• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråkigt bemötande klockaffär Hours

Man borde väl ändå alltid utgå från att alla som kommer in är potentiella köpare......
Absolut..... men efter att ha plockat ut samma klocka för 211e gång så kan man kanske bli trött till slut.
Sen får klocksälja också ha en dålig dag på jobbet, utan att riskera att hängas ut för det av en däcksparkare (nu menar jag verkligen inte TS).

Jag hade satt upp en skylt "däcksparkare undanbedes". :)

Absolut..... men efter att ha plockat ut samma klocka för 211e gång så kan man kanske bli trött till slut.
Sen får klocksälja också ha en dålig dag på jobbet, utan att riskera att hängas ut för det av en däcksparkare (nu menar jag verkligen inte TS).

Jo visst ifall man kollar på en klocka 211 gånger så kanske man kan börja undra, men samtidigt så är det nog för att den här personen väldigt väldigt gärna vill ha den klockan och därför med störst sannolikhet kommer skaffa den klockan när möjligheten finns. Sedan kan ju alla ha en dålig dag på jobbet men det brukar märkas på ett annat sätt än när säljaren bara är dryg eller ointresserad;) Isåfall tycker jag man kan skaffa ett annat jobb:):):)

Jo precis, men det jag menar är att någon har en känsla av något så bör man ju inte ta det för sanning utan just för vad det är. En subjektiv känsla som hen fått vid det aktuella tillfället.
Alla självpåkomna sanningar är subjektiva. Dock tyckte jag att just denna var något dummare än genomsnittet och att det faller på sin egen orimlighet. Därför bör den också ifrågasättas.

När mitt ex jobbade på Klockmaster i Globen så hatade hon och hennes kollegor alla som kom in och klämde klockor utan avsikt att köpa något och gärna precis innan stängningsdags.
Hon spydde gallan över dessa människor och det fick man höra nästan varje dag vid middagsbordet.

När mitt ex jobbade på Klockmaster i Globen så hatade hon och hennes kollegor alla som kom in och klämde klockor utan avsikt att köpa något och gärna precis innan stängningsdags.
Hon spydde gallan över dessa människor och det fick man höra nästan varje dag vid middagsbordet.
Skulle jag också gjort. Folk tar det som en själklarhet att gå in och klämma på en klocka. Fota. Testa nästa klocka. Fota igen.... inga planer på att köpa men ändå dissa dåligt bemötande.

Jäkla tur för butiken att hon inte arbetar kvar då.

Konstigt att Rob kom in i bilden också.

Märkligt hur folk snabbt kan ändra sig (över en natt i stort sätt). Minns tider då Rob var forumsponsor och var en stor hiss men Nymans var en rejäl diss. Över en natt fick KS ny sponsor i form av Nymans, och då blev Nymans direkt en hiss men Rob blev rejäl diss. Kan 2 företag verkligen ändra sig så snabbt, 3-7 dagar?
Nu förstår ni varför det inte är tillåtet att göra reklam i barnprogram. :)

Jag tycker synd om klocksäljare, 95% av arbetstiden går att svara på 5st standardfrågor och hela tiden plocka fram dyraste klockor för "nyfikna och rastlösa icke-kunder".
Varför dissa ett företag om man inte ens är i närheten av att köpa en klocka (och de kan dessutom inte ens bemöta kritiken).
Som jag skrev när Nymans blev sponsorer: "Kolla servicetiderna nu och jämför med om ett år".

Är det fortfarande 2-3 veckor hos Nymans och 6-8 veckor hos RobE?

Förstår exakt. Varje dag innan stängning kommer "rivarna" (jag kallar dom så) in i butiken pillar på precis allt, hänger eller lägger inte tillbaka på sin plats. Blir ju helt vansinnig eftersom man städat butiken precis innan. Inte fan köper dom något heller. Förstår inte varför ett visst klientel har dessa vanor vid samma tidpunkt varje dag? Ett kalsongryck borde utdelas som straff.

Kanske bara jag som har för mycket ledig tid men jag skulle (och har gjort det tidigare) skrivit ett jävligt argt mail till både butiken, ägaren och säljaren. Samt att jag skulle både tala om att jag skulle göra det samt sända det vidare till andra butiker så dem får se hur man INTE ska behandla kunder (Med säljarens fulla namn). Med brevhuvud, datum och rubbet. DÅ lovar jag att du kommer få en reaktion! Jag har gjort liknande i andra sammanhang och får ALLTID reaktion, oftast positiv med diverse förslag om kompensation osv.

Förstår exakt. Varje dag innan stängning kommer "rivarna" (jag kallar dom så) in i butiken pillar på precis allt, hänger eller lägger inte tillbaka på sin plats. Blir ju helt vansinnig eftersom man städat butiken precis innan. Inte fan köper dom något heller. Förstår inte varför ett visst klientel har dessa vanor vid samma tidpunkt varje dag? Ett kalsongryck borde utdelas som straff.
Det där är ett bra exempel på när kunden inte respekterar personalen. Det finns ju gott om exempel på dåliga kunder såväl som dålig service-mindedness.

Jäkla tur för butiken att hon inte arbetar kvar då.
Jag tolkar det som att hon inte gjorde det framför kunderna. Jag har jobbat i butik jag med, även om det var länge sedan, och vissa kunder är riktiga idioter.
Till slut skulle jag också bli vansinnig om det alltid droppade in folk som skall kladda på produkterna precis innan stängning, det är inget konstigt alls tycker jag. Det betyder definitivt inte att man är dålig på att ge bra service.

Kanske bara jag som har för mycket ledig tid men jag skulle (och har gjort det tidigare) skrivit ett jävligt argt mail till både butiken, ägaren och säljaren. Samt att jag skulle både tala om att jag skulle göra det samt sända det vidare till andra butiker så dem får se hur man INTE ska behandla kunder (Med säljarens fulla namn). Med brevhuvud, datum och rubbet. DÅ lovar jag att du kommer få en reaktion! Jag har gjort liknande i andra sammanhang och får ALLTID reaktion, oftast positiv med diverse förslag om kompensation osv.
Rättshaveri kallas det.. :rolleyes:

Jag var inne på Hours för att trycktesta en dykare. Fick snabb hjälp och proffsigt bemötande. En ung säljare sa att det skulle ta 20-30min för att de ville göra det ordentligt. Hade bebis med mig så inget blev tryckt. Men jag fick komplimang för klockans utseende, vilket alltid är trevligt.

Se där! Såvida du inte bara var på besök så antar jag att du är en go göteborgare ;) Jobbar i staden och bor strax utanför.
Tror aldrig du nämt att du är därifrån innan.

Var du på Bergströms Ur och kollade?
Var inne där i veckan. Fick ungefär samma bemötande. Men jag var ändå klädd i skjorta och chinos (såg väl hyfsat anseenlig ut).

Frågade också om Longines (!). Var ju sugen på en Hydroquest (innan jag hittade certinan och skx), och eftersom jag hade på mig min egna Longines så kändes det ju som att säljaren borde hajjat till.

Men inte ett enda försök till att sälja/prata om klockan. Det var mer att han inspekterade mig noga så att jag inte skulle ha sönder klockan.

Märkligt det där... hos bilförsäljarna så låter de en nästan provköra en bil i miljonklassen bara man rabblar lite modellnummet :)
Ja det är intressant det du säger ang. bilförsäljare. Men jag tror att det händer oftare där att folk som kommer och ser ut som sluskar helt plötsligt beställer en ny bil. Många gånger är det ju tjänstebilar så då kan ju folk se ut lite hursomhelst. :)
Är ju inte så många som får köpa klockor via jobbet som en förmån direkt... :)

Jag tolkar det som att hon inte gjorde det framför kunderna. Jag har jobbat i butik jag med, även om det var länge sedan, och vissa kunder är riktiga idioter.
Till slut skulle jag också bli vansinnig om det alltid droppade in folk som skall kladda på produkterna precis innan stängning, det är inget konstigt alls tycker jag. Det betyder definitivt inte att man är dålig på att ge bra service.
Du har givetvis rätt. Vad jag tänker är att man troligtvis varken trivs bra eller presterar bra på jobbet om man "nästan varje dag vid middagsbordet" spyr galla om sitt jobb.

Det finns dryga företeelser på alla arbetsplatser, till 99,9% säkerhet.
Håller med. Dock är det ju så att om det jobbiga tar över för mycket. Som att kunderna är mongon, så kanske man bör byta jobb.
Säljer ju själv enbart till företag vilket kan vara en fördel men det finns många jobbiga kunder. Men det får man ju ta som säljare. :)

Är ju inte så många som får köpa klockor via jobbet som en förmån direkt... :)
Hm, vilken idé! Kanske dags att börja komma försent till möten och sen lite besvärat säga nåt om att "det vore ju bra med en klocka på armen" ... (mobilen går ju inte lika enkelt då den är i nån ficka eller pratas i).

Lite märkligt. Trevligt bemötande, fin servicekänsla och skapandet av en premiumupplevelse är det som butiker måste få till som konkurrensmedel.
Det går att konkurrera med näthandeln, det behöver inte ens vara svårt men då är förutsättningen att man har fingertoppskänsla.

Håller med. Dock är det ju så att om det jobbiga tar över för mycket. Som att kunderna är mongon, så kanske man bör byta jobb.
Säljer ju själv enbart till företag vilket kan vara en fördel men det finns många jobbiga kunder. Men det får man ju ta som säljare. :)
Helt klart, jag möter också kunder som inte har alla hemma. Men småsaker får man försöka strunta i, kan man inte det så bör man nog därefter byta jobb.

Det är säkert sant, men det hjälper ju inte att terrorisera sin partner genom att gnälla på saker som man inte kan påverka?^^ Nu blev det väldigt mycket OT.
Nej inte i längden, nån gång då och då kan väl vara lugnt. Okej, tillbaka till ämnet nu :D

Lite märkligt. Trevligt bemötande, fin servicekänsla och skapandet av en premiumupplevelse är det som butiker måste få till som konkurrensmedel.
Det går att konkurrera med näthandeln, det behöver inte ens vara svårt men då är förutsättningen att man har fingertoppskänsla.

Håller helt med. Dessutom som en konkurrensfördel mot andra butiker.
Att det inte satsas mer på att faktiskt skicka sina säljare på lite säljutbildningar eller faktiskt anställa folk som är bra socialt utöver kompetens på det man ska sälja.
Jag jobbar inom handel också. Något så simpelt som livsmedel.
Även om det är en evig deja vu och många gånger kunder som är knäppa och otrevliga så blir mitt jobb roligare om jag själv känner att jag ger en bra service speciellt till de kunder som faktiskt är bra och trevliga eller bara grejen att man kanske har gjort någons dag bara genom att vara lite trevlig. Minns speciellt en äldre dam för några veckor sen som sa att jag var den första som sagt hej och tittat i ögonen på flera dagar och att jag gjort hennes dag. Och att kunden kände sig nöjd när den går därifrån.
Jag brukar gilla att hjälpa folk vid självutcheckningskassorna, för jag vet att de vi har brukar krångla en del och att jag där även kan ge den där lilla extra servicen.

Jag tror även fler säljare verkligen skulle behöva lära sig att många gånger så ska man inte döma heller efter hur folk klär sig för man vet aldrig hur mycket folk har på sina konton.

Du har givetvis rätt. Vad jag tänker är att man troligtvis varken trivs bra eller presterar bra på jobbet om man "nästan varje dag vid middagsbordet" spyr galla om sitt jobb.
Vad vet du om det? Nej tvärtom, hon älskade sitt jobb och fick mycket förmåner men det var dem kunderna som gick in endast för att prova klockor utan avsikta att köpa som hon spydde galla över.
Och du gnäller aldrig över jobbiga elever du jobbar med? Ifall du gör det så trivs du varken eller prestera bra på ditt jobb?

Tillbaka
Topp