• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag har 2st vita vintage gummi om någon är intresserad. Köpte från Schweiz. 20mm.

IMG_1626.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag får inte riktigt tid att fixa länken på denna som köptes som en av årets första klockor. Så fick sätta på gummi. 18mm ger inte så många alternativ. Men blått funkar. Inser att det är ett JB (nämnts något inlägg upp) som jag haft i lådan och skräpat. Bra kvalité.

Och Super-Squale modellen är mycket trevlig. Yes, mindre än vanliga Squale men ack så fin. Skönt med ett märke där en ny klocka inte behöver kosta en förmögenhet.

IMG_1630.jpeg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
@MaBr, @ItsMrJones och ni andra som vet allt man kan veta om Squale...
Jag upptäckte nyss ett mycket störande fenomen som kräver svar.

Denna 1521 har 60 klick bezel

1000021249.jpg


Men denna (@MaBrs gamla) har 120 klick!

1000020901.jpg


Varför?
När ändrades det?
Vilken är senaste? 120 eller 60?
Är det slumpen eller normalt Italiensk förfarande?

60 is vintage, 120 is modern. Both do a good job. I prefer 6o clicks, but these have more inriktning issues.
Are you really sure? My 1521 from the end of 2017 has 60 clicks and I know that all of the watches sold during that period and a while after had the same. I think they transitioned to 120 clicks around 2018-2019 and that's also when they started to remove the Squale-text on the side of the case on some models. It was a pretty long cut-over period where you had no idea if you'd receive one with 60 or 120 clicks. Typical Squale behaviour. 😅

I agree on prefering the 60 clicks, it's way more satisfying to turn. 😁
DSCF5975.jpg
 

sekvens

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Fellow Squalistas!

Från och med den 1:e mars kommer Sekvens vara den enda auktoriserade återförsäljaren av Squale i Sverige! 🎉 Jag hoppas nu kunna erbjuda en högre servicenivå när det gäller specialbeställningar, garantiärenden m.m. Samt möjlighet att säkra tilldelning av framtida specialutgåvor.

Dessutom: alla som köper en Squale hos Sekvens får en unik bonus, ett valfritt band ur REM Straps ordinarie kollektion (värde upp till 1600 kr). Utöver det får alla klocksnackare även ett melerat 20mm Sekvens perlonband på köpet (grått eller sandfärgat, värde 199 kr).

Priserna på Squale har under senare år fluktuerat en hel del och därför har Squale en ny prissättningspolicy: det är Squales listpris som gäller, dvs handlare får inte justera sina listpriser. Detta gäller world-wide från och med mars 2024 och syns nu även på Sekvens.com.

Sugen på en ny Squale? Skicka DM eller maila på [email protected] så kommer vi överens om vilket REM-band och vilket Sekvens-perlon som du vill ha.

Allt gott!
Anders
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Dag 1: Master serien
Börjar stort och tjockt. Min första klocka ur denna serie var Galeazzi. Köpt begagnad här då jag inte tyckte om tjockleken och inte hängde på låset när de släpptes. Men oj vad fel jag hade, detta är en charmig dykare som varit med på charter med barnen och fått sina märken kring medelhavet. Den upplevs lyxigare än vad den är. Och välbyggd.

IMG_2162.jpeg


Nr två är MM versionen. Precis den clean militära looken jag var ute efter. Och tavlans sandwich dail ger vibbar till andra italienska dykare… fler här på KS som hängde på och köpte. Bra drag i tråden då. Bäst baksida med coat of arms.

IMG_2167.jpeg


Tredje och senaste klockan är Comsubin. Har minst charm av de tre. Även om titan och den blå färgen är 💯. Lätt att bära och tjockleken märks inte av på armen.

IMG_2168.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Dag 1: Master serien
Börjar stort och tjockt. Min första klocka ur denna serie var Galeazzi. Köpt begagnad här då jag inte tyckte om tjockleken och inte hängde på låset när de släpptes. Men oj vad fel jag hade, detta är en charmig dykare som varit med på charter med barnen och fått sina märken kring medelhavet. Den upplevs lyxigare än vad den är. Och välbyggd.

IMG_2162.jpeg


Nr två är MM versionen. Precis den clean militära looken jag var ute efter. Och tavlans sandwich dail ger vibbar till andra italienska dykare… fler här på KS som hängde på och köpte. Bra drag i tråden då. Bäst baksida med coat of arms.

IMG_2167.jpeg


Tredje och senaste klockan är Comsubin. Har minst charm av de tre. Även om titan och den blå färgen är 💯. Lätt att bära och tjockleken märks inte av på armen.

IMG_2168.jpeg
Härligt inlägg! Keep em’ coming 😍

Ångrar att jag sålde min MM. Underbar klocka, och boetten är fantastisk 👌🏼
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Dag 2: Matic

Ett steg ner från Master. Något bredare boett. Får ses som storebror till 1521.

Mer blått är svårt att få till. 60 Atmos Blu Puro med bakelit inlägg. Köptes med inspiration från tråden. @North och @Watchie var medskyldig till detta köp. Min sommarklocka. På några äldre modeller så har Squale handmålade minutvisare som lyser riktigt bra. Syns inte så bra, får återkomma.


IMG_2211.jpeg


Bild på visarna
IMG_2214.jpeg
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Dag 3: 1521

Första Squaleklockan var min Bund OPACO. Köpt här på KS och 1521 var också den vanligaste modellen här på forumet för något år sedan. 1521 passar de flesta till en rimlig peng. 500m är imponerande givet modest storlek/tjocklek.

Burit Bund OPACO under dagen. Slås över hur snygg denna är. Planeras i evigt slutförvar. Funnits 3st till på forumet. Bra tilldelning av de 99st som gjordes. Också handmålad minutvisare.

IMG_2246.jpeg



På kvällen åkte den svarta Militaire på. Min rock n roll klocka. Hängt med på konserter eller stadsweekends. Också köpt här på KS. Urtavlan köpt separat och utbytt på en vanlig svart PVD. Sådana byggen är svåra att fixa idag. Men varför gör inte Squale själva denna sköna kombo?

IMG_2248.jpeg


1521 är lätt att gilla. Bra modell med mycket av Squales DNA kvar.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Dag 4: Super Diver by Tribute Galeazzi Sommozzatori Polizia di Stato

Ett riktigt lågt namn för en ovanlig klocka byggd i 30ex. Läs mer på länkarna.

Detta case är ovanligt. Jag undrar om de kommer att återuppliva det nu när de firar 65år. Sitter riktigt skönt på armen. Fick inte en så bra bild på lunchpausen.

IMG_2277.jpeg



 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Dag 5: Tiger! 🐯

Detta är egentligen min weekend Squale. Idag fick den hänga med hela dagen. Tunn, sköna 70-tals vibb, och lätt knasig. Precis som en vintage klocka skall vara. Byggd av Squale från NOS delar med nytt urverk. Så bra och kul. Det är definitivt en bra klocka att ha om man skall starta en konversation.

IMG_2299.jpeg
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Dag 5: Tiger! 🐯

Detta är egentligen min weekend Squale. Idag fick den hänga med hela dagen. Tunn, sköna 70-tals vibb, och lätt knasig. Precis som en vintage klocka skall vara. Byggde av Squale från NOS delar med nytt urverk. Så bra och kul. Det är definitivt en bra klocka att ha om man skall starta en konversation.

IMG_2299.jpeg
Fan vad cool den är! En klocka som jag också saknar (säger jag inte det om alla jag sålt?! 😂)

Fungerade bra i kronans tjänst 😎🇸🇪
IMG_0432.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Dag 6: Sub-39

Versionen som hyllar Squale 60år. En av 150st. Och den som liknar Blancpain med Squale boett. Haft den på grönt canvas nästan sedan start. Gillar det militära och anspråkslösa. Finns här på KS med länk minns inte hos vem. Lite udda jämfört med övriga klockor som jag har från märket. Ligger ganska platt på handleden. Funkar fint på mig, men kanske inte på alla. 1521 ”kramar om” mycket mer.

Kupat glas som gör bilden lite skev.

IMG_2337.jpeg
 
Topp