GrandSeiko
Basic
Hade den varit 40mm och lug to glug typ 46-47 så hade ha nypit den rakt avEn riktig tjockis! Rimligt prissatt ändå med €1250.
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade den varit 40mm och lug to glug typ 46-47 så hade ha nypit den rakt avEn riktig tjockis! Rimligt prissatt ändå med €1250.
![]()
![]()
![]()
Om det är samma som vanliga 1521 så är boetten faktiskt bara 40,5mm men lug-lug kommer man tyvärr inte undan.Hade den varit 40mm och lug to glug typ 46-47 så hade ha nypit den rakt av
Tjena tråden. Jag äger en 40mm Squale GMT ceramica som jag är svinnöjd med. Så pass nöjd att jag är lite sugen på att skaffa en till Squale. Men den jag har är precis vad mina handleder klarar av. Har aldrig hittat en 40mm som sitter så bra som denna gör. Så jag undrar om nån i tråden har koll på om det är samma case på Squales 20 Atmos 1545 dykare (Submariner stil på klockorna).
Enligt hemsidorna verkar deras subs case vara 1 mm större och lite tjockare men det är inte alltid det stämmer så tänkte se om nån i tråden har ägd båda och kan väga in med en åsikt?? Bifogar bilder på klockorna så ni vet vad jag snackar om.
Ber om ursäkt för formatet, sitter på telefon och skriver. Det går sådär.....
Ps. Om trådreglerna förhindrar massa svar får ni gärna skicka meddelande direkt till mej!
Ja det va Min grundtanke också men trots det så står det olika mått på hemsidorDet där ska väl vara samma case... eller?
Fler släpp med 1521-caset hade varit välkommet imo.En riktig tjockis! Rimligt prissatt ändå med €1250.
![]()
![]()
![]()
En riktig tjockis! Rimligt prissatt ändå med €1250.
![]()
![]()
![]()
Verkar som att den randiga varianten var något tunnare.Är det samma modell som kom för ett par år sedan och som då var randig?
Width (without crown) | 42mm |
Thickness | 13mm |
Lugs | 20mm |
Lug to lug | 48mm |
Hjälp, 2,5mm extra skojar man inte bort, det är typ Matic-tjockt inklusive densammas rejält kupade glasVerkar som att den randiga varianten var något tunnare.
Width (without crown) 42mm Thickness 13mm Lugs 20mm Lug to lug 48mm
Kul att du är tillbaka! Tjockleken skrämmer inte mig, den är som sagt 1mm tunnare än FF96 och den bärs riktigt bra. Ser dock ut som att det inte är lika mycket av baksidan som sticker ut som på FF96 utan hela boetten ser tjockare ut.Hjälp, 2,5mm extra skojar man inte bort, det är typ Matic-tjockt inklusive densammas rejält kupade glas
(hälsar mig själv välkommen åter till tråden efter ha varit olydig, det var dumt. sorry alla!)
Grazie mille! Ja, du har koll på det där och som du säger är hårda mått på pappret inte alltid synonymt med verkligheten.Kul att du är tillbaka! Tjockleken skrämmer inte mig, den är som sagt 1mm tunnare än FF96 och den bärs riktigt bra. Ser dock ut som att det inte är lika mycket av baksidan som sticker ut som på FF96 utan hela boetten ser tjockare ut.
Jag har endast ägt den svarta/gråa (numera @KlockTotte ’s), och det jag kan säga är att den överträffade alla mina förväntningar och var ännu finare i verkligheten! Helt underbar klocka!Squale-galningar, jag behöver er. Jag har sålt min blå 1521 och har siktet inställt på en Matic. Är den polerade svartorangebruna så snygg i verkligheten som den är på bilderna? Ibland ser den lite mjäkig ut i färgerna, men ibland är det rejält drag.
Jag har varit bombsäker på att jag vill ha en blåvit Matic, men den svartorangebruna verkar grymt fin...
Eko på @McNulty s analys. Som alla polerade discokulor till Matics...bättre i verkligheten, svåra som tusan att göra rättvisa på bild.Squale-galningar, jag behöver er. Jag har sålt min blå 1521 och har siktet inställt på en Matic. Är den polerade svartorangebruna så snygg i verkligheten som den är på bilderna? Ibland ser den lite mjäkig ut i färgerna, men ibland är det rejält drag.
Jag har varit bombsäker på att jag vill ha en blåvit Matic, men den svartorangebruna verkar grymt fin...
Jag har endast ägt den svarta/gråa (numera @KlockTotte ’s), och det jag kan säga är att den överträffade alla mina förväntningar och var ännu finare i verkligheten! Helt underbar klocka!
Min kvalificerade killgissning är att samma gäller den bruna/orangea. Tror inte du blir besviken
Slänger med en arkivbild!
![]()
Tack för input! Det är ju exakt det ni säger som jag misstänker, haha. Nu är frågan vem som har en Matic att sälja till mig...Eko på @McNulty s analys. Som alla polerade discokulor till Matics...bättre i verkligheten, svåra som tusan att göra rättvisa på bild.
Hade den bruna för ett par år sen. Förbaskat trevlig om man gillar lite udda färg.
Nackdelar, svår med band och den var hopplös under vattnet pga allt bling
![]()
![]()
Säljaren på butiken på kungsholmen som har Squale sa att Matic var jättebra att dyka med om man dyker med nyfikna djur, eftersom klockans glas och bling lockar till sig nyfikna fiskar, rockor och andra krabater.Eko på @McNulty s analys. Som alla polerade discokulor till Matics...bättre i verkligheten, svåra som tusan att göra rättvisa på bild.
Hade den bruna för ett par år sen. Förbaskat trevlig om man gillar lite udda färg.
Nackdelar, svår med band och den var hopplös under vattnet pga allt bling
![]()
![]()
- Vilken butik på Kungsholmen säljer Squale? Har de många hemma?Säljaren på butiken på kungsholmen som har Squale sa att Matic var jättebra att dyka med om man dyker med nyfikna djur, eftersom klockans glas och bling lockar till sig nyfikna fiskar, rockor och andra krabater.
Stjärnurmakarna Flemingatan. Andra frågan får @hiro gärna svara på för det vet inte jag...- Vilken butik på Kungsholmen säljer Squale? Har de många hemma?
F_n va coolt , kan man klämma lite och samtidigt stötta en "brick&morter"Squale hos Stjärnis Kungsholmen. Det var nytt för mig iallafall.
![]()