Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra spanat.. då är det alltså Galeazzi ver.2 som kommer ut nu.Det är den gamla Galeazzi-loggan tror jag.
![]()
Ska bli intressant att se om det blir en ny version av samma klocka eller om det blir ett samarbete på en helt annan modell. Kanske för mycket att hoppas på en helt ny modell som förra gången?Bra spanat.. då är det alltså Galeazzi ver.2 som kommer ut nu.
Tittar man på tidigare släpp så känns det rätt osannolikt att det skulle vara en helt ny modell. De överraskande dock med första så man vet aldrig.Ska bli intressant att se om det blir en ny version av samma klocka eller om det blir ett samarbete på en helt annan modell. Kanske för mycket att hoppas på en helt ny modell som förra gången?
Ja, det stämmer bra. De har dessutom den gamla modellen på vridringen som saknar justeringsskruvar, de sitter bara med friktion.Tittar man på tidigare släpp så känns det rätt osannolikt att det skulle vara en helt ny modell. De överraskande dock med första så man vet aldrig.
En annan fråga, såg detta på fb. Stämmer det? NOS boetter?
![]()
Najs! Bra spanat som alltid av kung Squale mister @MaBrDet är den gamla Galeazzi-loggan tror jag.
![]()
De släppte en jäkla teaser på sin Instagram bara...Skulle inte nyheten släppas klockan 18? Ingen som sett något?
Ah vafaan, tråkmånsar.De släppte en jäkla teaser på sin Instagram bara...![]()
Hahaha såg det med nu… skit också!De släppte en jäkla teaser på sin Instagram bara...![]()
Squale har gjort många konstiga släpp men inte ens de skulle släppa en 2002a med en 1553-tavla, den där är ju Franken så det skriker om det. Visarna är för övrigt från en 1521a tror jag.Någon bättre än mig på Squale som vet vad det här är för något? NOS 2002:a? När släpptes denna?
Alltså är det en ny klocka med NOS-delar eller en gammal klocka som aldrig använts?
Squale 101 2002 | Chrono24
Köp Squale 2002 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Märkligt!Squale har gjort många konstiga släpp men inte ens de skulle släppa en 2002a med en 1553-tavla, den där är ju Franken så det skriker om det. Visarna är för övrigt från en 1521a tror jag.
Väldigt snyggt!
Tack, kompis!!Väldigt snyggt!![]()
Ja jäklar vad de ska dra ut på det! Så kan det säkert vara då… Men hoppet lever att det blir en klockaMen varför ska de så sega..? More than a watch? Dykkniv gissar jag på då med tanke på Galeazzis historia.
![]()
![]()
Blir säkert båda!Ja jäklar vad de ska dra ut på det! Så kan det säkert vara då… Men hoppet lever att det blir en klocka![]()
Det får vi verkligen hoppas!Blir säkert båda!
Oj, nu blev jag också lite nyfiken...kanske. Du har säkert rum för båda?Hmm, asymmetrisk boett med kronan klockan tre? Ser ju väldigt mycket ut som en Supermatic 200 eller 250!?Fuck off Squale, jag har längtat i år efter en sån reissue och nu när jag precis smällt alla mina klockpengar på en Aquastar Deepstar så släpper ni en...
Ser ut att bli väldigt bra storlek på den också.
![]()
![]()
![]()
![]()
Eller supermatic 300 med lite mera rundade bandhornHmm, asymmetrisk boett med kronan klockan tre? Ser ju väldigt mycket ut som en Supermatic 200 eller 250!?Fuck off Squale, jag har längtat i år efter en sån reissue och nu när jag precis smällt alla mina klockpengar på en Aquastar Deepstar så släpper ni en...
![]()
![]()
![]()
![]()
Slut på kontot nu ju!Oj, nu blev jag också lite nyfiken...kanske. Du har säkert rum för båda?
Nej, en sån har jag redan så det hoppas jag inte.Eller supermatic 300 med lite mera rundade bandhorn![]()
Fånigt kanske, men allt hänger på visarna för min del. Gamla feta visarna som vi inte sett sedan 70-talet = Win!Eller supermatic 300 med lite mera rundade bandhorn![]()
Jajjamen, feta ska det vara. Gärna en sekundvisare med blaffig lollipop ochså.Fånigt kanske, men allt hänger på visarna för min del. Gamla feta visarna som vi inte sett sedan 70-talet = Win!
Ja, det kan man ju alltid hoppas på!Fånigt kanske, men allt hänger på visarna för min del. Gamla feta visarna som vi inte sett sedan 70-talet = Win!
Såg det också innan!! Spännande det härHmm, asymmetrisk boett med kronan klockan tre? Ser ju väldigt mycket ut som en Supermatic 200 eller 250!?Fuck off Squale, jag har längtat i år efter en sån reissue och nu när jag precis smällt alla mina klockpengar på en Aquastar Deepstar så släpper ni en...
![]()
![]()
![]()
![]()