@CheGuevara bezel action är det enda jag kan klaga på. Pinsamt dåligt.
Annars är det en fullträff till klocka
Annars är det en fullträff till klocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma för mig. Fin boxInte dålig, men inte sånt habegär att jag börjar fundera på att utöka samlingen..
Jag hörde/läste någon stans att gummit är rätt långt. Var det något du reflekterade över?Squale SUB-37 mini-recension
![]()
Spontana intryck
Plånboksnerven kved lite när jag packade upp den, då den fått konkurrera med 1521, Fleux, Baltic och annat. Medföljande gummi är inte heller min grej, så hade svårt med anknytningen i början.
- Inte mycket klocka för pengen! Bokstavligt talat, den är liten och nätt. Men kanske också ur ett ”vad får man”-perspektiv jämfört med övriga Squales.
- Hoppas du gillar vintageradium-lume! Hittade ett plåsterfärgat nato i lådorna som matchar ganska bra.
Nu efter en dags tillvänjning är jag nog fast. 11mm tjock, 37mm case och ändå 300m är rätt grymt. Nodate Sellita-urverk är också trevligt. Boetten är riktigt snygg och välgjord såvitt jag kan bedöma. Nato ger lite mer ”kropp” åt den, ändå är den så pass lätt och bekväm att den inte är i vägen eller knappt märks.
Den är snygg och somrig, andas kortbyxor, ljusa kläder och billigt rosévin, snarare än dykning, sand och grus. En frisk fläkt. Snart känns det som att jag alltid haft en Squale SUB-37.
![]()
Gällande att det är 20 mm bandbredd är det ju klart bättre än 19 mm. Tänkte, ”kan de verkligen gjort en ny länk i 20 eller använder de den som är 19 från övriga 2001-kolleltionen?”![]()
Jag gillar den. Jag tycker det är den snyggaste färgställningen hittills på 2001orna och den passar bättre utan blingiga applicerade index. 20 mm bandbredd istället för 19 är ju ett plus också.
Att lådan redan innehåller en blå COSC kan eventuellt rädda plånkan från en 20000 kronors smäll..
Lite slött kan jag tycka… hade ju gått enkelt att designa en ny endlink som faktiskt passar, så hade dom sluppit göra om hela länken.Gällande att det är 20 mm bandbredd är det ju klart bättre än 19 mm. Tänkte, ”kan de verkligen gjort en ny länk i 20 eller använder de den som är 19 från övriga 2001-kolleltionen?”
Jag tror på det sistnämnda. Och den här videon verkar bekräfta det
Visst är det lite glapp där i kanten?
![]()
Håller helt med. Ganska B faktiskt. Hade stört mig som fan på det. Tur jag inte hann köpa enLite slött kan jag tycka… hade ju gått enkelt att designa en ny endlink som faktiskt passar, så hade dom sluppit göra om hela länken.
Sjukt fattigt. Tur att du upptäckte för även jag var på väg att slå till…Gällande att det är 20 mm bandbredd är det ju klart bättre än 19 mm. Tänkte, ”kan de verkligen gjort en ny länk i 20 eller använder de den som är 19 från övriga 2001-kolleltionen?”
Jag tror på det sistnämnda. Och den här videon verkar bekräfta det
Visst är det lite glapp där i kanten?
![]()
Håller helt med. Ganska B faktiskt. Hade stört mig som fan på det. Tur jag inte hann köpa en![]()
Jag tror att ni kan hala fram plånböckerna igen.. Urklippt från en YT-video. Jag gissar att det är en skuggning på Gnomons video, för visst ser det tightare ut här?Sjukt fattigt. Tur att du upptäckte för även jag var på väg att slå till…
Ja, det ser ju verkligen bättre ut. Då är den helt plötsligt väldigt intressant igen. Fan också!Jag tror att ni kan hala fram plånböckerna igen.. Urklippt från en YT-video. Jag gissar att det är en skuggning på Gnomons video, för visst ser det tightare ut här?
![]()
![]()
Troligen samma länk och samma case, dvs med 19mm lug width, som tidigare modeller. Det är inte första gången det är otydligt.Ja, det ser ju verkligen bättre ut. Då är den helt plötsligt väldigt intressant igen. Fan också!![]()
Som alltid när det gäller Squale då, väldigt italienskt och förvirrande!Troligen samma länk och samma case, dvs med 19mm lug width, som tidigare modeller. Det är inte första gången det är otydligt.
Chronofactum skriver i alla fall 19mm.
![]()
Nej, det kan jag inte påstå att jag gjorde där och då. Men jag jämförde med lite olika (icke-gummi) band i lådan, och Squalegummit är typ 1 cm längre än medel.Jag hörde/läste någon stans att gummit är rätt långt. Var det något du reflekterade över?
Om du får för dig att sälja, kan du PM:a mig. Jag skulle mycket väl kunna vara sugen!![]()
hell yeah, broder! Välkommen till klubben, bra köpHapp. Varit sugen på att testa Squale en längre tid. Men frågan var vilken.![]()
![]()
![]()
![]()
Där har vi svaret![]()
Sett till priset så tycker jag den ändå får anses bra. Länken känns rejäl. Claspen är väl lite grov, Känns väl inte epig, men kunde vara lite mjukare.hell yeah, broder! Välkommen till klubben, bra köp
Hur tycker du länk och clasp är rent kvalitetsmässigt? Måste ta tummen ur och beställa den snart…
![]()
MehHur är lysmassan på 1545?
Heh, som på mycket annat dåMeh
Meh