Jag tycker att det är väldigt märkligt att man lägger tid och pengar på att ta fram en länk till Sub-39 men inte till 1521 eller Matic.Squale borde verkligen släppa länkar till 1521 och Matic
Hur hade era önske-länkar sett ut till de modellerna?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att det är väldigt märkligt att man lägger tid och pengar på att ta fram en länk till Sub-39 men inte till 1521 eller Matic.Squale borde verkligen släppa länkar till 1521 och Matic
Jag tycker att det är väldigt märkligt att man lägger tid och pengar på att ta fram en länk till Sub-39 men inte till 1521 eller Matic.
Hur hade era önske-länkar sett ut till de modellerna?![]()
Är generellt inget fan av jubilee men de är ju sjukt bekväma, speciellt om de är lite härligt rassliga som det som sitter på 38mm 1545.Jubilee![]()
Skulle vilja se ett klassiskt oyster. (Lånad bild från nätet.)Jag tycker att det är väldigt märkligt att man lägger tid och pengar på att ta fram en länk till Sub-39 men inte till 1521 eller Matic.
Jubilee, oyster och BoR så finns det något för allaJag tycker att det är väldigt märkligt att man lägger tid och pengar på att ta fram en länk till Sub-39 men inte till 1521 eller Matic.
Väldigt tjusigt!Skulle vilja se ett klassiskt oyster. (Lånad bild från nätet.)![]()
![]()
BoR är sjukt bra på alla sätt och vis men det känns lite uttjatat. Jag hade gärna sett något från deras historia, typ som den rullade "H-länke" som satt på till exempel 2001 och 600.Jubilee, oyster och BoR så finns det något för alla![]()
Ja det där är ju på en helt annan nivåVäldigt tjusigt!
BoR är sjukt bra på alla sätt och vis men det känns lite uttjatat. Jag hade gärna sett något från deras historia, typ som den rullade "H-länke" som satt på till exempel 2001 och 600.
![]()
![]()
![]()
Fanns med passande ändlänkar till Master också.
![]()
Annars lite inspiration från förr! Den som finns i den första annonsen är också riktigt cool.
![]()
![]()
![]()
Jag vet inte riktigt hur den typen av länk hade fungerat med mer moderna tekniker men det hade varit coolt om den gick att återskapa med med en lite stadigare konstruktion.Ja det där är ju på en helt annan nivåNågon av dom hade ju varit riktigt retro najs
![]()
Sånt här gillar jag. Samarbeten som:
Japp, jag håller helt med. Det är precis så en co-branding ska se ut!Sånt här gillar jag. Samarbeten som:
1: Utnyttjar traditionen av dubbel-logga.
2: Klassisk modell, inga konstigheter.
3: Ny men ändå ett konservativt färgval.
Ingen revolution men välkommet!
Den försvann upp på ett ställe vi inte fick prata om.Vart tog den intressanta diskussionen kring co-brandingen och Squales samarbete med militärpolisen i San Marino vägen?
Den där tjusiga länken verkar vara identisk med den som var ”unik” för min Enicar Sherpa Electric!…..
Annars lite inspiration från förr! Den som finns i den första annonsen är också riktigt cool.
![]()
Det är ju onekligen samma design! Ska erkänna att jag aldrig har sett en Squale med den där länken så det är inte ens säkert att den såldes på riktigt.Den där tjusiga länken verkar vara identisk med den som var ”unik” för min Enicar Sherpa Electric!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Båda är från Schweiz så varför inte…![]()
ENICAR gjorde ju aldrig några egna länkar heller men den är inte märkt med GF eller liknande men välbyggd ändå, vilket ENICARS länkar inte var i övrigt!Det är ju onekligen samma design! Ska erkänna att jag aldrig har sett en Squale med den där länken så det är inte ens säkert att den såldes på riktigt.![]()
Squale gjorde (och gör) inte heller sina egna länkar, gummin etc. heller så det kan säkert vara så att det kom från samma leverantör.ENICAR gjorde ju aldrig några egna länkar heller men den är inte märkt med GF eller liknande men välbyggd ändå, vilket ENICARS länkar inte var i övrigt!![]()
Jag håller med. Gillar inte loggan. Men dom gammal när den va rak tycker jag ser bättre ut. Men tänkt köpa ibland men lutar alltid åt nåt annat ändå.Har svårt för loggan. Sen finns det ju som du säger massor av hommagemodeller.
Men en unik vintage squale skulle man väl kunna testa.
Sommardinkan på!![]()
Hänger mig på den.
Ut i solen!
Sjukt hur blå den är
![]()
![]()
Gud vilken härlig medelhavsblå färg!Måste skaffa mesh, kanske anledning att skaffa en till Squale med mesh?
![]()
Riktigt trevlig pjäs. Någon som känner till historiken bakom alstret?