• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Det är den gamla Galeazzi-loggan tror jag. :)
galeazzi_big_1.jpg
Bra spanat.. då är det alltså Galeazzi ver.2 som kommer ut nu.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ska bli intressant att se om det blir en ny version av samma klocka eller om det blir ett samarbete på en helt annan modell. Kanske för mycket att hoppas på en helt ny modell som förra gången?
Tittar man på tidigare släpp så känns det rätt osannolikt att det skulle vara en helt ny modell. De överraskande dock med första så man vet aldrig.

En annan fråga, såg detta på fb. Stämmer det? NOS boetter?
Screenshot_20211119-142542_Facebook.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Någon bättre än mig på Squale som vet vad det här är för något? NOS 2002:a? När släpptes denna?
Alltså är det en ny klocka med NOS-delar eller en gammal klocka som aldrig använts?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Någon bättre än mig på Squale som vet vad det här är för något? NOS 2002:a? När släpptes denna?
Alltså är det en ny klocka med NOS-delar eller en gammal klocka som aldrig använts?
Squale har gjort många konstiga släpp men inte ens de skulle släppa en 2002a med en 1553-tavla, den där är ju Franken så det skriker om det. Visarna är för övrigt från en 1521a tror jag.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hmm, asymmetrisk boett med kronan klockan tre? Ser ju väldigt mycket ut som en Supermatic 200 eller 250!? 😯 Fuck off Squale, jag har längtat i år efter en sån reissue och nu när jag precis smällt alla mina klockpengar på en Aquastar Deepstar så släpper ni en... 🙄 Ser ut att bli väldigt bra storlek på den också.
PSX_20211123_190256.jpg

squale10.jpg

hosam-super-squale-supermatic-200-vintage-swiss-automatic-diver-watch-20-atmos-screw-down-crow...jpg

hosam-super-squale-supermatic-200-reloj-diver-suizo-antiguo-automatico-20-atmos-corona-roscada...jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hmm, asymmetrisk boett med kronan klockan tre? Ser ju väldigt mycket ut som en Supermatic 200 eller 250!? 😯 Fuck off Squale, jag har längtat i år efter en sån reissue och nu när jag precis smällt alla mina klockpengar på en Aquastar Deepstar så släpper ni en... 🙄 Ser ut att bli väldigt bra storlek på den också.
PSX_20211123_190256.jpg

squale10.jpg

hosam-super-squale-supermatic-200-vintage-swiss-automatic-diver-watch-20-atmos-screw-down-crow...jpg

hosam-super-squale-supermatic-200-reloj-diver-suizo-antiguo-automatico-20-atmos-corona-roscada...jpg
Oj, nu blev jag också lite nyfiken...kanske. Du har säkert rum för båda?
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Hmm, asymmetrisk boett med kronan klockan tre? Ser ju väldigt mycket ut som en Supermatic 200 eller 250!? 😯 Fuck off Squale, jag har längtat i år efter en sån reissue och nu när jag precis smällt alla mina klockpengar på en Aquastar Deepstar så släpper ni en... 🙄 Ser ut att bli väldigt bra storlek på den också.
PSX_20211123_190256.jpg

squale10.jpg

hosam-super-squale-supermatic-200-vintage-swiss-automatic-diver-watch-20-atmos-screw-down-crow...jpg

hosam-super-squale-supermatic-200-reloj-diver-suizo-antiguo-automatico-20-atmos-corona-roscada...jpg
Eller supermatic 300 med lite mera rundade bandhorn🤔
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Oj, nu blev jag också lite nyfiken...kanske. Du har säkert rum för båda?
Slut på kontot nu ju! 🤷 Får väl sälja något annat som jag inte använder, har för mycket sånt... 😬

Eller supermatic 300 med lite mera rundade bandhorn🤔
Nej, en sån har jag redan så det hoppas jag inte. 😊 Kan såklart vara en sån men jag tycker att det mer ser ut som en 200 eller 250.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hmm, asymmetrisk boett med kronan klockan tre? Ser ju väldigt mycket ut som en Supermatic 200 eller 250!? 😯 Fuck off Squale, jag har längtat i år efter en sån reissue och nu när jag precis smällt alla mina klockpengar på en Aquastar Deepstar så släpper ni en... 🙄 Ser ut att bli väldigt bra storlek på den också.
PSX_20211123_190256.jpg

squale10.jpg

hosam-super-squale-supermatic-200-vintage-swiss-automatic-diver-watch-20-atmos-screw-down-crow...jpg

hosam-super-squale-supermatic-200-reloj-diver-suizo-antiguo-automatico-20-atmos-corona-roscada...jpg
Såg det också innan!! Spännande det här 🤩🤩
 
Topp