• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Fortfarande kär! :happyhappy:
PSX_20181027_163353.jpg
Fick en bra träff på bilden av den matta urtavlan. Det är nog den svåraste klockan att fota för mig änn så länge. Kameran har väldigt svårt att fånga orginal färgerna.

Fick en bra träff på bilden av den matta urtavlan. Det är nog den svåraste klockan att fota för mig änn så länge. Kameran har väldigt svårt att fånga orginal färgerna.
Ja, det är löjligt svårt och framför allt att få med helheten med både tavla och bezel är stört omöjligt. Man får njuta av den på armen istället! :)

Hur upplever du kvalitén på den, är den i klass med 60 Atmos? Är sugen på en 1545 Ceramic Militare när den kommer i lager hos Gnomon. :)
Jag tycker den är bra, har ju ett par Rolex(ägt tidigare) att jamföra med och visst låset är lite rassligt, bezelen lite trög och kronan är lite svårare att skruva in men till det priset så är den mycket bra:) och givetvis inte Rolexklass men återigen, kostnad kontra kvalité är överlägsen.

Jag tycker den är bra, har ju ett par Rolex(ägt tidigare) att jamföra med och visst låset är lite rassligt, bezelen lite trög och kronan är lite svårare att skruva in men till det priset så är den mycket bra:) och givetvis inte Rolexklass men återigen, kostnad kontra kvalité är överlägsen.
Härligt, det var det jag ville höra! :) Kommer nog inte att ha den på länken så mycket och bezeln använder jag bara på sommaren när jag ska grilla, hehe. Hade inte förväntat mig Rolexklass heller med tanke på att man får 15st Squale 1545 för samma pris som en Submariner. :D Om det är någon som är sugen på att sälja sin 1545 Militaire så vet ni var den ska... :rolleyes:

Rumpa! Jag skulle precis beställa en Tropic GMT från Gnomonwatches eftersom de hade nya i lager och så är de slut igen.... Ingen som sitter på en fin och kan tänka sig att sälja? :)

Rumpa! Jag skulle precis beställa en Tropic GMT från Gnomonwatches eftersom de hade nya i lager och så är de slut igen.... Ingen som sitter på en fin och kan tänka sig att sälja? :)
Just snyggt! De tog slut för ungefär en vecka sedan så de gick åt snabbt, sålde slut på två veckor. Den här modellen kommer en gång i halvåret så det är ju ett tag kvar till nästa batch. :( Ligger en på C24 som något pucko försöker kränga för 20' så skynda fynda! ;) Hoppas att du får tag på en, det är en underbar klocka. :D

Tillbaka
Topp