• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Tejpen1

Breitling
2-Faktor
Har du skruvat upp den första gången du använder den (ordentligt)? Om ja, då borde den hålla reserven. Om du enbart skruvar upp den tills den går igång, och du inte är jätteaktiv, då är sannolikheten rätt låg att du kommer med hjälp av dina armrörelser at dra upp den fullt.

EDIT: Såg att flera redan svarat :bag:
Jag vill minnas att jag skruvade upp den till max första gången, det låg en instruktion med som jag följde direkt. Minns dock inte hur den kom i förpackningen, om kronan var helt inne, för då lär den ha skruvat upp sig under frakten från Singapore. Vad händer om den inte skruvas upp till max direkt vid nyköp?
 

dicken

Omega
2-Faktor
Fortfarande lika nöjd med denna, stort tack till @MaBr 😊

Men har nu även börjat snegla på en 1545 20 Atmos…. :nailbiting:
BF2AD22E-07AE-407B-BA4B-81CCC873DAC7.jpeg
 

Tejpen1

Breitling
2-Faktor
Säljs Squales jubilee länkar separat? Hittar inte det någonstans.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Drar passaten verkligen 10,7l/100km? Känns högt. Min gamla 2.4 sugis V70 drar typ 11,0l/100km när jag bara kör i stad och närmare 8-9l/100km på landsväg.
Verkligen OT men jag tycker att bränsleförbrukning är ett intressant ämne ;) :p
Kallstartad och körd 4km till förskolan i rusningstrafik så är det inte orimlig förbrukning för en 250hk diesel. Normal blandad körning så ligger den på runt 6,0l/100km och långkörning till svärföräldrarna på 70/90-väg så ligger den på 5,0l/100km. 🙂
 

Lavatt

Cartier
Hur resonerar ni gällande köp av Squale ur? Köper ni helst begagnat eller nytt? Och isåfall från vilken butik ifall ni köpet nytt?
 
Topp