• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Hur upplevs klockan? Jag suktade lite på den när den låg ute, men vågade inte slå till då jag var orolig att den är för blingig och glittrig för mig.
Jag diggar den verkligen! Tycker inte den är så blingig i verkligheten, särskilt inte med den grå tavlan. Och detta sagt av en som helt klart brukar dras åt tooliga och borstade klockor i vanliga fall. Är inte det minsta rädd för lite repor i den polerade boetten, det tycker jag hör till på en dykare som klarar 60 atm.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag diggar den verkligen! Tycker inte den är så blingig i verkligheten, särskilt inte med den grå tavlan. Och detta sagt av en som helt klart brukar dras åt tooliga och borstade klockor i vanliga fall. Är inte det minsta rädd för lite repor i den polerade boetten, det tycker jag hör till på en dykare som klarar 60 atm.
Härligt, kul att du blev nöjd. Det blir väl säkert en Matic för mig också någongång framöver. Gillar deras "satin" borstade boetter.
 

Norp

Rolex
2-Faktor
20220818_122759.jpg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag vill inte vara sån. Jag tycker Matic är en underbar klocka, men just lumen på mina Squales är jag inte så imponerad av.
Det är väl helt enkelt jag som inte är bortskämd med bra lume. Jämfört med andra klockor jag haft är denna helt klart bland de bättre. I och för sig är väl lume bland det absolut sista jag prioriterar i en klocka. Det är roligt att ta ett lumeshot då och då, men inget jag använder till vardags. Jag har en G-Shock på nattduksbordet när jag vill veta tiden på natten.
 

Urtyp

Audemars
Skulle vilja prova en klassisk 1521.
Vart handlar jag billigast/enklast inom eu?
Är det klockorochsmycken.se som gäller? (enda jag känner till i Sverige)

Tänker främst på denna:

Undrar också om någon vet om meshet som följer med den blästrade varianten även det är matt eller polerat som på den vanliga varianten? Svårt att avgöra på produktbilderna som verkar datorgenererade.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Körde en avmagnetisering på denna - och vilken skillnad det blev! Från +23 till +11. Måste ha blivit magnetiserad i frakten. Gissar att den kommer tappa ännu lite mer de kommande månaderna eftersom han jag köpte den av knappt hade använt den. Några sekunder plus tycker jag är perfekt.

IMG_20220825_112004_edit_471078471892700.jpg
 
Senast ändrad:
Topp