• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag ju precis lärt mig att Matic inte passar mig men de hade varit fina om DW loggan varit mindre.
Va, har du haft en Matic? Det har jag missat! 😊 Ja, loggan kunde varit lite mindre och sen tycker jag att det är synd att de har ändrat hur de Co-brandar. De skulle haft det som förr när de hade haj-loggan nere och det andra märket uppe. 🤔
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Va, har du haft en Matic? Det har jag missat! 😊 Ja, loggan kunde varit lite mindre och sen tycker jag att det är synd att de har ändrat hur de Co-brandar. De skulle haft det som förr när de hade haj-loggan nere och det andra märket uppe. 🤔
Hade en blå/vit för länge sedan och en med grå tavla tills idag. 😳

Ville verkligen minnas fel och att den skulle sitta bra men det gick inte 😭
 

v0n

Patek
2-Faktor
Där kom nyheterna, två olika Divers Watches-brandade Matic. Är LE med en dum logga eller Co-branding på tavlan Squales nya grej eller? 🤨
PSX_20210925_174204.jpg
haha, Herr Gregoriades smackade på sina Summitband också, passade bra på Maticen men annars sömnpiller som vanligt 😆
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Om man skriver med liten text känns det inte lika skämmigt att göra reklam för att min 1545 ferrovia letar efter ett nytt tryggt hem :)

IMG_20210709_065017__01.jpg


Det känns dock som att det måste bli fler Squales framöver! Jädra trevlig kvalitet/pris-ratio
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hej Squale-gänget, blir jag utmobbad som en poser om jag köper den här? Jag har försökt gilla 1521, jag har försökt gilla Matic, men jag tror 39 mm skindiver är mer min grej. Den är helt galet knasigt otydlig/oläsbar med den där bezeln, men, färgerna är riktigt kalasiga tycker jag. Och jag har inte köpt en klocka på evigheter!!!

Squale30AtmosAranciaZurro3_2000x.jpg


PS: annars kan jag köpa den där brittiska klockan från tullen, om @Hugger69 tröttnar så småningom :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hej Squale-gänget, blir jag utmobbad som en poser om jag köper den här? Jag har försökt gilla 1521, jag har försökt gilla Matic, men jag tror 39 mm skindiver är mer min grej. Den är helt galet knasigt otydlig/oläsbar med den där bezeln, men, färgerna är riktigt kalasiga tycker jag. Och jag har inte köpt en klocka på evigheter!!!

Squale30AtmosAranciaZurro3_2000x.jpg


PS: annars kan jag köpa den där brittiska klockan från tullen, om @Hugger69 tröttnar så småningom :)
Helt ok om du tar en bild nere på 295 meter men annars tycker jag nog du ska passa, skoja!
Tror inte den vridringen är så dålig som bilderna visar sken av, googla runt och gör din egen bedömning. Tycker den är lite du faktiskt så kör på ba🤙
05090f25-a31c-4b55-8e0d-eed3c29434e3_1590710267759-jpeg.15167629
 
Senast ändrad:
Hej Squale-gänget, blir jag utmobbad som en poser om jag köper den här? Jag har försökt gilla 1521, jag har försökt gilla Matic, men jag tror 39 mm skindiver är mer min grej. Den är helt galet knasigt otydlig/oläsbar med den där bezeln, men, färgerna är riktigt kalasiga tycker jag. Och jag har inte köpt en klocka på evigheter!!!

Squale30AtmosAranciaZurro3_2000x.jpg


PS: annars kan jag köpa den där brittiska klockan från tullen, om @Hugger69 tröttnar så småningom :)

Den är superfin! 👌
Vad är det för lug2lug-mått på den modellen?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Helt ok om du tar en bild nere på 295 meter men annars tycker jag nog du ska passa, skoja!
Tror inte den vridringen är så dålig som bilderna visar sken av, googla runt och gör din egen bedömning. Tycker den är lite du faktiskt så kör på ba🤙
05090f25-a31c-4b55-8e0d-eed3c29434e3_1590710267759-jpeg.15167629
Men dåså :)
Jag får fundera lite mer bara.
 
  • Like
Reactions: v0n

Hugger69

Patek
2-Faktor
Hej Squale-gänget, blir jag utmobbad som en poser om jag köper den här? Jag har försökt gilla 1521, jag har försökt gilla Matic, men jag tror 39 mm skindiver är mer min grej. Den är helt galet knasigt otydlig/oläsbar med den där bezeln, men, färgerna är riktigt kalasiga tycker jag. Och jag har inte köpt en klocka på evigheter!!!

Squale30AtmosAranciaZurro3_2000x.jpg


PS: annars kan jag köpa den där brittiska klockan från tullen, om @Hugger69 tröttnar så småningom :)
Haha….vilket minne du har!
Den har återvänt till England men är tillbaks i Sverige igen….hoppas det går bättre denna gång!? 🤷🏼‍♂️
 
Topp