Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är jäkligt sugen på en 1515, men vilken ska man satsa på? Pescasuben ovan eller en ny från AWCo?Om det är någon som är sugen på en 1515 PescaSub så finns det en på Ebay nu.
https://www.ebay.com/itm/Squale-y1515-Quartz-/203329602566?_trksid=p2349624.m46890.l49286
Personligen hade jag kört på PescaSub för den är coolare men båda är riktigt fina. Ser dock ut som att PescaSub är såld nu.Är jäkligt sugen på en 1515, men vilken ska man satsa på? Pescasuben ovan eller en ny från AWCo?
Pescasuben är nog lite roligare Vad brukar de ligga i pris? Tror den på Ebay låg på ca 420€ ink frakt.Personligen hade jag kört på PescaSub för den är coolare men båda är riktigt fina. Ser dock ut som att PescaSub är såld nu.
Istället för att köpa den från AWCo så hade jag köpt denna.
https://klocksnack.se/threads/nos-80s-squale-diver-nos-tropic-fr-3700-kr.147499/
Jag köpte min för €250 men det var nog ren tur att få den så billigt med tanke på att den är ovanlig och NOS. Rimligt att betala för en 1515 tycker jag är max 4-4,5K och de så ska det vara NOS eller en orörd klocka för den pengen. Vill man ha kvarts i bra skick så brukar de ligga på 2-3K. Det ligger en dem ute för över 5K men det tycker jag bara är löjligt.Pescasuben är nog lite roligare Vad brukar de ligga i pris? Tror den på Ebay låg på ca 420€ ink frakt.
Ok. Då är med andra ord en helt ny från AWCo för 395€ helt ok pris?Jag köpte min för €250 men det var nog ren tur att få den så billigt med tanke på att den är ovanlig och NOS. Rimligt att betala för en 1515 tycker jag är max 4-4,5K och de så ska det vara NOS eller en orörd klocka för den pengen. Vill man ha kvarts i bra skick så brukar de ligga på 2-3K. Det ligger en dem ute för över 5K men det tycker jag bara är löjligt.
Ja, det vill jag påstå. Har för mig att Gnomon sålde dem för mer än det om man räknar in svensk moms i alla fall.Ok. Då är med andra ord en helt ny från AWCo för 395€ helt ok pris?
Jag har beställt den jag ägde från AWCo, smidiga och snabb leverans. Rekommenderas. Sålde den senare här på KS. Den bärs liten, men det har du kanske koll på? För liten för mig, men perfekt för andra.Ok. Då är med andra ord en helt ny från AWCo för 395€ helt ok pris?
Håller med @Omega21jul1969. Jag hade också en för snart fem år sedan. Den bärs litet tyckte jag men för vissa är det perfa. Oavsett är det en grymt cool modell och är du sugen så köp! Huvudsaken är att du blir nöjdOk. Då är med andra ord en helt ny från AWCo för 395€ helt ok pris?
Om det är någon som är sugen på en 1515 PescaSub så finns det en på Ebay nu.
https://www.ebay.com/itm/Squale-y1515-Quartz-/203329602566?_trksid=p2349624.m46890.l49286
Jag har beställt den jag ägde från AWCo, smidiga och snabb leverans. Rekommenderas. Sålde den senare här på KS. Den bärs liten, men det har du kanske koll på? För liten för mig, men perfekt för andra.
Avslutad - Squale - 20 atm quartz
Hej, Provar att sälja denna lilla godbit. Mäter den till 34mm. Hemsidan den är köpt på nämner både 35mm och 36mm. Passar dig som älskar vintage. Klockan har provats men aldrig blivit buren. Plast kvar på boettlocket. Garanti till 2021-12-28. Finns för F2F i sthlm. Kan skickas mot fraktkostnad...klocksnack.se
PescaSuben dök upp igen på Ebay så jag knep denHåller med @Omega21jul1969. Jag hade också en för snart fem år sedan. Den bärs litet tyckte jag men för vissa är det perfa. Oavsett är det en grymt cool modell och är du sugen så köp! Huvudsaken är att du blir nöjd
Bild på min gamla
Kul, grattis! Ser riktigt fin ut tycker jag och trevligt att den har vridringsinlägg i bakelit också. Retro-coolt! Ska bli intressant att se lite vettiga bilder på den för de i annonsen var kass.PescaSuben dök upp igen på Ebay så jag knep den
Tack, blir spännade! Återkommer med bilderKul, grattis! Ser riktigt fin ut tycker jag och trevligt att den har vridringsinlägg i bakelit också. Retro-coolt! Ska bli intressant att se lite vettiga bilder på den för de i annonsen var kass.
Kollade på dess bilder igår och hoppas den är i samma skick:Tack, blir spännade! Återkommer med bilder
Den är ju onekligen väldigt lik så vi håller tummarna för det!Kollade på dess bilder igår och hoppas den är i samma skick:
NOS~LATE 70s SQUALE
FOR SALE IS A SUPER SWEET SQUALE MEDIUM 30ATM DIVER MADE FOR THE ITALIAN SCUBA SPEAR FISHING MAGAZINE "PESCASUB". CASE: SLEEK AND SEXY ALL-STEEL SKIN-DIVER CASE MEASURING A NICE 36mm ACROSS CASE NOT INCLUDING ORIGINAL SIGNED SQUALE SCREW DOWN CROWN. CASE IS IN MINTY AND UNSPOILED CONDITION...www.retrowatchguy.com
Försöker peppa upp mig för att köpa en Squale igen, denna gång en Matic 60 atmos blå/vit. Förvånansvärt dåligt med bilder på den på nätet (de finns men inte i den mängd jag önskar). Om några av Matic-ägarna i tråden vill bjuda på bilf bonaza vore det grymt!
Jesus H Christ...
Försöker peppa upp mig för att köpa en Squale igen, denna gång en Matic 60 atmos blå/vit. Förvånansvärt dåligt med bilder på den på nätet (de finns men inte i den mängd jag önskar). Om några av Matic-ägarna i tråden vill bjuda på bilf bonaza vore det grymt!
Den är väldigt bra. Tänkte sälja min, men dealen gick inte i lås. Nu har jag kört den mycket de senaste veckorna och är lite nykär måste jag säga.Försöker peppa upp mig för att köpa en Squale igen, denna gång en Matic 60 atmos blå/vit. Förvånansvärt dåligt med bilder på den på nätet (de finns men inte i den mängd jag önskar). Om några av Matic-ägarna i tråden vill bjuda på bilf bonaza vore det grymt!
Snyggt Älskar Tigern ... inte lika mycket som 2002an men ändåOch en bild så klart
Tjusigt! Har dom kommit ikapp sig nu?I väntan på mesh som borde dyka upp i veckan…
Yes, från squale.de verkar det fungera nu.Tjusigt! Har dom kommit ikapp sig nu?
Ja du behöver lite fler Squale-gumminÄr det något som sitter på ett sånt här Squale-gummi i 20mm eller vet var man kan få tag på ett?