• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Squale.jpg
Wow, den var cool. Posta gärna fler bilder på den!
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Halloj! Eftersom jag är fruktansvärt sugen på en Matic och nyfiken på lite orange har jag googlat och hittar dessa. orangea index svart vridring alt vanliga index och orange vridring. Dessa från Squales hemsida.
Men jag hittade även en med orange index och vridring hos ÅF. Antar att det är en äldre modell som utgått, någon som vet mer om den?
 

Bilagor

  • 110A5C38-084A-43C6-AF3F-E068C4DCBC25.jpeg
    110A5C38-084A-43C6-AF3F-E068C4DCBC25.jpeg
    608.5 KB · Visningar: 4

v0n

Patek
2-Faktor
Halloj! Eftersom jag är fruktansvärt sugen på en Matic och nyfiken på lite orange har jag googlat och hittar dessa. orangea index svart vridring alt vanliga index och orange vridring. Dessa från Squales hemsida.
Men jag hittade även en med orange index och vridring hos ÅF. Antar att det är en äldre modell som utgått, någon som vet mer om den?
Den sista du nämner tror jag inte är/var en "riktig referens" utan ett hopkok/specialare. Vilken ÅF snackar vi om?
Ska du bara ha en så är Matic det givna valet imo. 1521 är fin men Matic är verkligen snäppet upp allt 🤌🏼
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jura watches, intensivgooglat ett par dagar o snubbla in då jag såg den. Matic it is då, perfekt höstklocka
Här får du en till bara för att du älskar valmöjligheter så mycket, opa!
5-2.jpg


En gammal brun en, höstig så det räcker och blir över 😁
uTLKug8.jpg

RDZtH8Z.jpg

lH4R7qh.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vilken variant blev det för dig då, eller blir det överraskning?
Jag säger bra köp hursomhelst 👌🏼Squales finest, vridringarna är magiskt vackra, kanske vackraste i hela branschen, eller vad säger ni andra?
För mig kommer vridringarna i den här ordningen. Kan vara färgad av historien på de två första. 🤔
1. Doxa
2. Aquastar Deepstar
3. Squale Matic
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Vilken variant blev det för dig då, eller blir det överraskning?
Jag säger bra köp hursomhelst 👌🏼Squales finest, vridringarna är magiskt vackra, kanske vackraste i hela branschen, eller vad säger ni andra?
Jag knep en vänlig forummedlems gråa Matic och fick också ett bra pris på hans Isofrane, vilket jag tror blir en perfekt kombo. Ska dunka upp bilder i tråden när den kommer, jag är väldigt nyfiken! Jag var nära att hugga en 1521 men blev ordentligt sugen på en Matic efter ungefär ett dussin videor på tuben som hyllade just denna modell. Intresset för Squale som tillverkare väcktes dock - såklart - av denna eminenta och bildtäta tråd! 😍
 
Topp