• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Matic tål verkligen att man inspekterar den på nära håll, sjukt bra!
PSX_20210803_072931.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Den här var ju ganska sjuk!
100 ATMOS som en Michel Laval ska ha fått i gåva av Jacques-Yves Cousteau.
46,000kr vill de ha!
f8ab20f01b6f94dd06e53d37da3111eb.png

9c4fc7df2e864831bcec990965ef25ba.png

c063e371342f9fcf76f813c521835035.png
Skickade frågan om proveniens till säljaren på Instagram och det känns ju något osäkert om man inte vet vem samlaren är. Kan man få det verifierat så är det ju en annan sak. Frågan är hur Laban fick tag på klockan och han dog ju för några år sen så lite svårt att kolla upp. Aja, ändå mer pengar än jag är villig att lägga men utan tvekan en galet cool klocka om storyn kan verifieras. 😊 Andrén Laban är för övrigt en av Jacques-Yves Cousteaus gamla gäng och med i flera av hans filmer.
PSX_20210803_071816.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Blev väldigt bra! Är inget fan av de guldfärgade detaljerna så det där blev ett riktigt lyft! 👌Gnomon är grymma, alltid tillmötesgående när man försöker få tag på grejer.
Då måste jag ha haft otur. När jag ville byta så fick jag inte ens något svar. Hade min klocka in för garantiåtgärd. De svarade på de flesta av mina frågor förutom frågan om det gick att byta urtavla och visare. Urtavlan skulle ändå bytas på garantin.
Det hela slutade att jag tillslut krävde återköp och pengarna tillbaka vilket de motvilligt accepterade.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Då måste jag ha haft otur. När jag ville byta så fick jag inte ens något svar. Hade min klocka in för garantiåtgärd. De svarade på de flesta av mina frågor förutom frågan om det gick att byta urtavla och visare. Urtavlan skulle ändå bytas på garantin.
Det hela slutade att jag tillslut krävde återköp och pengarna tillbaka vilket de motvilligt accepterade.
Störigt! Har aldrig haft några problem när jag har haft med dem att göra. Kan ju vara jag som har haft tur också.
 

New5tream

Breitling
En uppdatering är väl på sin plats i och med att jag beklagade mig över den långa väntan (på en Matic) i går. Hur som helst har jag återigen talat med AD i dag och det är alltså Squale som har problem att leverera klockor för tillfället. Men nu har Squale själva, via agenturen och vidare till AD lovat att klockan anländer till mig i mitten av juli. Så jag får helt enkelt vänta ytterligare några veckor. Visst skulle jag kunna avbryta ordern och beställa från någon annan AD eller gråhandlare i Europa, som har klockan i lager. Men jag värdesätter ändå att handla den i Sverige och har dessutom fått ett gott mycket gott bemötande av säljaren ända sedan beställningen.
Drygt en och en halv månad har hunnit passera sedan jag gjorde det senaste inlägget (citerat) om min beställning av en Squale Matic från klockorochsmycken.se. Tyvärr har det inte hänt särskilt mycket sedan dess, men jag tänker att det kan vara intressant med en uppdatering om någon annan funderar på ett köp.

Klockan dök naturligtvis inte upp i juli. Jag räknade nästan med det och har försökt få besked från AD om leveranstid under en längre tid, men semestrar och byte av personal gjorde det svårt. Två gånger den senaste månaden har jag lovats att bli uppringd med besked. Men dessa samtal har tyvärr uteblivit. I dag efter det tredje, något mer bestämda, försöket från min sida ringde dock en säljare upp inom några timmar.

Jag fick då veta att klockan är otroligt populär (”deras storsäljare”) och att Squale har svårt att möta efterfrågan över hela världen. I kombination med semestertider och pandemi så får jag helt enkelt vänta ytterligare. Månadsskiftet september/oktober är det nya beskedet, vilket innebär att jag kommer ha väntat drygt fyra månader (om den dyker upp då).

Säljaren berättade även att om man i dag beställer en likadan klocka som jag gjort är den förväntade leveranstiden ett år… Dock osäkert om det enbart gällde min referens eller alla Matic-varianter. Däremot verkar det extra populärt med mesh.
 
Senast ändrad:

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Drygt en och en halv månad har hunnit passera sedan jag gjorde det senaste inlägget (citerat) om min beställning av en Squale Matic från klockorochsmycken.se. Tyvärr har det inte hänt särskilt mycket sedan dess, men jag tänker att det kan vara intressant med en uppdatering om någon annan funderar på ett köp.

Klockan dök naturligtvis inte upp i juli. Jag försökte därefter få besked från AD om leveranstid, men semestrar och byte av personal gjorde det svårt. Två gånger den senaste månaden har jag lovats att bli uppringd med besked. Men dessa samtal har tyvärr uteblivit. I dag efter det tredje, något mer bestämda, försöket från min sida ringde dock en säljare upp inom några timmar.

Jag fick då veta att klockan är otroligt populär (”deras storsäljare”) och att Squale har svårt att möta efterfrågan över hela världen. I kombination med semestertider och pandemi så får jag helt enkelt vänta ytterligare. Månadsskiftet september/oktober är det nya beskedet, vilket innebär att jag kommer ha väntat drygt fyra månader (om den dyker upp då).

Säljaren berättade även att om man i dag beställer en likadan klocka som jag gjort är den förväntade leveranstiden ett år… Dock osäkert om det enbart gällde min referens eller alla Matic-varianter. Däremot verkar det extra populärt med mesh.
Samma historia som det var för @Zackrissonsur.se mao när de var AD…😢

Man fattar ju att de ledsnade då de får försöka svara upp mot oss slutkunder 😕
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Drygt en och en halv månad har hunnit passera sedan jag gjorde det senaste inlägget (citerat) om min beställning av en Squale Matic från klockorochsmycken.se. Tyvärr har det inte hänt särskilt mycket sedan dess, men jag tänker att det kan vara intressant med en uppdatering om någon annan funderar på ett köp.

Klockan dök naturligtvis inte upp i juli. Jag räknade nästan med det och har försökt få besked från AD om leveranstid under en längre tid, men semestrar och byte av personal gjorde det svårt. Två gånger den senaste månaden har jag lovats att bli uppringd med besked. Men dessa samtal har tyvärr uteblivit. I dag efter det tredje, något mer bestämda, försöket från min sida ringde dock en säljare upp inom några timmar.

Jag fick då veta att klockan är otroligt populär (”deras storsäljare”) och att Squale har svårt att möta efterfrågan över hela världen. I kombination med semestertider och pandemi så får jag helt enkelt vänta ytterligare. Månadsskiftet september/oktober är det nya beskedet, vilket innebär att jag kommer ha väntat drygt fyra månader (om den dyker upp då).

Säljaren berättade även att om man i dag beställer en likadan klocka som jag gjort är den förväntade leveranstiden ett år… Dock osäkert om det enbart gällde min referens eller alla Matic-varianter. Däremot verkar det extra populärt med mesh.
Är det säkert att du inte pratade med en Rolex AD?? Ett års väntetid? Herregud.. Köp på annat ställe är min rekommendation.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Skickade frågan om proveniens till säljaren på Instagram och det känns ju något osäkert om man inte vet vem samlaren är. Kan man få det verifierat så är det ju en annan sak. Frågan är hur Laban fick tag på klockan och han dog ju för några år sen så lite svårt att kolla upp. Aja, ändå mer pengar än jag är villig att lägga men utan tvekan en galet cool klocka om storyn kan verifieras. 😊 Andrén Laban är för övrigt en av Jacques-Yves Cousteaus gamla gäng och med i flera av hans filmer.
PSX_20210803_071816.jpg
Kul att du frågade men du fick ju i princip samma hitte-på-historia som i annonsen. I call BS 100%, många tomtar som försökt sig på liknande historier med betydligt dyrare dykare 😉
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kul att du frågade men du fick ju i princip samma hitte-på-historia som i annonsen. I call BS 100%, många tomtar som försökt sig på liknande historier med betydligt dyrare dykare 😉
Ja, det där kändes rätt skumt tycker jag. Fortsatte konversationen med säljaren sen och han ska försöka fixa ett "written statement" från den tyske samlaren men jag vet i fan om man hade litat på det ändå.
 
Topp