Kör mys med Squale idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Provat på mesh? Snyggast men kanske inte bekvämast..Gillar den på länk. Tunn och bekväm.
![]()
Ja, fick den på mesh men gillar inte att det är så brett vid spännet. Vill att det ska smalna av ordentligt, gärna inte bredare än 16mm vid spännet om jag får välja.Provat på mesh? Snyggast men kanske inte bekvämast..
Bra grejerAlla borde ha en Squale i samlingen.Den här bilden är tagen med en Fujifilm X100 F, sjukt najs kamera.
![]()
Kontrar med denna.
Håller med, sjukt bra klocka!Bjuder på en till bild. Blå 1521 kan ju vara den bästa klockan. Det kanske är därför jag både har den polerade och den borstade?![]()
![]()
När du tagit denna bilden har du tänkt på det mesta. Du har fixat till keepersen, du har centrerat klockan. Du har banden i båda hörnerna. Du har fått in lite rolig bakgrund med höst vibbar. Samt bra ljus.Håller med, sjukt bra klocka!
![]()
Haha, kanske lite väl tillputsat.När du tagit denna bilden har du tänkt på det mesta. Du har fixat till keepersen, du har centrerat klockan. Du har banden i båda hörnerna. Du har fått in lite rolig bakgrund med höst vibbar. Samt bra ljus.![]()
Squale säljer inte dem själva och inte i Europa så man får beställa från Asien (Gnomon) eller USA (Long Island Watch). Squale vill nog inte ens erkänna att den serien finns eftersom det är en homage.Är 1545 en modell som bara vissa AD’s säljer? Jag hittar dom inte på Squales sidor.
![]()
Märkligt att tillverka en modell, och sätta sitt namn på den, om man inte kan stå för det. Det är ju också den enda modellen med den hajloggan på. Har för mig att jag har läst att Y1545 fanns på 60-talet men hittar inte så mycket vid lite ytligt googlande.Squale säljer inte dem själva och inte i Europa så man får beställa från Asien (Gnomon) eller USA (Long Island Watch). Squale vill nog inte ens erkänna att den serien finns eftersom det är en homage.
Sök efter mina inlägg i den här tråden så tror jag du hittar att hyggliga squalister svarade när jag ställde ungefär samma frågaMärkligt att tillverka en modell, och sätta sitt namn på den, om man inte kan stå för det. Det är ju också den enda modellen med den hajloggan på. Har för mig att jag har läst att Y1545 fanns på 60-talet men hittar inte så mycket vid lite ytligt googlande.
Folk har kanske har blivit vettiga? Squale är bäst!Hur kommer det sig att squale vart så poppis helt plötsligt tro?. Känns som hälften av klockorna folk lägger upp i bildtrådar på Facebook idag är squale iprincip.
Kan verkligen hålla med! Även jag är en av de som verkligen har fattat tycke för Squale och funderar även på att börja sälja dem. Hade faktiskt ett möte förra veckan gällande att bli Auktoriserad Återförsäljare för Squale men saknar lite kapital men det lär nog komma med tidenHur kommer det sig att squale vart så poppis helt plötsligt tro?. Känns som hälften av klockorna folk lägger upp i bildtrådar på Facebook idag är squale iprincip.
Oja! Samt barkar ju mot halloween ocksåMatic. Gör sig bra på hösten.
![]()
Just ja! Då får den sitta på ett tag tillOja! Samt barkar ju mot halloween också![]()