• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

1 of 5 created to celebrate world record free diving by Alessia Zecchini under Squale sponsorship...
PSX_20230213_131848.jpg

Så är man äntligen ägare av en Matic 🥳 Trodde aldrig att det skulle hända efter att ha lovat mig själv att aldrig köpa en större dinka än 42 mm. Har dock alltid älskat Matic, framförallt för att den har detaljer från Squale Master - enligt min mening den mest lyckade modellen.

Matic:en är verkligen i största laget, men måste ändå ge den cred för att den sitter jäkligt bra och känns mindre väl på handleden.

6F4DDD2D-ED2F-4073-9FCF-1E092A63E783.jpeg

Så är man äntligen ägare av en Matic 🥳 Trodde aldrig att det skulle hända efter att ha lovat mig själv att aldrig köpa en större dinka än 42 mm. Har dock alltid älskat Matic, framförallt för att den har detaljer från Squale Master - enligt min mening den mest lyckade modellen.

Matic:en är verkligen i största laget, men måste ändå ge den cred för att den sitter jäkligt bra och känns mindre väl på handleden.

6F4DDD2D-ED2F-4073-9FCF-1E092A63E783.jpeg
Bra val, tycker också den är riktigt snygg och lyckad.

Sökt runt lite på Internet efter den klocka jag äger och hittar att den kallas: "Squale 1521 GREMC.PS Hong Kong LTD". Någon som vet vad GREMC.PS står för?

Edit: ChatGPT tycker att det står för Squles Ticker, men det känns verkligen inte rätt:

GREMC.PS is a stock market symbol used to identify the stock of the company Squale on the SIX Swiss Exchange. The ".PS" part of the symbol indicates that the stock is traded on the SWX Swiss Exchange, while "GREMC" is likely an abbreviation for the company's name or a unique identifier assigned by the exchange.

Bilagor

• IMG_20210902_185749.jpg
    IMG_20210902_185749.jpg
    320.5 KB · Visningar: 13
Alltså, vilken jävla uppställning 😍 Hade jag fått plocka en hade det nog blivit Ondan - alltid gillat den där tavlan! Saknar dessutom en rosa i samlingen.
Haha, tack ska du ha! 😊 Ondan är riktigt grym, är rätt avundsjuk på den. 😁 Tyvärr så har FruBr satt ett mesh på så det är svårt att låna den...

Färgmässigt tycker jag den är lyckad samt nodate. Resten….mja

Den är katastrofalt ful tycker jag helt ärligt 😁
Burgundy/vinröd vridningsinlägg + guldtoner + stora ”hajtand” index (eller vad man ska kalla det) + explorer stuk 3-6-9 index och så en stor jävla lejon logga på det…nja..smaken som baken osv men nej det är nonsens. Detta är objektivt fult. Vad försöker den vara ens? Ett jäkla osammanhängande sörja är det. Så dumt. Det är sånt här som gör att Squale inte tas seriöst av somliga och det med rätta om de ska hålla på så här. De skiter på sitt varumärke och historia när de sätter sitt brand och logga på en klocka som en youtubare/influencer designat. Självskadebeteende!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp