Jag säger bara: bra fångat @MaBr.!Fan vad bra den är!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag säger bara: bra fångat @MaBr.!Fan vad bra den är!
![]()
Tack så mycket!Jag säger bara: bra fångat @MaBr.!En synnerligen skön klocka till ett osannolikt bra pris! Jag håller med dig om att klockans största svaghet är att dess skönhet är så f*rb-nnat svår att återge på på bild.
Fantastiska färger på vridring och index. Vissa ogillar allt som inte är vitt på vridring och index, men de är ursäktade då de inte har upplevt de utomordentliga färgvalen på denna klocka i verkligheten. Tavlan är utsökt, då den inte är svart utan mer gråblå. Jag gillar också visarna då de lirar väldigt bra med tavlan, index och vridringsinsertet.
Jätteplus också för frånvaron av den vedervärdiga Mercedesvisaren!
![]()
Ja, tavlan är rejält ombytlig minsann! Min bästa uppskattning (absolut ingen sanning) är gråblå.Jaså, är det gråblå den är? Har försökt sätta fingret på det men varje gång jag tittar så byter den färg.![]()
Eftersom jag inte har någon aning så går jag på sin uppskattning. Då slipper jag tänka mer på det!Ja, tavlan är rejält ombytlig minsann! Min bästa uppskattning (absolut ingen sanning) är gråblå.![]()
Spännande loggaHoppla!
![]()
![]()
Wow!!Hoppla!
![]()
![]()
Spännande logga
Det är en ny LE, vill tro att den hör ihop med fridykaren Alessia på något håll?Wow!!Riktigt fin. Någon modd eller?
Ah, okej! Coolt! Fan... jag som inte ska köpa mer klockor!!Det är en ny LE, vill tro att den hör ihop med fridykaren Alessia på något håll?
![]()
![]()
![]()
Har svårt för det där bezel insertet men vilken underbar tavla! Loggan med dykaren var riktigt läcker.Hoppla!
![]()
![]()
Har svårt för det där bezel insertet men vilken underbar tavla! Loggan med dykaren var riktigt läcker.Borde väl gå att slänga i ett insert från en vanlig 1521? Bezeln ser ju ut att vara samma.
Kul att det kommer nya varianter även om jag själv tycker det blir lite... platt med monokrom bezel.
Märkligt att det inte skulle gå att byta. Hur sitter det fast då?Det går inte att byta bara insert på 1521'an från vad jag har läst. Kruxet är att hela vridningen måste bytas, och i det här fallet är ju vridningen i en matt blästrad finish. Ser lite annorlunda ut från den vanliga blästrade men kanske ljuset som spökar?
Ahh, mitt misstag, slarvigt av mig! Insertet går att byta, men de verkar vilja sälja hela vridningen med insert istället för separat. Det är iallafal vad jag får fram via Google sökningar, men har inte gjort något djupgående arbete med detMärkligt att det inte skulle gå att byta. Hur sitter det fast då?Är det inte samma blästring så är risken stor att det ser helt tokigt ut. Väldigt svårt att jämföra om man inte ser dem sida vid sida.
Aha, vad störigt. Blir ju dyrt om man ska behöva byta ut hela bezeln.Ahh, mitt misstag, slarvigt av mig! Insertet går att byta, men de verkar vilja sälja hela vridningen med insert istället för separat. Det är iallafal vad jag får fram via Google sökningar, men har inte gjort något djupgående arbete med det
Jo precis, förvånar mig inte om den skulle gå för över hundringen.. i dollar! Hittade denna tråd https://forums.watchuseek.com/f74/squale-50-atmos-bezel-insert-1558714.html#/topics/1558714 där det bl.a står:Aha, vad störigt. Blir ju dyrt om man ska behöva byta ut hela bezeln.![]()
Snyggt med synkade visare
Bravo! Så ska det se ut!
Skillnaden i storlek är ganska stor men jag gillar lite större klockor. Men ingen är favorit, gillar båda. Favoriten är 1521Vad tycker du om den vanliga 1545 dykaren vs Gmt varianten? Vilken är favorit? Hur upplever du storleks skillnaden?
Mvh Emil
Skillnaden i storlek är ganska stor men jag gillar lite större klockor. Men ingen är favorit, gillar båda. Favoriten är 1521
Tyvärr, har bara haft den i några veckor och kommer behålla den (såg att den var slut hos Gnomon)Aah riktigt trevliga klockor allihopa! Du är inte sugen på att sälja gmt klockan då?![]()
Yes det är bara tropic som finns för tillfället och jag är lite kluven om man skall ta o beställa den eller hur jag ska göra..Tyvärr, har bara haft den i några veckor och kommer behålla den (såg att den var slut hos Gnomon)
Gör't. Bästa som hänt sedan skivat bröd.Yes det är bara tropic som finns för tillfället och jag är lite kluven om man skall ta o beställa den eller hur jag ska göra..