• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Nytt in! Supernöjd.

F780457F-E52F-4F6F-B72D-D5DD983F40CD.jpeg
 
Snor tråden lite, diggar verkligen tropic gummit till min Squale 1521. Var kan man hitta ett liknande gummi som inte är från Squale?
 
Hej! var får man tag på schyssta armband till sin 1521?

Snor tråden lite, diggar verkligen tropic gummit till min Squale 1521. Var kan man hitta ett liknande gummi som inte är från Squale?
Hej,
Beror på vad ni villa ha för band och budget. Kolla längre bak i tråden om det är något ni gillar speciellt. KS micromärkestråd är också bra inspiration. Annars gäller den fina regeln betala mer, få ett bättre band. Personligen tycker jag inte gummin för 200-300 är superbra. Är man inte kräsen så funkar det så klart.

Sedan går det till överdrift när vissa märken tar 3000-5000kr för ett gummiband.
 
Hej,
Beror på vad ni villa ha för band och budget. Kolla längre bak i tråden om det är något ni gillar speciellt. KS micromärkestråd är också bra inspiration. Annars gäller den fina regeln betala mer, få ett bättre band. Personligen tycker jag inte gummin för 200-300 är superbra. Är man inte kräsen så funkar det så klart.

Hej,
Beror på vad ni villa ha för band och budget. Kolla längre bak i tråden om det är något ni gillar speciellt. KS micromärkestråd är också bra inspiration. Annars gäller den fina regeln betala mer, få ett bättre band. Personligen tycker jag inte gummin för 200-300 är superbra. Är man inte kräsen så funkar det så klart.

Sedan går det till överdrift när vissa märken tar 3000-5000kr för ett gummiband.

Tack! Hade nog tänkt lägga lite mer pengar den här gången, kikat lite på WatchGecko, Wolbrook samt Joseph Bonnie (verkar vara samma som Wolbrook). Men ska och kika lite längre bak i tråden. Tropicen på Squalen är så mjukt och följsamt, samt att det är lite glansigare än de andra jag har vilket jag diggar.

🙂
 
Tack! Hade nog tänkt lägga lite mer pengar den här gången, kikat lite på WatchGecko, Wolbrook samt Joseph Bonnie (verkar vara samma som Wolbrook). Men ska och kika lite längre bak i tråden. Tropicen på Squalen är så mjukt och följsamt, samt att det är lite glansigare än de andra jag har vilket jag diggar.

🙂
JB har jag bara hört bra om. Äger inget själv.

Här finns några förslag.


Det här skall också vara bra som ett annat alternativ:
 
Ser ut som supermatic index på en 1521 boett med super squale vridring. ChatGPT kan säkert skapa 5000 till permutationer genom att mixa och blanda… Squale har vuxit ur kostymen, dags för lite disciplin
 
I’m sorry but this whole “secret release” is marketing hogwash. You’re posting it here on a public forum - which public is kept in the dark here? The public that has no idea what Squale is in the first place? It’s exactly these types of endless limited editions, manufactured exclusives and marketing twists that I think Squale should start moving away from - understandable when you’re growing the brand with a predominantly watch enthusiast customer base, but Im hoping for more stability in the future.

Btw, I have a Squale LE myself, so nothing wrong in principle, it’s just a bit too much now.
 
Senast ändrad:
Tack! Hade nog tänkt lägga lite mer pengar den här gången, kikat lite på WatchGecko, Wolbrook samt Joseph Bonnie (verkar vara samma som Wolbrook). Men ska och kika lite längre bak i tråden. Tropicen på Squalen är så mjukt och följsamt, samt att det är lite glansigare än de andra jag har vilket jag diggar.

🙂
Joseph Bonnie/wolbrook är riktigt bra men kan upplevas lite mjuka till ”topptunga” klockor.
Isofrane är super men kan upplevas lite kraftigt/tjockt till mindre boetter.
Annars finns det mycket att välja på även för en mindre peng. Tycker Watchwear är ok. Har ett isofraneish från San martin som är avsmalnande och nättare än originalet.
Annars går det så klart bra att beställa squaleband från Squale eller Gnomon.
IMG_1105.jpeg
IMG_1104.jpeg
IMG_1106.jpeg
 
Tillbaka
Topp