• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Tror jag hittat mitt band till den här till slut.
20230318_093205-01.jpeg

If you haven't visited The-Squale-Collector lately, lots of new content is live, including a great guide to the modern 1521 Bund.

Take a look, give feedback and join if you want (desperate for special Squale for the gallery).

God morgon folk; Jag söker ditt stöd. Jag är ganska stolt över var webbplatsen www.the-squale-collector.com som jag byggde åt oss har kommit hittills. Det finns fortfarande mycket att justera och skapa, men ett område som känns extremt begränsat och med enorma gapande hål är Galleriet.

Det här är ett område där vi presenterar dina Squale-klockor, och vi hoppas kunna täcka alla Squale som finns där ute, men speciellt de mer sällsynta, intressanta eller LE-versionerna.

Vi söker:

Vintage 1515 och Medium (från auto till kvarts, i alla färger och varianter)

Årgång 2001 och Saphir (i alla färger)

Årgång 2002 (icke-HEV-varianterna)

FF96 fettfodral 1521 (alla typer, polerad, pvd, quartz, Blancpain, etc.)

Vintage 500, 600 och 700 modeller (alla typer som har numret tryckt på urtavlan)

1521 alla sällsynta (som vintageexempel med varumärke från tredje part, tritiumurtavlor eller militära emblem; och moderna som Red Passion, etc) och Limited Edition (som Forza eller AWCo grön, etc)

Sub 39... 60-årsjubileum, Argento, Herritage

2002a... Pollipetto eller LE

Plus alla/alla Blandford S.A. och Eagle Star-märkta delar

Listan fortsätter....

Om du har en vacker Squale som bör dokumenteras, vänligen kontakta [email protected]

Ditt stöd uppskattas.

Skummat igenom tråden och fastnade verkligen för denna, vilken ref är det? :)

Jag tar mig friheten att svara. Det är en 1545-Qtz, dvs en något mindre 1545 (38 mm) med kvartsverk. Väldigt retrofin modell!

@FreakyLeo har satt ihop en bra recension 👌

Tack för svar!

Haha klart jag fastnar för något som verkar väldigt semi i recensionen! Designen är dock trevlig, ser verkligen retrofin ut :)

Jag har spanat på Squale i många år men aldrig slagit till, vet egentligen inte varför... Sjukt många fina klockor. Har ni några andra tips på någon av deras klockor som skriker retro? Vill ju gärna ha någon klassisk originell Squale design :)

Tillbaka
Topp