• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

På stjärnurmakarna på fleminggatan i Stockholm 🙌
Trodde det inte förrän jag såg det 😀👍

IMG_20210331_150447.jpg
IMG_20210331_150122.jpg
Nu slapp jag dit och fota, tack! 😉

Bra utbud 👍🏼

14400:- för en Matic, jag tar tre 😂 Antar man är bortskämd med rabatter och dylikt, kanske går att få där med förvisso.
Känns rätt svettigt. Skulle man beställa samma klocka från Gnomon så skulle den landa på 12000:- inkl tull och 25% moms och man har den i brevlådan på tre dagar. Det är alltid trevligt att stödja lokala säljare men jag vet vad jag hade valt. Alla modellerna ovan är 1000-2000kr billigare om man köper från Gnomon.

På tal om Gnomon så har jag helt missat att de har återlanserat den här gamla LE'n! :woot:
maticpainted.JPG

Känns rätt svettigt. Skulle man beställa samma klocka från Gnomon så skulle den landa på 12000:- inkl tull och 25% moms och man har den i brevlådan på tre dagar. Det är alltid trevligt att stödja lokala säljare men jag vet vad jag hade valt. Alla modellerna ovan är 1000-2000kr billigare om man köper från Gnomon.

På tal om Gnomon så har jag helt missat att de har återlanserat den här gamla LE'n! :woot:
maticpainted.JPG
Precis så!
Gillar den där också, inte så mycket när den kom första gången men den har växt i mina ögon 👍🏼

Tyckte färgen var bättre i verkligheten än på bild! Inte riktigt fastnat för kombinationen med vridringen men allt som allt väldigt trevlig ändå!
Kul! Hur upplever du färgen, är den ljusblå eller mörkblå? Det skiljer så mycket mellan bilderna man ser på den. Jag tycker att den vridringen ser kanon ut till den klockan, påminner om de gamla som var helt i stål och etsade. Hade varit kul om de hade tagit tillbaka den tekniken men jag antar att det hade varit för dyrt. :sorry: Bra anledning att slänga in en bild på vad som kan vara en av de snyggaste klockorna som Squale någonsin har tillverkat!
1157.JPG

Ja det är dyrt, med tanke också på vad det kan gå för beggat! Men känns som att de svenska återförsäljarna ligger där nu? Zackrissons låg kanske lite lägre när det begav sig...
Bäst var ju i alla fall Gripenbro när han hade Squale. Sålde Matic för 9200kr och då gick det ändå att pruta... 😁

Kul! Hur upplever du färgen, är den ljusblå eller mörkblå? Det skiljer så mycket mellan bilderna man ser på den. Jag tycker att den vridringen ser kanon ut till den klockan, påminner om de gamla som var helt i stål och etsade. Hade varit kul om de hade tagit tillbaka den tekniken men jag antar att det hade varit för dyrt. :sorry: Bra anledning att slänga in en bild på vad som kan vara en av de snyggaste klockorna som Squale någonsin har tillverkat!
1157.JPG

Bäst var ju i alla fall Gripenbro när han hade Squale. Sålde Matic för 9200kr och då gick det ändå att pruta... 😁
Ja precis, vridringen är toppen! Tycker aldrig helheten har gjort sig rättvis på bild nu när jag sett den irl, tycker den blåa känns mörkare, mer djup osv. Kanske beroende på om den har svart eller blått band.
Den var ju riktigt fin du la upp nu! 👆👍👍

Vet inte om vi fortfarande pratar om detta eller om det är relevant i tråden men nu har Maggi spottat ur sig en ny modell. Fortfarande väldigt märkligt att de inte verkar sälja dem någonstans bara...
PSX_20210401_133202.jpg

Vet inte om vi fortfarande pratar om detta eller om det är relevant i tråden men nu har Maggi spottat ur sig en ny modell. Fortfarande väldigt märkligt att de inte verkar sälja dem någonstans bara...
PSX_20210401_133202.jpg
Kan ju bero på att det är hitte-på / hajpa-upp-taktik 🙄
Har ju inte sociala medier och sånt, men är det någon som ens sett en riktig WS-bild på klockorna i fråga?

Tillbaka
Topp