Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror inte att du blir missnöjd 760kr är sjukt mycket tycker jag, men i squalevärlden är det ett fynd Tveksamt om du hinner får ett till det priset då Squale och Zackrissons inte samarbetar längre, som jag förstod det var denna leveransen den sista från Squale... kan ju hända att de har ett gäng lokalt i lager visserligen.Har ett svart tropic zuludiver på min 1521 idag. Det gummit är det bästa jag ägt. Har mest erfarenhet av billigare Seikogummin ska nämnas. Men det är väldigt mjukt/följsamt och doftar lite vanilj. Kunde jag få den kvalitén på ett oranget squalegummi hade det varit magiskt Men det är vad jag kan förvänta mig av bandet på länken nedan då? Sen är det saftigt med 720kr för ett gummi asså
Squale gummi dykare Orange 20mm | Zackrissons Ur & Smycken
zackrissonsur.se
Ja, haha. Jag körde det bandet på 2002an som du har nu och skickade med det när jag sålde till @KlockTotte. Skickade ett Squale-spänne till honom i efterhand också och det är antagligen det som sitter på nu. Villhöver ha ett till 2002an jag har nu, Tropic Sport är helt rätt på den modellen och vitt är top notch.Saknar du dina gamla grejer? Det missfärgade bandet?
Just det där bandet har jag haft...Kanon! Mjukt och följsamt, kanske lite för mjukt för 60 Atmos men perfekt för den mindre 1521. Lagom längd skulle jag sägaSkulle precis fråga om Squales egna gummin var kanon eller kalkon. Är det nått o ha? Är dom toklånga eller kan man bära dom med human sized wrists? Original läder sitter bra på mig. Är sugen på ett orange. Ser att ditt är lite annorlunda än det jag hittade på Zackrissons. (Bild nedan)
Just det där bandet har jag haft...Kanon! Mjukt och följsamt, kanske lite för mjukt för 60 Atmos men perfekt för den mindre 1521. Lagom längd skulle jag säga
Det finns två varianter av designen, detta som kallas "New Tropic" och det svarta som är grövre och kallas "Super Tropic".
Värt att nämna att jag fick vänta månader på mitt och tror dessvärre inte det tillverkas längre.
Vet ej med säkerhet men hade mailat och frågat först.Okej! Tolkar jag dig rätt —> Du tror inte det orangea på hemsidan (och som du har på bilden där) tillverkas längre?
Märklig variant #2 för dagen..jag fattar ingenting och kräks lite till i munnen.Ny (tror jag) Ondavariant hos Gnomon.
Har inte sett denna förut
Lite skum bezel, och tråkigt att det inte funkar med orange timvisare
It’s so shiny!
Satt som en käftsmäll på den Maticen Älskar min blåa men nästan så att jag tycker att din variant är lite vassare.Just det där bandet har jag haft...Kanon! Mjukt och följsamt, kanske lite för mjukt för 60 Atmos men perfekt för den mindre 1521. Lagom längd skulle jag säga
Det finns två varianter av designen, detta som kallas "New Tropic" och det svarta som är grövre och kallas "Super Tropic".
Värt att nämna att jag fick vänta månader på mitt och tror dessvärre inte det tillverkas längre.
Det gjorde det. I ärlighetens namn så var den klockan väldans svår med andra band än det orangea, lite orsaken till varför jag tröttnande.Satt som en käftsmäll på den Maticen Älskar min blåa men nästan så att jag tycker att din variant är lite vassare.
Verkar vara lagerrensning på gamla delarNy (tror jag) Ondavariant hos Gnomon.
Oj.. Snacka om att Squale tappat det när de tillåter ”släpp” som dettaVad i hela helvetet är det här för skit..? Ser ut som en 500kr-klocka från Ur&Pen. Måste vara en helt ny boett för vad jag vet har det inte funnits någon modern 38mm.
Edit: Tre olika nyanser på lumen också. Sånt här borde inte få lov att släppas...
Med ett annat vridringsinlägg så är den där ju riktigt snygg!Ny (tror jag) Ondavariant hos Gnomon.
Ja, men då blir det knappast en Onda va?Med ett annat vridringsinlägg så är den där ju riktigt snygg!
Nej, inte ens i närheten. Det är ju som du säger vågtavlorna som gör Onda så jag förstår inte hur de tänkte där. Onda betyder ju som vi vet "våg".Ja, men då blir det knappast en Onda va?
Onda är synonymt med de magiska vågtavlorna, inte rolexvridringsinlägget imo.
Precis, vi har ju snackat om det innan också... halvdant desperat försök att på något sätt få in nya potentiella köpare (inte en chans att inbitna fans går på bluffen).Nej, inte ens i närheten. Det är ju som du säger vågtavlorna som gör Onda så jag förstår inte hur de tänkte där. Onda betyder ju som vi vet "våg".
Känns som att Squale har problem med sin produktion så nu tar man alla gamla delar man kan hitta och släpper dem som nya modeller. Något står inte rätt till...
Mmm, får hoppas att de inte krisar som företag utan att det bara är problem i produktionskedjan. Nu har de ju dessutom precis flyttat huvudkontoret.Precis, vi har ju snackat om det innan också... halvdant desperat försök att på något sätt få in nya potentiella köpare (inte en chans att inbitna fans går på bluffen).
Något står inte rätt till sanna dina ord.
Är det någon som vet vad som gäller angående gravering på sidan? Nya produktbilder på Gnomon visar många case utan gravering. Samtidigt har folk som beställt därifrån fått case med gravyr. Någon som vet om man bekräftat att man faktiskt slutat med gravyren?
Verkar inte bara gälla Onda. Vill minnas att min gröna hade gravyr men kan ha fel. Nya full lume visar bilder utan gravyr men de som beställt har fått med gravyr. Och nya Militaire visar utan gravyr. Vet dock inte vad man får om man beställer. För mig dödar gravyren hela klockan.Tror det är så att 1521 normalt har gravering frånsett Onda-modellerna. Hoppas graveringen inte försvinner från 1521. Är lite av charmen med modellen
Tror det är så att 1521 normalt har gravering frånsett Onda-modellerna. Hoppas graveringen inte försvinner från 1521. Är lite av charmen med modellen
Jag har ingen gravering på min 1521 full lume så där stämmer produktbilderna i alla fall.Verkar inte bara gälla Onda. Vill minnas att min gröna hade gravyr men kan ha fel. Nya full lume visar bilder utan gravyr men de som beställt har fått med gravyr. Och nya Militaire visar utan gravyr. Vet dock inte vad man får om man beställer. För mig dödar gravyren hela klockan.
Sjukt lång väntan men nu är äntligen även min 1521 komplett. Nu behöver jag bara en Matic oxå....
Så. Jag drog nedan önskemål om polering för det borstade alternativet (hyllvara). Tror det kan bli bra. Återkommer med update!
Äntligen dök mitt mesh in! Blev ett polerat till slut. Dessvärre har jag hunnit tröttnat på 1521:an for now och den såldes för ett par veckor sedan.
Hehe.. Nej trodde inte det heller. Känns nästan som jag påbörjat ett svekEn legend till salu! Härligare patina får man leta efter. Trodde aldrig att du skulle sälja den @North!
https://klocksnack.se/threads/squale-1521-50-atmos-polished-2016.142515/
Profilbilden stannar givetvis kvar! Har inte funnit någon bättre och den är ju om jag får säga det själv läcker.. Är ju den matta tavlan som nu är i en annans händerTänkte detsamma, den borde nästan få bo på museum @North
Inte byta profilbilden va?