• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Vad Yonsson försöker säga är att vi inte tänker pudla, men väl omnämnda denna kritik.
Om vi säger så här då, tokigt att avfärda ett anrikt märke från 50-talet som mikromärke (som något fult?) och därmed diskvalificeras ur finrummet?
Kanske jag som tolkar ert resonemang galet i avsnittet "prisvärda klockor" men där jag nog tycker Squale skulle kunna få vara med och leka.

Oops, nu blev det visst kritik ändå men den är i all vänlighet och nördighet. Tack igen till er båda för en galet trevlig podd 😘

God morgon Squale-tråden! Nu har Urban Gentry lagt ut sin review av de nya sub-39-modellerna:

Villhöver nog en blå till våren.
Tack för att du tipsade! Alltid sjukt bra att se klockor i en mer naturlig/äkta miljö. Mitt sug efter stålisen minskade medan motsatsen hände för den svarta (den är fan riktigt bra!).

Gillar verkligen stålinlägget, men den blå tavlan känns inte helt hundra, dock betydligt snyggare än TGVs - typ lila - tavla. Är helt säker på att det kommer att göras otaliga varianter på Super Blue, så jag får väl helt enkelt invänta den perfekta tavlan. En ljusblå blir bra :cool:

Alltid lika nöjd och glad när denna åker fram :cigar:

ABCBF691-6B45-4483-9A90-3CC69597C538.jpeg

Vad gör Squale-folket? 🎅🏼 Känns som jag spammar med min Matic 😁

Oavsett, önskar er alla en fin dag 🥰🦈
4F5F4EF3-F1BA-4424-A7B1-6CAE4E89040B.jpeg
Väntar på paket...Jag funderade på att beställa en viss klocka i tisdags men tänkte att jag skulle avvakta ett tag och tänka igenom det lite. Sansade mig dagen efter och gjorde en beställning i alla fall men då hade brytpunkten för fredagsleverans redan passerat så det får bli måndag istället. 🤦‍♂️🤷‍♂️

Väntar på paket...Jag funderade på att beställa en viss klocka i tisdags men tänkte att jag skulle avvakta ett tag och tänka igenom det lite. Sansade mig dagen efter och gjorde en beställning i alla fall men då hade brytpunkten för fredagsleverans redan passerat så det får bli måndag istället. 🤦‍♂️🤷‍♂️
Enligt reglerna, har man sagt A får man säga B?

Blir en gruppbild på kompisarna, inget för finsmakarna eller klocksnobbarna men jag är nöjd ;) Med lite tur, om postmord sköter sig, så blir det polerat mesh imorgon :D ... åtta månaders väntan är nog den största anledningen att jag fortfarande har kvar 1521an annars hade jag nog sålt den :p
0110AE1A-7AFA-4B56-8BAE-C2D8A9D41436.jpeg

Blir en gruppbild på kompisarna, inget för finsmakarna eller klocksnobbarna men jag är nöjd ;) Med lite tur, om postmord sköter sig, så blir det polerat mesh imorgon :D ... åtta månaders väntan är nog den största anledningen att jag fortfarande har kvar 1521an annars hade jag nog sålt den :p
0110AE1A-7AFA-4B56-8BAE-C2D8A9D41436.jpeg

Håller tummarna för att du blir nöjd med meshet. Kan tänka mig att en del förväntningar har hunnits bygga upp under åtta månader 😅

but-why.gif

Vilka två får ingen kärlek då :(?
1521an och Matic... de får kärlek, men ingen handledstid ;) 2002an passar mig såpass bra så den har nog 50%+ handledstid och resten av samlingen får dela på övriga 50% :D På andra plats kommer Tigern för att det är nykomlingen plus att jag tycker att den är ganska tuff. Klurar lite på om man kanske skall byta vridring på den då den drar åt sig repor.... undras om man kan få dit den borstade varianten på något sätt? Nästan så jag klurar på att sätta en modern 2002a på villhöverlistan också :D Gillar dock inte att bandbredden gått upp till 22mm från 19mm...

1521an och Matic... de får kärlek, men ingen handledstid ;) 2002an passar mig såpass bra så den har nog 50%+ handledstid och resten av samlingen får dela på övriga 50% :D På andra plats kommer Tigern för att det är nykomlingen plus att jag tycker att den är ganska tuff. Klurar lite på om man kanske skall byta vridring på den då den drar åt sig repor.... undras om man kan få dit den borstade varianten på något sätt? Nästan så jag klurar på att sätta en modern 2002a på villhöverlistan också :D Gillar dock inte att bandbredden gått upp till 22mm från 19mm...
DIY borsta säger jag (ingen surprise kanske), vet inte om du sett denna informativa video, tycker det är en briljant metod i all enkelhet och med lite fantasi behöver du inte ens demontera vridringen :cigar:

DIY borsta säger jag (ingen surprise kanske), vet inte om du sett denna informativa video, tycker det är en briljant metod i all enkelhet och med lite fantasi behöver du inte ens demontera vridringen :cigar:
Vill gärna ha kvar originalet också :)

Däremot får jag försöka ge mig på att justera vridringen på min Matic, blir galen över att den inte centrerar :p Försökte senast jag gnällde över det, men hade ingen tillräckligt tunn mejsel. Men jag är lite tveksam då ilägget är av plast, går det att justera den ändå?

• Like
Reactions: v0n

Jag förstår :) Har också använt metoden som @Von länkade till, blev helt okej på min Amphibia.

Tillbaka
Topp