• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem ett Squale-mesh från @Master J till FruBr's Onda idag och hon blev riktigt nöjd. Ledsen för sämst bilder men det var dåligt ljus. Sitter i alla fall som en smäck på henne! 👌
PSX_20211005_221538.jpg
PSX_20211005_221657.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Fick hem ett Squale-mesh från @Master J till FruBr's Onda idag och hon blev riktigt nöjd. Ledsen för sämst bilder men det var dåligt ljus. Sitter i alla fall som en smäck på henne! 👌
PSX_20211005_221538.jpg
PSX_20211005_221657.jpg
Det gör lite ont (höhö) men huvudsaken är att hon gillart. Tycker definitivt mesh gör sig bättre på en qvinnlig arm, no offense mot någon, smaken som röven osv 🥳
 

v0n

Patek
2-Faktor
Förlåt @Rizzie m.fl men det är väl bra att kunna bejaka sin kvinnliga sida?

(fifan vad Von sydde ihop säcken bra där 😆 utvisar mig själv, tack och bock)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Hej Squale-gänget, blir jag utmobbad som en poser om jag köper den här? Jag har försökt gilla 1521, jag har försökt gilla Matic, men jag tror 39 mm skindiver är mer min grej. Den är helt galet knasigt otydlig/oläsbar med den där bezeln, men, färgerna är riktigt kalasiga tycker jag. Och jag har inte köpt en klocka på evigheter!!!

Squale30AtmosAranciaZurro3_2000x.jpg


PS: annars kan jag köpa den där brittiska klockan från tullen, om @Hugger69 tröttnar så småningom :)
Kör på! Kul att se i tråden. Den är säkert riktigt trevlig, väl på handleden.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det gör lite ont (höhö) men huvudsaken är att hon gillart. Tycker definitivt mesh gör sig bättre på en qvinnlig arm, no offense mot någon, smaken som röven osv 🥳
Vi vet redan att du har noll smak när det gäller mesh så ingen här lyssnar ändå på dig. Tack för din input i alla fall! 😘 För övrigt så ska jag nog montera mitt polerade mesh på min blåa 1521, riktigt grym kombination! 💙
 

v0n

Patek
2-Faktor
Måste bara dela med mig av denna som jag såg på Instagram idag. Så sjukt jäkla bra! 😍
PSX_20211006_224754.jpg
PSX_20211006_224808.jpg
PSX_20211006_224817.jpg
PSX_20211006_224825.jpg
Läcker, tavlan och vridringsinlägget påminner en del om min gamla Supermatic. Kan den ligga runt samma tidsperiod sent 70-tal månntro eller äldre? Har för mig att den boetten inte hängde med så länge men kan ha väldigt fel 🤔

Jaja, inte i min ägo längre men bild för jämförelse är väl alltid kul
G6Zv87F.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Läcker, tavlan och vridringsinlägget påminner en del om min gamla Supermatic. Kan den ligga runt samma tidsperiod sent 70-tal månntro eller äldre? Har för mig att den boetten inte hängde med så länge men kan ha väldigt fel 🤔

Jaja, inte i min ägo längre men bild för jämförelse är väl alltid kul
G6Zv87F.jpg
Väldigt lik och tavlan är så sjukt bra på båda! 👌 Vet faktiskt inte hur länge den boetten användes men det var relativt tidigt och Supermatic 250 är inte särskilt vanliga.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Väldigt lik och tavlan är så sjukt bra på båda! 👌 Vet faktiskt inte hur länge den boetten användes men det var relativt tidigt och Supermatic 250 är inte särskilt vanliga.
Ja, och Blandfordvarianterna är ju ännu ovanligare (och eftertraktade) så borde kunna gå att ringa in, ska kika runt lite 🤓
Var den till salu?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, och Blandfordvarianterna är ju ännu ovanligare (och eftertraktade) så borde kunna gå att ringa in, ska kika runt lite 🤓
Var den till salu?
Hade varit kul med mer info så gör gärna det! Skicket är ju löjligt på den där också. Det stod inte att den är till salu men allt är väl det till rätt pris. 😁
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hade varit kul med mer info så gör gärna det! Skicket är ju löjligt på den där också. Det stod inte att den är till salu men allt är väl det till rätt pris. 😁
Äh kan inte ens finna den färgkombination, galet ovanlig som du var inne på alternativt franken, eller går det att utesluta?
Blandford hade några tidigare varianter i den boetten (slutet 60-tal) orange, blå och grå tavla samtliga med den röda texten i nederkant, andra index på tavlan...
går dessvärre bet här.
AaTUCtU.jpg
hFqq67u.jpg
VtAdvXc.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Äh kan inte ens finna den färgkombination, galet ovanlig som du var inne på alternativt franken, eller går det att utesluta?
Blandford hade några tidigare varianter i den boetten (slutet 60-tal) orange, blå och grå tavla samtliga med den röda texten i nederkant, andra index på tavlan...
går dessvärre bet här.
AaTUCtU.jpg
hFqq67u.jpg
VtAdvXc.jpg
Skulle kunna vara franken men jag tror inte det. Svårt att svara på med så gamla Squale för deras utbud var ju minst sagt spretigt. Den gråa tavlan är bland det bästa som Squale har gjort och jag älskar att de fått till i princip samma med sin Matic Grey. Alla är ju i alla fall sjukt coola! Här är några andra varianter:
Bland1.PNG


Bland3.PNG


Bland4.PNG


Fanns även en fumoso-variant på den tavelfärgen på Master, så fin!
Bladn2.PNG
 

v0n

Patek
2-Faktor
Skulle kunna vara franken men jag tror inte det. Svårt att svara på med så gamla Squale för deras utbud var ju minst sagt spretigt. Den gråa tavlan är bland det bästa som Squale har gjort och jag älskar att de fått till i princip samma med sin Matic Grey. Alla är ju i alla fall sjukt coola! Här är några andra varianter:
Bland1.PNG


Bland3.PNG


Bland4.PNG


Fanns även en fumoso-variant på den tavelfärgen på Master, så fin!
Bladn2.PNG
Japp den första blåa tror jag har dock modernare visare med andra dimensioner (såg den också när jag luskade runt).
Riktigt svårt och skalade som sagt ner sökningen till bara Blandfords 25 Atmos.
Aja, kul att grotta lite igen iaf, det var längesen 😊
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Japp den första blåa tror jag har dock modernare visare med andra dimensioner (såg den också när jag luskade runt).
Riktigt svårt och skalade som sagt ner sökningen till bara Blandfords 25 Atmos.
Aja, kul att grotta lite igen iaf, det var längesen 😊
Ja, de visarna är nog från 80-talet skulle jag tro för det var väl då de först kom?
 
Topp