• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Svårt val faktiskt.
Men 104 är en bättre vardagsklocka helt enkelt.
Squalen är roligare tycker jag.

Jag skulle säga så här, har du en samling klockor och vill ha något roligt att lägga till så satsa på 1521. Men är du ute efter att köra en enda klocka under en längre tid, då är nog 104 ett bättre val.
Tack för en bra recension, nä jag är inte direkt ute efter någon att glida runt med utan mer att bara utöka samlingen med något annorlunda skojigt liksom..

Tack för en bra recension, nä jag är inte direkt ute efter någon att glida runt med utan mer att bara utöka samlingen med något annorlunda skojigt liksom..
Då hade jag kört Squale, och en roligare färg, typ den blåa :)
IMG_20190531_183041382_HDR.jpg

Jag håller med @TobiasD, 104an är mer allround än 1521 men den senare är lite roligare. 104an är ju dessutom vattentät till 200m så även om det är en flygare så går det alldeles utmärkt att bada och dyka med den om man vill det. :)
Är mer ute efter något roligt att ha med i samlingen, då jag har en del fina klockor att glida runt med på handleden. Tack för din åsikt MaBr :)

Jag hade inte bytt insert för de är i princip omöjliga att få av utan att knäcka dem och det är synd att förstöra det som sitter på. Leta hellre upp en hel vridring i så fall. :) Nya inlägg passar inte den vridringen, de är bredare.

För övrigt så är jag sjukt sugen på en Squale 600 som du har på bilden, de är grymt coola! :cool:
Ja det är alltid synd att fördärva original grejer. Får väl hålla ögonen öppna och se om man hittar en komplett, är väl mer eller mindre omöjligt för mig dock.

Ja den är riktigt cool, snygga färger på den :happyhappy:

Tillbaka
Topp