• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

IMG_1576.png

Jag gillar den. Jag tycker det är den snyggaste färgställningen hittills på 2001orna och den passar bättre utan blingiga applicerade index. 20 mm bandbredd istället för 19 är ju ett plus också.
Att lådan redan innehåller en blå COSC kan eventuellt rädda plånkan från en 20000 kronors smäll..

Senast ändrad:
Squale SUB-37 mini-recension

IMG_7798.jpeg

Spontana intryck
  • Inte mycket klocka för pengen! Bokstavligt talat, den är liten och nätt. Men kanske också ur ett ”vad får man”-perspektiv jämfört med övriga Squales.
  • Hoppas du gillar vintageradium-lume! Hittade ett plåsterfärgat nato i lådorna som matchar ganska bra.
Plånboksnerven kved lite när jag packade upp den, då den fått konkurrera med 1521, Fleux, Baltic och annat. Medföljande gummi är inte heller min grej, så hade svårt med anknytningen i början.

Nu efter en dags tillvänjning är jag nog fast. 11mm tjock, 37mm case och ändå 300m är rätt grymt. Nodate Sellita-urverk är också trevligt. Boetten är riktigt snygg och välgjord såvitt jag kan bedöma. Nato ger lite mer ”kropp” åt den, ändå är den så pass lätt och bekväm att den inte är i vägen eller knappt märks.

Den är snygg och somrig, andas kortbyxor, ljusa kläder och billigt rosévin, snarare än dykning, sand och grus. En frisk fläkt. Snart känns det som att jag alltid haft en Squale SUB-37.
IMG_7801.jpeg
Jag hörde/läste någon stans att gummit är rätt långt. Var det något du reflekterade över?

IMG_1576.png

Jag gillar den. Jag tycker det är den snyggaste färgställningen hittills på 2001orna och den passar bättre utan blingiga applicerade index. 20 mm bandbredd istället för 19 är ju ett plus också.
Att lådan redan innehåller en blå COSC kan eventuellt rädda plånkan från en 20000 kronors smäll..
Gällande att det är 20 mm bandbredd är det ju klart bättre än 19 mm. Tänkte, ”kan de verkligen gjort en ny länk i 20 eller använder de den som är 19 från övriga 2001-kolleltionen?”

Jag tror på det sistnämnda. Och den här videon verkar bekräfta det 😅

Visst är det lite glapp där i kanten?
IMG_0375.jpeg

Gällande att det är 20 mm bandbredd är det ju klart bättre än 19 mm. Tänkte, ”kan de verkligen gjort en ny länk i 20 eller använder de den som är 19 från övriga 2001-kolleltionen?”

IMG_0375.jpeg
Lite slött kan jag tycka… hade ju gått enkelt att designa en ny endlink som faktiskt passar, så hade dom sluppit göra om hela länken.

IMG_0375.jpeg
Sjukt fattigt. Tur att du upptäckte för även jag var på väg att slå till…

Jag hörde/läste någon stans att gummit är rätt långt. Var det något du reflekterade över?
Nej, det kan jag inte påstå att jag gjorde där och då. Men jag jämförde med lite olika (icke-gummi) band i lådan, och Squalegummit är typ 1 cm längre än medel.

IMG_7881.jpeg

Ovan är en simulering av hur det skulle vara på min 16,5cm handled. Det ser långt ut får jag nog säga, även om man räknar med att jag kanske valt något hål fel här.

Tillbaka
Topp