• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Orkar inte kolla. Vad tog de bort?
Jag störde mig på spökpositionen på verket så bytte urtavla till en med datum.
20200709_141019.jpg

Hehe, exakt så där såg min hand ut tidigare idag och jag vill nog påstå att jag inte har 🌭-fingrar

En stor fördel med denna jämfört med BP:n tycker jag är avsaknaden av datum. Blir såååå mycket bättre utan.

Kan passa på att nämna att den sista batchen är på gång. Bara visarna som återstår, så min gissning är att det blir släpp under våren.
Spännande att se sista batchen för det skulle bli en annan tavla va? Helt klart bättre utan datum, speciellt på en så liten tavla. Finns ingen anledning att ha det på en dykare tycker jag. 😊

Spännande att se sista batchen för det skulle bli en annan tavla va? Helt klart bättre utan datum, speciellt på en så liten tavla. Finns ingen anledning att ha det på en dykare tycker jag. 😊
Det enda jag vet är att det tog längre tid att sätta ihop den och att det nu bara är visarna som ska på plats innan den är finito. Anar att den kommer vara rätt olik de andra. Blir i alla fall grymt spännande!

Well spotted! Jag blir dock inte klok på denna modell. Ingen logga på boetten, inget serienummer, inga skruvar på bezeln och med tritiumlume. Enligt uppgift ska den vara såld via Gnomon 2019. Kanske NOS-delar?
Det man inte vara en tidig 1521 då? Som släpptes 2010-någonting eller tidigare. Vet att de var med NOS-boett och tavla, och därmed heller ingen logga. Kanske minns fel men har för mig det var så 🧐

Well spotted! Jag blir dock inte klok på denna modell. Ingen logga på boetten, inget serienummer, inga skruvar på bezeln och med tritiumlume. Enligt uppgift ska den vara såld via Gnomon 2019. Kanske NOS-delar?
Hmm, jag vet att Gnomon körde en specialare 2014 där de sålde en version de kallade 1521V och som hade tritium-tavla. Ska ha varit limiterad till endast 5ex. Fick du något garantibevis med från Gnomon?
squale1521v.JPG

1517666_736677586357583_982698739_n.jpg

Hmm, jag vet att Gnomon körde en specialare 2014 där de sålde en version de kallade 1521V och som hade tritium-tavla. Ska ha varit limiterad till endast 5ex. Fick du något garantibevis med från Gnomon?
squale1521v.JPG

1517666_736677586357583_982698739_n.jpg
Det var ett spännande spår, och låter troligt. Allt följde med, men garantikortet var helt blankt och innehåller inget spår av vare sig serienummer eller modellbeteckning.

Det var ett spännande spår, och låter troligt. Allt följde med, men garantikortet var helt blankt och innehåller inget spår av vare sig serienummer eller modellbeteckning.
Låter som typiskt Gnomon att inte fylla i garantibevisen. De jag har fått har deras stämpel men inte datum eller serienummer. Märkligt bara att säljaren påstår att den är från 2019 om den är från 2014. Mejla Gnomon och fråga om de har gjort fler releaser av den typen, de brukar vara bra på att svara även om det kan ta lite tid ibland.

Squale ligger i alla fall inte på latsidan när det kommer till samarbeten/specialversioner. Upptäckte att koreanen som gjorde den vita Sub-39:an även gjort en svart variant med ett något omarbetat case. Här har ni ”Subino 3920 Corso Italiano”:

B92C8DA6-5106-4A65-985D-5A2F7F609EE5.jpeg

Squale ligger i alla fall inte på latsidan när det kommer till samarbeten/specialversioner. Upptäckte att koreanen som gjorde den vita Sub-39:an även gjort en svart variant med ett något omarbetat case. Här har ni ”Subino 3920 Corso Italiano”:

B92C8DA6-5106-4A65-985D-5A2F7F609EE5.jpeg

De har gjort precis det jag hoppades att någon skulle göra! Något kortare bandhorn och 20mm mellan luggarna gör ju all skillnad. Fan, nu vill jag köpa en sån och byta tavla och visare till de från SuperBlue samt en annan krona!

De har gjort precis det jag hoppades att någon skulle göra! Något kortare bandhorn och 20mm mellan luggarna gör ju all skillnad. Fan, nu vill jag köpa en sån och byta tavla och visare till de från SuperBlue samt en annan krona!
Tycker också att denna är väldigt lyckad! Utöver det du nämner saknar den ju även datum 🥳

Tillbaka
Topp