• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Jag gillar verkligen dessa två:

IMG_9817.jpeg

IMG_9818.png

Ny 1521 info...
The satin finished case on the blue 1521 Chronometer looks absolutely fantastic and it looks so cool with the applied markers. I just wish that they kept the shark, that would make it perfect.

I'd love a bronze 1521 but I just can't believe they keep putting the date at 2, it's horrible.

The satin finished case on the blue 1521 Chronometer looks absolutely fantastic and it looks so cool with the applied markers. I just wish that they kept the shark, that would make it perfect.

I'd love a bronze 1521 but I just can't believe they keep putting the date at 2, it's horrible.
Yes, why id the shark gone? Is it even a Squale without a shark?

Den svarta som finns med på deras sida med nya releases (1521 Classic COSC) visst är det samma som släpptes för ett tag sedan?

Satan vilka priser! 😳 Både den blåa Chronometern och Bronze hamnar på runt 21 500 SEK inkl svensk moms. Full Lume Militaire hamnar på ca 17K och den gröna på 14K.

Nu är ju kronan extremt svag mot den schweiziska francen men ändå.
Ja du, det var ganska mycket. Känns som igår det gick att köpa en ny 1521 för 8000kr. Well, den tiden kommer inte tillbaka. Men ett pris kring 12-15 hade mer varit önskvärt.

Ingen mer i tråden som köpt en Super-Squale? Är sjukt nöjd med min. Den går definitivt att ha bredvid en 1521 i samlingen.

Satan vilka priser! 😳 Både den blåa Chronometern och Bronze hamnar på runt 21 500 SEK inkl svensk moms. Full Lume Militaire hamnar på ca 17K och den gröna på 14K.

Nu är ju kronan extremt svag mot den schweiziska francen men ändå.
Sjukt. Tror inte jag betalade mer är 8k för min gröna 1521, och det var inte länge sedan. Well well, får väl vänta på att folk med för mycket pengar köper och tröttnar.

Med det sagt så låg ju Squales priser still väldigt länge när många andra höjde, så det vara väl bara en tidsfråga...

Edit: @Omega21jul1969 hann skriva samma sak lite snabbare....

Ja du, det var ganska mycket. Känns som igår det gick att köpa en ny 1521 för 8000kr. Well, den tiden kommer inte tillbaka. Men ett pris kring 12-15 hade mer varit önskvärt.

Ingen mer i tråden som köpt en Super-Squale? Är sjukt nöjd med min. Den går definitivt att ha bredvid en 1521 i samlingen.
Har sneglat väldigt mycket på super men stör mig för mycket på att visarna är så basic och dessutom för långa. Resten ser dock riktigt bra ut så jag hoppas att det kommer någon annan version av den längre fram som passar mig bättre.

Sjukt. Tror inte jag betalade mer är 8k för min gröna 1521, och det var inte länge sedan. Well well, får väl vänta på att folk med för mycket pengar köper och tröttnar.

Med det sagt så låg ju Squales priser still väldigt länge när många andra höjde, så det vara väl bara en tidsfråga...

Edit: @Omega21jul1969 hann skriva samma sak lite snabbare....
Ja, priserna har ökat väldigt mycket. Köpte min 1521 för 7K och min Matic för 9K, båda helt nya från AD och köpta 2017/2018. Om man jämför med tex Sinn 104 eller Oris Aquis som har ungefär samma finish så ligger ändå Squale helt rätt i pris nu. 😊

Gillade verkligen nya varianten på 1521 ocean (trots avsaknad av hajen😥).
Ser ut som det är en annan nyans av blått eller är det bara bilderna som luras?
1521COSOCN_FACE-1.png
_1521-CLASSIC-OCEAN_FACE.png

Tillbaka
Topp