• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

milos150

Breitling
Jag är nästan helt säker på att det blir en 1521 med blå urtavla vilken dag som helst nu... Men jag har lite frågor kring klockan och skulle vara tacksam om någon kunde upplysa mig:

1. Sja man beställa från Squale själva och deras kontor i Italien, eller ska man köra på Squale Sverige (Gripenbro)?
2. Kan man lämna in en Squale på bra service någonstans i Sverige eller måsta man skicka de hela vägen tillbaka till Italien?

Tack för svar på förhand :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är nästan helt säker på att det blir en 1521 med blå urtavla vilken dag som helst nu... Men jag har lite frågor kring klockan och skulle vara tacksam om någon kunde upplysa mig:

1. Sja man beställa från Squale själva och deras kontor i Italien, eller ska man köra på Squale Sverige (Gripenbro)?
2. Kan man lämna in en Squale på bra service någonstans i Sverige eller måsta man skicka de hela vägen tillbaka till Italien?

Tack för svar på förhand :)

1. Jag beställde från Gripenbro och är supernöjd. Annars brukar det ju studsa runt bättre beggade exempel här alltsom oftast.
2. Verket är ett standard ETA så vilken kompetent urmakare som helst borde kunna serva det.
 

milos150

Breitling
Tack för responsen! Anade att ETA 2428 gick att serva lite vart som :) Jag tror att klockan kommer köpas in från Squale iaf, känns lite speciellt att köpa direkt från tillverkaren :)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Dassigt ljus och väder idag
image.jpeg
 

Maer

Cartier
Har en Squale 1545 Heritage som jag funderar på att sälja för att få ut pengar för ett kommande köp. Någon som vet vad man kan tänkas få för en sådan i bra skick, endast några få hairlines och en länk i mycket bra skick. Är ca 1 år gammal.
 
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
I såna fall har jag säkert fel. Tyckte bara de såg likadana ut. Blir nog tvungen att klicka hem ett från watchgecko i såna fall. Kan det vara något så spännande som ett nytillverkat Tropic med samma kvalitetskänsla som de gamla?
Det vore faktiskt kul att se om det finns ett riktigt bra nytillverkat tropic!

Köpte tre stycken från Kellortavike (samma som hos Geckota) och måste säga att dom var riktigt bra. Typ Bonetto-kvalitet. Supernöjd! Tack @North!
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Nu landande denna patinerade "krigaren":
Första Squalen/klocka denna typen av boett, måste säga att den är riktigt bekväm!
IMG_5356.JPG


Passade på att klicka hem denna också:
IMG_5354.JPG


IMG_5355.JPG

Quartz, gul lume och dålig krona är kanske inte favoriter i sig... Men ihop med feta Bundboetten i sliten pvd och "bakelit"insert så blir den rätt ball(hoppas jag).
 

Greven

Audemars
Nu landande denna patinerade "krigaren":
Första Squalen/klocka denna typen av boett, måste säga att den är riktigt bekväm!
IMG_5356.JPG


Passade på att klicka hem denna också:
IMG_5354.JPG


IMG_5355.JPG

Quartz, gul lume och dålig krona är kanske inte favoriter i sig... Men ihop med feta Bundboetten i sliten pvd och "bakelit"insert så blir den rätt ball(hoppas jag).
Dubbelgrattis!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kanske har diskuterats tidigare men vart får man bäst pris på en ny 1521? :) Tänker tex direkt från Italien
 
Topp