Hej
Då har det blivit dags för mig att skaffa min första Squale.
1545 eller liknande köpes.
Mvh
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej
Mvh
Tack. Men länk är viktigt för mig.
Tack. Men länk är viktigt för mig.
Ny kläder på 1521:an idag. Admirality grey Nato från Phoenix! Detta är verkligen en klocka som jag aldrig kommer att tröttna på och utan tvekan den som får mest tid på armen. Längtar tills det blir vårvärme för då är det dags att dressa den i orangea kläder inför sommaren!
![]()
Jag har ett orange Centurion Bonetto 281 till min. Sköna retrovibbar på det och löjligt skönt!Ser mycket bra ut, den klär sig verkligen bra i allt
Gällande orange; är det någon som sitter på tips för orange'a gummin som har mönster/textur?
Har haft min på ett Hirsch Pure, fantastisk känsla och kvalité men samtidigt såååå tråkigt då det bara är blankt..
![]()
Har du bild med bandet på klockan? Den combon blev man ju sugen på!Jag har ett orange Centurion Bonetto 281 till min. Sköna retrovibbar på det och löjligt skönt!
![]()
Jag har ett orange Centurion Bonetto 281 till min. Sköna retrovibbar på det och löjligt skönt!
![]()
Tyvärr, har inte någon bild men skulle kunna ta en om du orkar vänta några dagar?Har du bild med bandet på klockan? Den combon blev man ju sugen på!![]()
Nej, det är rakt tyvärr. Dock ganska tunt så det är skönt ändå, mer om man inte gillar rent visuellt att det inte smalnar av. Om det är det orangea i det vänstra hörnet du menar så finns det ett Squale original som liknar det.Ser bra ut, verkar inte smalna av något dock?
Kan man kanske specialbeställa hos Bonetto? Såg den här bilden på deras sida.. det där orangea dragspelsgummit i högra hörnet
![]()
Nej, det är rakt tyvärr. Dock ganska tunt så det är skönt ändå, mer om man inte gillar rent visuellt att det inte smalnar av. Om det är det orangea i det vänstra hörnet du menar så finns det ett Squale original som liknar det.
http://www.squale.de/en/collection/50-orange-rubber-strap-for-50-atmos.html
![]()
![]()
Här är ett annat som också liknar från Zuludiver:
https://www.royalstraps.se/product/orange-zuludiver-284-4928164
![]()
Riktigt snyggt! Är själv sugen på att köpa ett sånt. @JCE är detta något du har möjlighet att plocka hem?Hittade lite inspirerande bilder.. blev ännu mera sugen
![]()
![]()
Snyggast av de oreanga så här långt. Men helst skulle jag vilja ha en oreange variant av det svarta som Gripenbro har på sin hemsida.![]()
![]()
Helt otroligt sugen på en 1521. Lite osäker på storleken dock. Vill ju helst inte ha något över 40 mm men den är ju så sjukt snygg. Alla verkar påstå att den bärs mindre än sina 42 mm? Sen valet mellan blå eller svart? Beslutsångest![]()
Bara att slå till! Jag är riktigt nöjd med min 1521. Helt underbar med den blå urtavlan. Så jag slår ju såklart ett slag för den! Jag tycker också den bärs mindre än sina 42 mm. Luggarna är lite lätt böjda så den ”kramar” handleden på ett skönt sätt vilket jag tror gör att den bärs mindre.Riktigt sugen här med. Nära nu.
Undrar ju om den någonsin kommer få se ljuset..Squale Giramondo GMT
![]()
Underbart! Stort grattis! Ser fram emot lite bilderJag har gjort det nu.
Köpt en 1521 026 Ocean. Lätt nya favoritklockan hemma. Måste bara ta några foton och posta![]()
Jag tycker det var svårt att fixa själv, så gick till Stjärnurmakarna. De satt rätt hårt alltså!Jag behöver lite hjälp med att justera Squales mesh. Spelar det någon roll åt vilket håll jag trycker ut sprintarna? Jag hittar inga pilar som visar riktning och jag tycker sprinten ser likadan ut på båda sidor.
Om du kollar noga på sprintarna bör de ha en sida med en "spets", den andra har ett "spår". Spåret uppkommer genom att sprinten ligger dubbelvikt. Tryck på spetsen skulle jag säga.Jag behöver lite hjälp med att justera Squales mesh. Spelar det någon roll åt vilket håll jag trycker ut sprintarna? Jag hittar inga pilar som visar riktning och jag tycker sprinten ser likadan ut på båda sidor.
Jag får ta fram luppenOm du kollar noga på sprintarna bör de ha en sida med en "spets", den andra har ett "spår". Spåret uppkommer genom att sprinten ligger dubbelvikt. Tryck på spetsen skulle jag säga.