• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Grön 1521 får agera modell 😎
IMG_20210328_104704_972.jpg

Bra fråga, Squale har stuvat om och bantat ner sitt bandutbud ganska rejält på sistone. Orange fanns dock aldrig till salu löst utan var speziale som vissa fick med förra våren/sommaren 🙂 (både som Millefori och Tropic, givetvis har Mr Squale @MaBr båda varianterna)
Ja, alltså... Någon kanske borde ha stoppat en tidigare. Gick igenom mina Squale original-band nu och det var något fler än jag kommer ihåg att jag har köpt... 😬
PSX_20210328_125257.jpg

När det gäller orange gummi så har jag dålig koll på Squales nuvarande utbud. 🤔

Ja, alltså... Någon kanske borde ha stoppat en tidigare. Gick igenom mina Squale original-band nu och det var något fler än jag kommer ihåg att jag har köpt... 😬
PSX_20210328_125257.jpg

Hoppsan, här vill jag nog ordinera ett stycke utförsäljning för att senare kunna friskförklara dig.
//Dr Kahm

Är det fortfarande ingen som har testat en blästrad 1521 med sunbursttavla? :angel: Kan inte släppa tanken på en sån modd och blir alltid påmind när det postas vanliga 1521or i tråden. Sysslar Klockor och smycken (tänkte skriva K&S men kände att det skulle bli lite förvirrande 😂) med modifikationer eller måste man krångla med att beställa direkt från Squale för att få det gjort?

Har Squale förresten uppdaterad 1521 eller är det bara bilderna som spökar? När jag jämförde i somras då jag funderade på en modd så kom vi fram till att vridringsinläggen är identiska på polerade och blästrade men på de här bilderna ser den polerade ut att gå mer mot guld/brunt? 🤔

imgonline-com-ua-twotoone-4DMP5n7YoIH9KC.jpg

Det syns väldigt tydligt om man förstorar upp bilderna och den polerade verkar antingen vara äldre och har blivit patinerad med tiden eller så är det någon slags fejkpatina? Se lumeplupp osv.

1521BLUEBL.ME20.jpg
1521OCN.ME20.jpg

Har Squale förresten uppdaterad 1521 eller är det bara bilderna som spökar? När jag jämförde i somras då jag funderade på en modd så kom vi fram till att vridringsinläggen är identiska på polerade och blästrade men på de här bilderna ser den polerade ut att gå mer mot guld/brunt? 🤔

imgonline-com-ua-twotoone-4DMP5n7YoIH9KC.jpg

Det syns väldigt tydligt om man förstorar upp bilderna och den polerade verkar antingen vara äldre och har blivit patinerad med tiden eller så är det någon slags fejkpatina? Se lumeplupp osv.

1521BLUEBL.ME20.jpg
1521OCN.ME20.jpg

Jag tror det är ljuset på bilderna som skiljer...

PSX_20210328_125257.jpg

Visste att du hade en go samling men vafan?!?!😍😀

Tillbaka
Topp