• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Day 7: Super Squale
Avslutar denna Squale-vecka med minsta klockorna på 38mm. Gillar vintage känslan och tavlorna är 💯. Storleken är också lätt att leva med. På gränsen små för mig, och det går inte att byta direkt från en Master, ändå bärs de påfallande ofta.

Varför har jag då köpt två? Well, det är ett crescendo av galenskap. Visst är både fina? Och en klar kontrast till övriga i samlingen.


IMG_2356.jpeg


IMG_2372.jpeg
 
Day 7: Super Squale
Avslutar denna Squale-vecka med minsta klockorna på 38mm. Gillar vintage känslan och tavlorna är 💯. Storleken är också lätt att leva med. På gränsen små för mig, och det går inte att byta direkt från en Master, ändå bärs de påfallande ofta.

Varför har jag då köpt två? Well, det är ett crescendo av galenskap. Visst är både fina? Och en klar kontrast till övriga i samlingen.


IMG_2356.jpeg


IMG_2372.jpeg

Väldigt fina båda två. Håller med dig om storleken. Det är ofta inte storleken per se, (för stort eller för lite), utan det är när byter direkt mellan extremer som man oftast tycker att det känns lite för stort eller litet. Efter ett par dagar har man vant sig.
 
Med grad 5 titan och 120 atm tippar jag på en ny Mastermodell.
När man tittar på deras satsning ”Squale 65” så är det mkt diskussioner om fyra olika Master som andas historia och retro, samtidigt så visar man detta i titan, vilket ju inte är ngt typiskt retromaterial.



Oavsett vad som släpps idag, så ser det ut att bli ett mkt spännande år för Squale.
 
Rea på Squale. Nästan lite skumt billigt i dagens läge🤔
Haha, 27 000kr för en Master Marina Militaire? 😂 @Smooth Operator, kolla vilket kap du gjorde! 😁 Jag minns inte vad jag betalade för min när jag köpte den ny men det var nog ungefär hälften av det där. 🤷
 
För övrigt så är Squales priser helt sjuka nu. Det är ju inte Sekvens fel eftersom de inte får sätta priserna själv längre men 15 000kr för en 1521 på gummi? Jag köpte min för 7K sent 2017 så drygt dubbla priset knappt 7 år. Samma sak för Matic, kostar nästan 20 000kr nu och jag köpte min ny från Gripenbro för 9K 2018.
 
För övrigt så är Squales priser helt sjuka nu. Det är ju inte Sekvens fel eftersom de inte får sätta priserna själv längre men 15 000kr för en 1521 på gummi? Jag köpte min för 7K sent 2017 så drygt dubbla priset knappt 7 år. Samma sak för Matic, kostar nästan 20 000kr nu och jag köpte min ny från Gripenbro för 9K 2018.
Ja, blev en höjning med 20% på hela sortimentet i Februari. Trist utveckling!
 
Tillbaka
Topp