BCKSTRM
Guld
Fan vad fin! Är själv sugen på en small second, men nu blev jag kär i den där också... Skit ocksåInte supertunn (namnet till trots) med sina 9.9 mm totalt varav verket är 4.9 mm, men platsen är i alla fall ekonomiskt använd.
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan vad fin! Är själv sugen på en small second, men nu blev jag kär i den där också... Skit ocksåInte supertunn (namnet till trots) med sina 9.9 mm totalt varav verket är 4.9 mm, men platsen är i alla fall ekonomiskt använd.
![]()
![]()
![]()
Gick det inte en sånhär på Kaplans nyligen? Kanske denna rentav?Tyvärr inte...
![]()
Intressant att se dem sida vid sida med länk och läder. Formgivningen av länken gör att klockan ser tunnare ut med den än med läder. Åtminstone på bild.Bumpar denna intressanta tråd med en trevlig trippel bestående av 5mm tunna Midas.
Ref:4315, 4017, 4017/9
4315 på länk har ett skruvat boettlock som inte framgår på bild.Intressant att se dem sida vid sida med länk och läder. Formgivningen av länken gör att klockan ser tunnare ut med den än med läder. Åtminstone på bild.
Ändrar mig själv här, vet inte vart jag fått 8mm ifrån, klockan är 5mm och urverket cal.21 är endast 1,73mm!Har en Blancpain villeret ultra slim, mäter 8cm och slinker fint under manschetten! Blir dessvärre en dålig och gammal bild då klockan för närvarande är i Milano![]()
Nej då, där ligger mycket i det.Känns som att man börjar med stora klockor i början, och när man haft några st större så börjar man snegla åt de mindre hållet eller gäller detta bara mig ?
Du din lille samlare.....Bumpar denna intressanta tråd med en trevlig trippel bestående av 5mm tunna Midas.
Ref:4315, 4017, 4017/9
![]()
![]()
![]()
![]()
Känner igen mig i det. Började på 43mm, nere en bra bit under 40 nu!Känns som att man börjar med stora klockor i början, och när man haft några st större så börjar man snegla åt de mindre hållet eller gäller detta bara mig ?
Jag började med 2 st på 46mm sen nu har jag två som är 44mm, 42 eller 40 känns inte långt bort!Känner igen mig i det. Började på 43mm, nere en bra bit under 40 nu!
Man vänjer sig snabbt, tycker 36-38 är perfekt numera.Jag började med 2 st på 46mm sen nu har jag två som är 44mm, 42 eller 40 känns inte långt bort!
Bild på klockan också tackFrederique Constant Slimline som mäter 37x5,8 mm![]()
Ok då! Det är ju trots allt julBild på klockan också tack![]()
Ja, det stämmer!Fin
Quartz?
Fantastiskt fin och elegant! Mycket bra. Kul trio.Sådär, då var det dags för en uppdatering! Sålde för vad som känns en evighet min Piguet kaliber 21 försedda Midas men nu har det hänt något. Cartier tillverkade under 80-talet en riktig värsting för de diskretaste gentlemännen som var ute efter elegans, ett utdöende släkte tyvärr om vi ser till vad som tillverkas idag. Det var en Santos i guld eller Platina. Ni som nu spenderar lite för mycket tid här tänker börjar kanske tänka efter och tycka att det låter bekant och knappast som en nyhet?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
F. Piguet caliber 21P och mäter in på 4,4 mm. diameter 27 jämfört med automtiska storebrodern som är 29 mm. Löjligt elegant.
Häftig klocka. Jag gillar tunnisar - både tekniskt och utseendemässigt.Sådär, då var det dags för en uppdatering! Sålde för vad som känns en evighet sedan min Piguet kaliber 21 försedda Midas men nu har det hänt något. Cartier tillverkade under 80-talet en riktig värsting för de diskretaste gentlemännen som var ute efter elegans, ett utdöende släkte tyvärr om vi ser till vad som tillverkas idag. Det var en Santos i guld eller Platina. Ni som nu spenderar lite för mycket tid här tänker börjar kanske tänka efter och tycka att det låter bekant och knappast som en nyhet?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
F. Piguet caliber 21P och mäter in på 4,4 mm. diameter 27 jämfört med automtiska storebrodern som är 29 mm. Löjligt elegant.