Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag bumpar min egna fråga.
Där tycker jag du lyckades fånga den svårfotade klockanFortfarande favoriten...
![]()
Fast det senare har väl inte hänt sedan före Blancpain återuppväcktes av JCB dvs när Von Buren roddade Squale? Känns som om den nuvarande boettfabriken har lika mycket med Blancpain att göra som Blancpain och mjölnarindustrin.Jag hade tidigare under en kort period en Blue Lagoon Turtle. Sedan ett par dagar tillbaka rockar jag en 1521:a. Väldigt nöjd. Men, urtavlan, visarna var klar finare på min Seiko, ingen tvekan. Men boetten på Squalen är something else. Förstår att de levererar till dyrare märken som BlancPain.
Fast det senare har väl inte hänt sedan före Blancpain återuppväcktes av JCB dvs när Von Buren roddade Squale? Känns som om den nuvarande boettfabriken har lika mycket med Blancpain att göra som Blancpain och mjölnarindustrin.
Min är inte trög, snarare fantastiskt Italiano-schlappischlappi.Finns det fler än jag som upplever att vridningen är (extremt) trög på 1521 jämför med andra märken?
Vridnigen på min har lite mer motstånd än andra jag har haft/ provat men känns bra, skulle beskriva den som tight och inte trögFinns det fler än jag som upplever att vridningen är (extremt) trög på 1521 jämför med andra märken?
Breaking News:
![]()
Har nog lagt 10h+ på att googla/instagramma efter en länk som passar under alla perioder jag har ägt 1521 men alltid fått ge upp.Berätta mer!
Har nog lagt 10h+ på att googla/instagramma efter en länk som passar under alla perioder jag har ägt 1521 men alltid fått ge upp.
Hittade denna länken av en slump förra veckan, inte 100%-ig passform men ser bra ut på handleden!
![]()
Grymt snyggt! Nu får du dela med digHar nog lagt 10h+ på att googla/instagramma efter en länk som passar under alla perioder jag har ägt 1521 men alltid fått ge upp.
Hittade denna länken av en slump förra veckan, inte 100%-ig passform men ser bra ut på handleden!
![]()
Nej på handleden lägger man inte märke till glipanHaha suttit i samma båt med länk-sökandet, kommer inte överens med milanese-länken. Ser ju bra ut och den glipan på sidan lär inte synas när den väl sitter på?
För att super-matcha boett med länk kan du ju alltid slipa ovansidan på bandhornen![]()
Grymt snyggt! Nu får du dela med digBorstad och allt! Vart finns den att köpa?
Wristshot hade varit trevligt!Har nog lagt 10h+ på att googla/instagramma efter en länk som passar under alla perioder jag har ägt 1521 men alltid fått ge upp.
![]()
Har haft min 1521 sedan dec. och kan inte klaga på kvaliten. Skulle vara lume då som försvinner ganska fort. Jämfört med certina tror jag att det sitter ett bättre eta 2824 i Squalen än i Certina ( finns väl olika grader på detta verk där Squale använder det näst högsta). Min Squale håller tiden bättre än min Certina! Meshen har en härlig tyngd och en kraftig claps vilket ger ett högt kvalitetsintryck.
Traktorverk, som en sub. Precis som sig bör på denna typen av klockor![]()
Kallar du detta Top grade? Tog detta foto på en 1521 igår.
Dock inte Top grade vilket folk här verkar tro.Traktorverk, som en sub. Precis som sig bör på denna typen av klockor![]()
Det är Elabore, inte "standard", standard har annan upphängning av balansen.Min kunskap är begränsad. Har 1521 ens ETA 2824-2 elaboré med utgångspunkt i bilden bifogat av Yonsson?