:
Haha, tack! Kände att Tudor-tråden behövde lite Squale-kärlek :heart:;)

Jaa, alltså den är ju väldigt liten sett till vad man är van vid. Jag tyckte ju min senaste SEIKO på 40 mm var för liten, säger ju en del... :D Men ser det lite som en ”grej” eller vad man ska säga, att köra en liten Squale. Kul att köra något annorlunda liksom! Och när man burit den en stund känns den ändå överkomlig :)
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Haha, tack! Kände att Tudor-tråden behövde lite Squale-kärlek :heart:;)

Jaa, alltså den är ju väldigt liten sett till vad man är van vid. Jag tyckte ju min senaste SEIKO på 40 mm var för liten, säger ju en del... :D Men ser det lite som en ”grej” eller vad man ska säga, att köra en liten Squale. Kul att köra något annorlunda liksom! Och när man burit den en stund känns den ändå överkomlig :)
En ren vanesak!

Efter att ha butit vintage casio i några dagar känns 1521 helt enorm nu :)
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Mig veterligen finns Squale inte i fysisk butik i Sverige. Matic bärs förhållandevis liten, mer som en nätt 42:a (förutom tjockleken).
Vi har diskuterat med en butik men då har så väldigt dåliga påslag så därför blir det svårt att öppna butiker, för Er i GBG området kan ni alltid komma hit till oss och prova klockorna, ny butik är på G men pga corona har vi avvaktat, dock är ni välkommna till kontoret:)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Mr Maggi har ännu inte återkommit gällande vår tidigare fråga angående det till synes feldesignade vridningsinlägget och huruvida det är något de tänkt på eller om vi råkar vara de första som påpekar detta. Ska vi försöka få Squale med representant Mr Maggi att lägga på ett kol genom att framhäva ytterligare en fråga i hopp om att få svar på båda två, eller ska vi vänta på Mr Maggi och hålla oss så diplomatiska som möjligt för att inte riskera att verka påträngande?

Vad är regeringens/riksdagens ståndpunkt på denna fråga?

Känner mig som Sverige som medlar mellan USA och Nordkorea :hilarious::cigar:
Pastan! Du har ju glömt att fråga om favoritpastan! ;)
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
De valde fel färg, en grå/svart hade sålt bättre.
Kanske även till mig i framtiden :D
T-183 i nya färger är på gång, det har jag fått bekräftat, vet att blå kommer de har dock blivit försenade pga Corona, för övrigt har T-183 hamnat upp på top 5 listan i vårt Squale sortiment, mycket på grund av nyhet och de flesta vi har sålt har gått utomlands
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
@jlind

Satte på ett sailcloth på min 1521 och fasen, det blev långt bättre än jag föreställde mig. Jag tycker klockan håller sig tillräckligt mot de ljusare blå nyanserna för att funka på svart sailcloth. Gillade inte svart tropikgummi för bandet var för svart, men ett sailcloth är så glansigt och leker så mycket med ljuset att det blir jättebra på klockan :)

ED5785B3-B459-4198-9E1C-E1A711164C24.jpeg
9B2491BD-6F27-432B-B10E-C4A230F1C786.jpeg
784121D3-01AC-43D1-9A6E-0DCAE6E39474.jpeg
D549E37E-EB27-4F4C-84DF-E4ACB8E56B35.jpeg
Kul! Jag tycker ändå att det ser hyfsat bra ut :)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
T-183 i nya färger är på gång, det har jag fått bekräftat, vet att blå kommer de har dock blivit försenade pga Corona, för övrigt har T-183 hamnat upp på top 5 listan i vårt Squale sortiment, mycket på grund av nyhet och de flesta vi har sålt har gått utomlands
Fasen vad kul att den sålt bra för er, gillar när det går bra för de jag gillar :)

Blå är ball men precis som den röda så blir det ”för mycket” för mig.
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Nej, Ondan var det inte men jag hoppas på en helt ny modell. De senaste har varit en besvikelse tycker jag. Senaste vettiga släppet som inte var en ny färg var ju Matic på Basel 2016. :confused:
Nu när Corona äntligen har stillat sig lite tänkte jag åka ner till Squale i Schweiz och hälsa på dem för att få lite bättre info än vad man får genom mailen. Det de har sagt i vilket fall är att det är mycket som ligger i pipen och skall släppas samt att de har en plan för att växa ordentligt som märke
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Tack själv för fina bilder:) Ja nu jäklar får det vara slut och tycka synd om sig själv, älskar ju egentligen att vara här:)o_O Känner ju redan nu att jag får energi av att vara inne och se era underbara bilder på Squale. Förhoppningsvis kan jag dela min tragedi med Er klockvänner inom snar framtid, men är inte riktigt där ännu.
Som ni kanske redan har sett händer det mycket hos Squale just nu, de har flyttat till Schweiz och många nyheter är på gång. Såg ni senaste Onda Rosa https://zackrissonsur.se/produkt/1521-onda-pink/ kommer in på lager idag eller senast imorgon, så någons fru som snart fyller så passa på:)
Kan ju funka för killar som gillar rosa också, är den inte såld till nästa vecka när jag skall till Tylösand så får den kanske hänga med till stranden och till mina vjta speedoso_O:woot::smug:
Tyvärr fick man aldrig prova klockan till på Tylösand, den gick iväg direkt, har beställt hem nya. Grymt fin för övrigt, jag vill ha en men kommer fega på ljustbrunt läder i början:)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nu när Corona äntligen har stillat sig lite tänkte jag åka ner till Squale i Schweiz och hälsa på dem för att få lite bättre info än vad man får genom mailen. Det de har sagt i vilket fall är att det är mycket som ligger i pipen och skall släppas samt att de har en plan för att växa ordentligt som märke
Kul! Du får ta mycket bilder (om man får det) och posta här. :) Ska bli intressant att se hur deras plan ser ut. Jag hoppas på bättre marknadsföring och färre homager i alla fall.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Nu när Corona äntligen har stillat sig lite tänkte jag åka ner till Squale i Schweiz och hälsa på dem för att få lite bättre info än vad man får genom mailen. Det de har sagt i vilket fall är att det är mycket som ligger i pipen och skall släppas samt att de har en plan för att växa ordentligt som märke
Det märks inte minst på deras Instagram. Har blivit väldigt mkt aktivitet där det senaste :)
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Just det @Zackrissonsur.se, om du besöker dem så får du pusha för att de börjar sälja merch också. Jag vill ha klocklådor, travel case, fickknivar, t-shirts, stickers, posters, whatever! Lyckad du dessutom lägga vantarna på något sånt när du är där och du inte vill ha det själv så vet du var jag finns. ;)
Haha! Jag kan se framför mig hur du står där helkittad från topp till tå :)
 
Topp