• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

IMG_20210617_190100.jpg

Jag ar inte sett bilder på din från sidan som jag kan komma ihåg.
Har den Squale-text på boetten eller inte?

Såhär ser den ut på sidan och där bak.
1623990317910.png

Så jävligt typiskt Squale...
En serie på 100 identiska klockar... skulle man tro
Hiros klocka (004) har Squaletext på sidan
Min (013) har inte det.
Kanske inte en dealbreaker men lite tråkigt i och med att jag gillar loggan på boetten

1623990348820.png

En uppdatering är väl på sin plats i och med att jag beklagade mig över den långa väntan (på en Matic) i går. Hur som helst har jag återigen talat med AD i dag och det är alltså Squale som har problem att leverera klockor för tillfället. Men nu har Squale själva, via agenturen och vidare till AD lovat att klockan anländer till mig i mitten av juli. Så jag får helt enkelt vänta ytterligare några veckor. Visst skulle jag kunna avbryta ordern och beställa från någon annan AD eller gråhandlare i Europa, som har klockan i lager. Men jag värdesätter ändå att handla den i Sverige och har dessutom fått ett gott mycket gott bemötande av säljaren ända sedan beställningen.

En uppdatering är väl på sin plats i och med att jag beklagade mig över den långa väntan (på en Matic) i går. Hur som helst har jag återigen talat med AD i dag och det är alltså Squale som har problem att leverera klockor för tillfället. Men nu har Squale själva, via agenturen och vidare till AD lovat att klockan anländer till mig i mitten av juli. Så jag får helt enkelt vänta ytterligare några veckor. Visst skulle jag kunna avbryta ordern och beställa från någon annan AD eller gråhandlare i Europa, som har klockan i lager. Men jag värdesätter ändå att handla den i Sverige och har dessutom fått ett gott mycket gott bemötande av säljaren ända sedan beställningen.
Jag håller tummarna att de håller vad de lovar. Vet att tidigare ADn blev lovad leveranser som aldrig kom. Tror att de som beställde polerad mesh fick vänta 9mån! på att få dem. Att leverans kommer andra halvan av juli känns lite tufft mtp att det då är semestertider men håller tummarna för dig.

Jag håller tummarna att de håller vad de lovar. Vet att tidigare ADn blev lovad leveranser som aldrig kom. Tror att de som beställde polerad mesh fick vänta 9mån! på att få dem. Att leverans kommer andra halvan av juli känns lite tufft mtp att det då är semestertider men håller tummarna för dig.
AD nämnde att det var en annan person som väntat sedan februari på sin Squale (dock inte Matic)… Så visst inser jag att det finns en reell risk att klockan blir ytterligare försenad. Jag får ta ställning till hur det blir när jag får nästa besked. Men just nu finns det åtminstone en liten förhoppning om att den dyker upp om några veckor. Tack för att du håller tummarna!

Jag är kanske inte tillräckligt mycket insatt i klockvärlden för att göra ett sådant här uttalande. Men jag kan inte låta bli att tycka det är märkligt att ett i sammanhanget mindre märke som Squale inte ser till att kunna leverera ordentligt med klockor. Det måste väl vara ett tungt argument för att egentligen avstå Squale och välja andra märken/modeller i samma prissegment? Får samma känsla när jag läser ovan att klockor i en limiterad serie både kan ha Squale ingraverat och vara utan. Ger ett lite oseriöst intryck i mina ögon, som att man inte tar sina egna klockor på allvar? Eller upplevs det bara som charmigt?

Med det sagt så vill jag verkligen ha en Matic. Jag köpte min Speedmaster för fem år sedan och har i princip sneglat mot nästa klocka sedan dess. Och valet föll till slut (efter lite för noggrant övervägande) på en Matic, så nu vill jag inte ha någon annan modell eller annat märke.

Tillbaka
Topp