• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

DSCF3150.jpg

Fick tillbaka min Squale 2002 idag, lite strul med kronan som ska lösas. Känner att den får stanna efter det :)
Tänkte höra om någon vet hur man får tag på ett svart insert till denna? Vad söker man på? Och passar nya 2002s insert på min vintage?
Bilder för inspo :)
IMG_20200902_173238.jpg
Liknande tavla fast med svart insert :woot:
Squale600s.jpg

Fick tillbaka min Squale 2002 idag, lite strul med kronan som ska lösas. Känner att den får stanna efter det :)
Tänkte höra om någon vet hur man får tag på ett svart insert till denna? Vad söker man på? Och passar nya 2002s insert på min vintage?
IMG_20200902_173238.jpg
Squale600s.jpg
Det grejar du :cool: Det hade nog blivit läckert men den blåa passar också väldigt bra!

IMG_20200902_173238.jpg
Squale600s.jpg
Jag hade inte bytt insert för de är i princip omöjliga att få av utan att knäcka dem och det är synd att förstöra det som sitter på. Leta hellre upp en hel vridring i så fall. :) Nya inlägg passar inte den vridringen, de är bredare.

För övrigt så är jag sjukt sugen på en Squale 600 som du har på bilden, de är grymt coola! :cool:

Oj gömde visst, squale 1521 brushed black eller Sinn 104st. Dem står ju någorlunda i runt samma pengar så.
Svårt val faktiskt.
Men 104 är en bättre vardagsklocka helt enkelt.
Squalen är roligare tycker jag.

Jag skulle säga så här, har du en samling klockor och vill ha något roligt att lägga till så satsa på 1521. Men är du ute efter att köra en enda klocka under en längre tid, då är nog 104 ett bättre val.

Tillbaka
Topp