Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Shit, hur får man tag i ett sådant fynd? Kanske kostar skjortan iofs, vad vet jag. Riktigt fin!18k sextiotal (?) Le Phare. 34mm x 5,6mm
![]()
![]()
![]()
Vad har den för dimensioner?Denna är väldans tunn med (och sällsynt)
![]()
Dykarur?Royal Capital 40mm x 8,5mm
Vad finns det för tunna dykare förutom aquanaut och nautilus? (Max 10mm)
Har vi inte en sådan på forumet? Vet att jag dreglat över en... Kanske var på ngn auktionEterna Linea Quartz, 1,5mm. Här snackar vi paperthin. Riktigt häftig men borde vara känslig?
Yes, tunna dykare är jag ute efterDykarur?
De du nämner skulle jag inte klassa som dykarur.Yes, tunna dykare är jag ute efter
Den är kool, men är det taskigt att säga att jag nästan gillar baksidan bäst? Verkligen en sleeper, förmodar det stod i annonsen vilket verk som sitter i?Nyinkommen klocka idag. En Jean Perret i 18K guld. Den har det fina tunna automatiska Frederic Piguet cal P-72. Detta verk hittar man i Breguet, Chopard, Ulysse Narin och IWC.
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=2050&rid=2
Jag har varit i kontakt med tillverkaren som bedömde klockan till mitten av sjuttiotalet. Jag tror dock att den är från mitt 80-tal då P71 introducerades.
Jag gillar designen. Glaset är safir och klockan är förhållandevis tung, 35mm och 4,8 mm tjock!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, det stod i annonsen. Jag har inte öppnat klockan. (Tror det var Tony Frank som hanterat och beskrivit klockan).Den är kool, men är det taskigt att säga att jag nästan gillar baksidan bäst? Verkligen en sleeper, förmodar det stod i annonsen vilket verk som sitter i?
Tunna sportklockor som tål lite vatten är vad jag menarDe du nämner skulle jag inte klassa som dykarur.
Mycket fin klocka för de pengarna, ny dessutom. Felaktigt benämnd som damur hos C24, kanske därför?
Tror de är sjukt svårsålda, finns en del nya till rikligt rabatterade priser nu. De säljs aldrig heller...Mycket fin klocka för de pengarna, ny dessutom. Felaktigt benämnd som damur hos C24, kanske därför?
Inte en endaste handledsbild hos Hodinkee - dåligt.
Ja, med tanke på att min JP ovan är 35mm och har 20mm band som känns ovanligt brett. Vad kan detta vara? 22 eller tom 24mm?Tror de är sjukt svårsålda, finns en del nya till rikligt rabatterade priser nu. De säljs aldrig heller...
Stört fin klocka dock, kanske att bandet blir lite brett.
Du glömde bilder på klockorna (framifrån...)Dåså! Mina tunnisar!
Cartier Tank, ca 6,5mm.
![]()
Seiko 2220-3031, ca 7mm.
![]()
Seiko Goldfeather, ca 8mm.
![]()
Notera att dom två första endast är timme-minut och den sista har kupat plexi och centrumsekund.
OT: Vad är det för läderarmband?Ultra Thin![]()
Casa Fagliano, Buenos Aires: http://www.fagliano.com.ar/en/accesorio-correa.htmlOT: Vad är det för läderarmband?
Ursäkta dassig köksbelysning. Det var ju trots allt en nödsituation!Du glömde bilder på klockorna (framifrån...)![]()
Visserligen tunn, men oj vad stor den ser ut. Känns den proportionelig? I övrigt rätt så kool.
Ja, riktigt koola klockor, den där är 5,15mm tjock och 40mm i diameter.Visserligen tunn, men oj vad stor den ser ut. Känns den proportionelig? I övrigt rätt så kool.