Jag har 2st vita vintage gummi om någon är intresserad. Köpte från Schweiz. 20mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@MaBr, @ItsMrJones och ni andra som vet allt man kan veta om Squale...
Jag upptäckte nyss ett mycket störande fenomen som kräver svar.
Denna 1521 har 60 klick bezel
Men denna (@MaBrs gamla) har 120 klick!
Varför?
När ändrades det?
Vilken är senaste? 120 eller 60?
Är det slumpen eller normalt Italiensk förfarande?
Are you really sure? My 1521 from the end of 2017 has 60 clicks and I know that all of the watches sold during that period and a while after had the same. I think they transitioned to 120 clicks around 2018-2019 and that's also when they started to remove the Squale-text on the side of the case on some models. It was a pretty long cut-over period where you had no idea if you'd receive one with 60 or 120 clicks. Typical Squale behaviour.60 is vintage, 120 is modern. Both do a good job. I prefer 6o clicks, but these have more inriktning issues.
Härligt inlägg! Keep em’ comingDag 1: Master serien
Börjar stort och tjockt. Min första klocka ur denna serie var Galeazzi. Köpt begagnad här då jag inte tyckte om tjockleken och inte hängde på låset när de släpptes. Men oj vad fel jag hade, detta är en charmig dykare som varit med på charter med barnen och fått sina märken kring medelhavet. Den upplevs lyxigare än vad den är. Och välbyggd.
Nr två är MM versionen. Precis den clean militära looken jag var ute efter. Och tavlans sandwich dail ger vibbar till andra italienska dykare… fler här på KS som hängde på och köpte. Bra drag i tråden då. Bäst baksida med coat of arms.
Tredje och senaste klockan är Comsubin. Har minst charm av de tre. Även om titan och den blå färgen är . Lätt att bära och tjockleken märks inte av på armen.
Det stämmer! 21 mars släpps ny modell, och den kommer jag kunna erbjuda denna gång!Och så kommer det tydligen fler nyheter från märket.
Enligt länken så är det 21 mars som en ny Master modell släpps:
65 Squale Master || Squale Official Website
www.squale.ch
Fan vad cool den är! En klocka som jag också saknar (säger jag inte det om alla jag sålt?! )Dag 5: Tiger!
Detta är egentligen min weekend Squale. Idag fick den hänga med hela dagen. Tunn, sköna 70-tals vibb, och lätt knasig. Precis som en vintage klocka skall vara. Byggde av Squale från NOS delar med nytt urverk. Så bra och kul. Det är definitivt en bra klocka att ha om man skall starta en konversation.
Stilig på meshlänkFan vad cool den är! En klocka som jag också saknar (säger jag inte det om alla jag sålt?! )
Fungerade bra i kronans tjänst
Perfekt match på ditt Nato.Matic på mitt favorit-nato från Zuludiver, det funkar alltid!