• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Har ett svart tropic zuludiver på min 1521 idag. Det gummit är det bästa jag ägt. Har mest erfarenhet av billigare Seikogummin ska nämnas. Men det är väldigt mjukt/följsamt och doftar lite vanilj. Kunde jag få den kvalitén på ett oranget squalegummi hade det varit magiskt :) Men det är vad jag kan förvänta mig av bandet på länken nedan då? Sen är det saftigt med 720kr för ett gummi asså 😅

Jag tror inte att du blir missnöjd :) 760kr är sjukt mycket tycker jag, men i squalevärlden är det ett fynd :D Tveksamt om du hinner får ett till det priset då Squale och Zackrissons inte samarbetar längre, som jag förstod det var denna leveransen den sista från Squale... kan ju hända att de har ett gäng lokalt i lager visserligen.

Saknar du dina gamla grejer? :) Det missfärgade bandet?
Ja, haha. Jag körde det bandet på 2002an som du har nu och skickade med det när jag sålde till @KlockTotte. Skickade ett Squale-spänne till honom i efterhand också och det är antagligen det som sitter på nu. Villhöver ha ett till 2002an jag har nu, Tropic Sport är helt rätt på den modellen och vitt är top notch. 😊

Skulle precis fråga om Squales egna gummin var kanon eller kalkon. Är det nått o ha? Är dom toklånga eller kan man bära dom med human sized wrists? 😄 Original läder sitter bra på mig. Är sugen på ett orange. Ser att ditt är lite annorlunda än det jag hittade på Zackrissons. (Bild nedan)

D2C57BFD-803E-4DBE-8C69-D02C9BF0CCA8.jpeg
Just det där bandet har jag haft...Kanon! Mjukt och följsamt, kanske lite för mjukt för 60 Atmos men perfekt för den mindre 1521. Lagom längd skulle jag säga😊
Det finns två varianter av designen, detta som kallas "New Tropic" och det svarta som är grövre och kallas "Super Tropic".
Värt att nämna att jag fick vänta månader på mitt och tror dessvärre inte det tillverkas längre.
5w4zCQJ.jpg

pEfVdgu.jpg

d59KqEd.jpg

Just det där bandet har jag haft...Kanon! Mjukt och följsamt, kanske lite för mjukt för 60 Atmos men perfekt för den mindre 1521. Lagom längd skulle jag säga😊
Det finns två varianter av designen, detta som kallas "New Tropic" och det svarta som är grövre och kallas "Super Tropic".
Värt att nämna att jag fick vänta månader på mitt och tror dessvärre inte det tillverkas längre.
5w4zCQJ.jpg

pEfVdgu.jpg

d59KqEd.jpg

Okej! Tolkar jag dig rätt —> Du tror inte det orangea på hemsidan (och som du har på bilden där) tillverkas längre?

5w4zCQJ.jpg

pEfVdgu.jpg

d59KqEd.jpg
Satt som en käftsmäll på den Maticen :D Älskar min blåa men nästan så att jag tycker att din variant är lite vassare.

Ja, men då blir det knappast en Onda va? 🙄
Onda är synonymt med de magiska vågtavlorna, inte rolexvridringsinlägget imo.
Nej, inte ens i närheten. Det är ju som du säger vågtavlorna som gör Onda så jag förstår inte hur de tänkte där. Onda betyder ju som vi vet "våg".

Känns som att Squale har problem med sin produktion så nu tar man alla gamla delar man kan hitta och släpper dem som nya modeller. Något står inte rätt till...

Nej, inte ens i närheten. Det är ju som du säger vågtavlorna som gör Onda så jag förstår inte hur de tänkte där. Onda betyder ju som vi vet "våg".

Känns som att Squale har problem med sin produktion så nu tar man alla gamla delar man kan hitta och släpper dem som nya modeller. Något står inte rätt till...
Precis, vi har ju snackat om det innan också... halvdant desperat försök att på något sätt få in nya potentiella köpare (inte en chans att inbitna fans går på bluffen).
Något står inte rätt till sanna dina ord.

Precis, vi har ju snackat om det innan också... halvdant desperat försök att på något sätt få in nya potentiella köpare (inte en chans att inbitna fans går på bluffen).
Något står inte rätt till sanna dina ord.
Mmm, får hoppas att de inte krisar som företag utan att det bara är problem i produktionskedjan. Nu har de ju dessutom precis flyttat huvudkontoret. 🙄

Är det någon som vet vad som gäller angående gravering på sidan? Nya produktbilder på Gnomon visar många case utan gravering. Samtidigt har folk som beställt därifrån fått case med gravyr. Någon som vet om man bekräftat att man faktiskt slutat med gravyren?

Är det någon som vet vad som gäller angående gravering på sidan? Nya produktbilder på Gnomon visar många case utan gravering. Samtidigt har folk som beställt därifrån fått case med gravyr. Någon som vet om man bekräftat att man faktiskt slutat med gravyren?

Tror det är så att 1521 normalt har gravering frånsett Onda-modellerna. Hoppas graveringen inte försvinner från 1521. Är lite av charmen med modellen

Senast ändrad:
Tror det är så att 1521 normalt har gravering frånsett Onda-modellerna. Hoppas graveringen inte försvinner från 1521. Är lite av charmen med modellen
Verkar inte bara gälla Onda. Vill minnas att min gröna hade gravyr men kan ha fel. Nya full lume visar bilder utan gravyr men de som beställt har fått med gravyr. Och nya Militaire visar utan gravyr. Vet dock inte vad man får om man beställer. För mig dödar gravyren hela klockan.

AFBA4102-34AE-4C02-B823-99BE1B8E9CD5.jpeg

58857205-842D-4975-831D-9E12D6B92799.jpeg

Verkar inte bara gälla Onda. Vill minnas att min gröna hade gravyr men kan ha fel. Nya full lume visar bilder utan gravyr men de som beställt har fått med gravyr. Och nya Militaire visar utan gravyr. Vet dock inte vad man får om man beställer. För mig dödar gravyren hela klockan.

AFBA4102-34AE-4C02-B823-99BE1B8E9CD5.jpeg

58857205-842D-4975-831D-9E12D6B92799.jpeg
Jag har ingen gravering på min 1521 full lume så där stämmer produktbilderna i alla fall. 👍

Borde kolla köp och sälj oftare. Tycker den gröna Squalen som beställdes här på forumet är väldigt trevlig. Får hålla utkik och se om det kommer ut några fler till försäljning...

Så. Jag drog nedan önskemål om polering för det borstade alternativet (hyllvara). Tror det kan bli bra. Återkommer med update!

1605536684888.png

'

Edit: bild lånad från "köp/sälj, tillbehör" cred @nicklas_718
Äntligen dök mitt mesh in! Blev ett polerat till slut. Dessvärre har jag hunnit tröttnat på 1521:an for now och den såldes för ett par veckor sedan.
Med andra ord: up for grabs och kommer en annons på k&s under dagen :)
1A5B06A5-E3BF-4AAE-B8B2-89CA8F607A78.jpeg

En legend till salu! 😮 Härligare patina får man leta efter. Trodde aldrig att du skulle sälja den @North!
https://klocksnack.se/threads/squale-1521-50-atmos-polished-2016.142515/
Hehe.. Nej trodde inte det heller. Känns nästan som jag påbörjat ett svek :(
Tänkte detsamma, den borde nästan få bo på museum @North 🤔
Inte byta profilbilden va?
Profilbilden stannar givetvis kvar! Har inte funnit någon bättre och den är ju om jag får säga det själv läcker.. Är ju den matta tavlan som nu är i en annans händer :)

Tillbaka
Topp