• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag tvekar lite. Den är nästan för fin för mig. Hade tänkt en slit-och-släng-klocka under sommaren. Den här är nos från 1970. Känns ovärdigt att skrapa den i sandstranden under några månader efter 50 års perfekt skötsel.
Jag förstår. Trodde det var mer en klocka som du gillade och skulle använda än ha den som slit och släng efter en sommar. Bra resonerat!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Korspost från mikrotråden:
2XtmYJg.jpg
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Otroligt vackert, både ljuset, cykeln (älskar Wilier) och klockan. 😊 Hur upplever du förresten det gula i vridringsinlägget jämfört med tavlan? På bild så upplevs vridringsinlägget som mörkare och mer brandgult än tavlan som upplevs mer klargul. Är det så på riktigt också?
Tack! 🤩

Beror helt på ljuset faktiskt. Har du helt ljus från t.ex. ett ringlight ser man ingen skillnad. Men oftast bryts det annorlunda i bakeliten ovanför färgen :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tack! 🤩

Beror helt på ljuset faktiskt. Har du helt ljus från t.ex. ett ringlight ser man ingen skillnad. Men oftast bryts det annorlunda i bakeliten ovanför färgen :)
Kul, låter som att den leker med ljuset bra. Älskar vridringsinlägg i plast, de är så levande. 😊
 

Fpt_Ro

Breitling
Hejsan! Första post i denna tråd 😁
Tänkte kolla om någon vet vart man får tag på skruvar till oysterlänken som sitter på 20 Atmos?
Tappat 2 st 😣
Lärt mig om loctite nu dock 😅
 
Topp