• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Fan vad bra den är!
PSX_20181017_170634.jpg
Jag säger bara: bra fångat @MaBr.!:) En synnerligen skön klocka till ett osannolikt bra pris! Jag håller med dig om att klockans största svaghet är att dess skönhet är så f*rb-nnat svår att återge på på bild.:mad: Fantastiska färger på vridring och index. Vissa ogillar allt som inte är vitt på vridring och index, men de är ursäktade då de inte har upplevt de utomordentliga färgvalen på denna klocka i verkligheten. Tavlan är utsökt, då den inte är svart utan mer gråblå. Jag gillar också visarna då de lirar väldigt bra med tavlan, index och vridringsinsertet.:) Jätteplus också för frånvaron av den vedervärdiga Mercedesvisaren!:D
1019.jpg

Jag säger bara: bra fångat @MaBr.!:) En synnerligen skön klocka till ett osannolikt bra pris! Jag håller med dig om att klockans största svaghet är att dess skönhet är så f*rb-nnat svår att återge på på bild.:mad: Fantastiska färger på vridring och index. Vissa ogillar allt som inte är vitt på vridring och index, men de är ursäktade då de inte har upplevt de utomordentliga färgvalen på denna klocka i verkligheten. Tavlan är utsökt, då den inte är svart utan mer gråblå. Jag gillar också visarna då de lirar väldigt bra med tavlan, index och vridringsinsertet.:) Jätteplus också för frånvaron av den vedervärdiga Mercedesvisaren!:D
1019.jpg
Tack så mycket! :D Håller med om att det är väldigt mycket klocka för pengarna. Det är på sätt och vis tråkigt att den är svår att fånga på bild men det är ju andras problem nu när jag har en som jag kan titta på varje dag. :angel: Jag tyckte att den var grym på bild men i verkligheten så är den sagolik!

Jaså, är det gråblå den är? Har försökt sätta fingret på det men varje gång jag tittar så byter den färg. :confused: Håller med till 100% när det gäller visarna. De passar klockan perfekt i både färg och utförande. Hade de haft Mercedes-visarna från den gamla GMTn hade jag aldrig köpt den. No offence om någon nu har den modellen men jag gillar dem inte alls. :meh:

Utan tvekan den bästa klockan jag har på (nästan) alla sätt och vis. Är väl bara min 1521 som kan konkurrera ut den som sommarklocka! :p

Kul att det kommer nya varianter även om jag själv tycker det blir lite... platt med monokrom bezel.

Senast ändrad:
Har svårt för det där bezel insertet men vilken underbar tavla! Loggan med dykaren var riktigt läcker. :D Borde väl gå att slänga i ett insert från en vanlig 1521? Bezeln ser ju ut att vara samma.
Kul att det kommer nya varianter även om jag själv tycker det blir lite... platt med monokrom bezel.

Det går inte att byta bara insert på 1521'an från vad jag har läst. Kruxet är att hela vridningen måste bytas, och i det här fallet är ju vridningen i en matt blästrad finish. Ser lite annorlunda ut från den vanliga blästrade men kanske ljuset som spökar?

Det går inte att byta bara insert på 1521'an från vad jag har läst. Kruxet är att hela vridningen måste bytas, och i det här fallet är ju vridningen i en matt blästrad finish. Ser lite annorlunda ut från den vanliga blästrade men kanske ljuset som spökar?
Märkligt att det inte skulle gå att byta. Hur sitter det fast då? :confused: Är det inte samma blästring så är risken stor att det ser helt tokigt ut. Väldigt svårt att jämföra om man inte ser dem sida vid sida.

Märkligt att det inte skulle gå att byta. Hur sitter det fast då? :confused: Är det inte samma blästring så är risken stor att det ser helt tokigt ut. Väldigt svårt att jämföra om man inte ser dem sida vid sida.
Ahh, mitt misstag, slarvigt av mig! Insertet går att byta, men de verkar vilja sälja hela vridningen med insert istället för separat. Det är iallafal vad jag får fram via Google sökningar, men har inte gjort något djupgående arbete med det

Ahh, mitt misstag, slarvigt av mig! Insertet går att byta, men de verkar vilja sälja hela vridningen med insert istället för separat. Det är iallafal vad jag får fram via Google sökningar, men har inte gjort något djupgående arbete med det
Aha, vad störigt. Blir ju dyrt om man ska behöva byta ut hela bezeln. :(

Aha, vad störigt. Blir ju dyrt om man ska behöva byta ut hela bezeln. :(
Jo precis, förvånar mig inte om den skulle gå för över hundringen.. i dollar! Hittade denna tråd https://forums.watchuseek.com/f74/squale-50-atmos-bezel-insert-1558714.html#/topics/1558714 där det bl.a står:
”I spoke with several US ADs and they all said that the bezels are only sold as complete bezels and not individual inserts. The cost is $125 plus shipping, according to one of the Squale official dealer sites that emailed me back...”

Medan en annan hävdar att han fick prisförslag på bara insert för $38 från Long Island

Man kanske skulle kolla med Gripenbro om de kan skaka fram ett. Problemet är ju bara att jag har fyllt min kvot för ett tag framåt eftersom jag köpte min Tropic GMT så det lär inte bli något nytt på ett tag. :)

Har kollat gångavvikelsen på min 1545 Tropic GMT och sen jag köpte den har den gått -0,7s per dag. Det får man väl ändå säga är helt okej även om jag föredrar att mina klockor går något för snabbt än något för sakta.

Bild på en annan klocka (som gör +0,5s) :)
PSX_20181025_123658.jpg

Tillbaka
Topp