• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Gammelhajen på idag. Pissväder ute och försöker stålsätta mig för en skogsrunda.
kMks9Vt.jpg

Hej Squaleiter... eller Squaleistas kanske :)

Dregglar lite efter en 1521 och spanat in Onda, t183 och full lume varianterna men jag blir inte riktigt klok på hur stor klockan är. Vissa säger att klockan är 14mm och vissa 12,5mm. Är dessa tre varianter olika höga? Någon här inne som sitter på dessa modeller och kan berätta hur tjocka de är? 12,5mm skulle funka för mig men 14mm går fetbort. @MaBr har väl en full lume iallafall ;)

Dregglar lite efter en 1521 och spanat in Onda, t183 och full lume varianterna men jag blir inte riktigt klok på hur stor klockan är. Vissa säger att klockan är 14mm och vissa 12,5mm. Är dessa tre varianter olika höga? Någon här inne som sitter på dessa modeller och kan berätta hur tjocka de är? 12,5mm skulle funka för mig men 14mm går fetbort. @MaBr har väl en full lume iallafall ;)
Bra fråga, står olika mått beroende på var man kollar :confused:
Full lume samt Onda borde du kunna få svar på här men T183 har jag bara sett på Zackrissons arm om han nu har den kvar.
Kanske den är någon mm högre pga 60 Atmos klassningen men nu gissar jag hej vilt.
Det jag vet med säkerhet är att vissa äldre 1521 har lätt välvt glas (de med tvåfärgade inlägg) men nu var det ju inte dessa som var på din lista.
Aja, kul om du börjar hänga här tycker jag så hoppas du hittar en sköning som passar dig :happyhappy:

Bra fråga, står olika mått beroende på var man kollar :confused:
Full lume samt Onda borde du kunna få svar på här men T183 har jag bara sett på Zackrissons arm om han nu har den kvar.
Kanske den är någon mm högre pga 60 Atmos klassningen men nu gissar jag hej vilt.
Det jag vet med säkerhet är att vissa äldre 1521 har lätt välvt glas (de med tvåfärgade inlägg) men nu var det ju inte dessa som var på din lista.
Aja, kul om du börjar hänga här tycker jag så hoppas du hittar en sköning som passar dig :happyhappy:
På ett eller annat sätt hotar jag nog hit ;) Ingen som har en T183 alltså :eek: @Zackrissonsur.se vet du hur hög en T183 är och är den tjockare än Onda och Full Lume? :)

Ingen skillnad mellan min blåa 1521 och full lume, är samma boett. :)

Börjar känna att det är dags att slå till på en Squale 1521. Har sneglat på den serien i flera år, men aldrig kommit till skott. Men nu känner jag att det är dags! Vad för svenska återförsäljare finns det av Squale? Vem rekommenderar ni? :)
Det gör du rätt i, fick nyligen hem min och är supernöjd! Rekommenderar @Zackrissonsur.se som är aktiv på forumet, har bra priser och hög servicenivå :)

I dagens historiehörna snackar vi Monique Von Buren, alltså Charles dotter. Vad kan hon ha på armen här tro?
Måste säga att hon ser galet pigg ut för sin ålder, inte direkt jätteful i sin ungdom heller :angel:
@MaBr ! Har inte du ett gammalt skakigt videoklipp när hon är med och bärgar arkeologiska prylar eller något sånt?
78mDCYg.jpg

Här med den store Enzo himself:
NPhGOnf.jpg

qACJQtH.jpg

I dagens historiehörna snackar vi Monique Von Buren, alltså Charles dotter. Vad kan hon ha på armen här tro?
Måste säga att hon ser galet pigg ut för sin ålder, inte direkt jätteful i sin ungdom heller :angel:
@MaBr ! Har inte du ett gammalt skakigt videoklipp när hon är med och bärgar arkeologiska prylar eller något sånt?
78mDCYg.jpg

Här med den store Enzo himself:
NPhGOnf.jpg

qACJQtH.jpg

1521-026PVD-W-2.jpg

Fast med detta vridringsinlägg
111.jpg

Tillbaka
Topp