• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Kör mys med Squale idag

0CFEF245-D4A5-481F-9332-239DC33BFFEA.jpeg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Squale säljer inte dem själva och inte i Europa så man får beställa från Asien (Gnomon) eller USA (Long Island Watch). Squale vill nog inte ens erkänna att den serien finns eftersom det är en homage.
Märkligt att tillverka en modell, och sätta sitt namn på den, om man inte kan stå för det. Det är ju också den enda modellen med den hajloggan på. Har för mig att jag har läst att Y1545 fanns på 60-talet men hittar inte så mycket vid lite ytligt googlande.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Märkligt att tillverka en modell, och sätta sitt namn på den, om man inte kan stå för det. Det är ju också den enda modellen med den hajloggan på. Har för mig att jag har läst att Y1545 fanns på 60-talet men hittar inte så mycket vid lite ytligt googlande.
Sök efter mina inlägg i den här tråden så tror jag du hittar att hyggliga squalister svarade när jag ställde ungefär samma fråga :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur kommer det sig att squale vart så poppis helt plötsligt tro?. Känns som hälften av klockorna folk lägger upp i bildtrådar på Facebook idag är squale iprincip :).
Folk har kanske har blivit vettiga? Squale är bäst! 😁 Håller helt med dig i alla fall, känns som att Squale har fått ett uppsving. Kul att fler upptäcker det för det är verkligen ett intressant märke. 😊
 

Lavatt

Cartier
Hur kommer det sig att squale vart så poppis helt plötsligt tro?. Känns som hälften av klockorna folk lägger upp i bildtrådar på Facebook idag är squale iprincip :).
Kan verkligen hålla med! Även jag är en av de som verkligen har fattat tycke för Squale och funderar även på att börja sälja dem. Hade faktiskt ett möte förra veckan gällande att bli Auktoriserad Återförsäljare för Squale men saknar lite kapital men det lär nog komma med tiden 😊
 
Jag ville ha en klocka som följeslagare båda till vardags och på livets övriga äventyr. En klocka att bygga minnen med. Tanken är att min 1521 ska få bli min OWG klocka då jag har sålt alla mina andra klockor. Tror att den kan funka i de allra flesta situationer😊.
90E30E1A-2A1A-4518-B384-F9D8498731F3.jpeg
Var tvungen att köra lite bandsallad 044F82B4-54D6-4BE3-BEC0-8B862F1B82BB.jpeg
 
Topp